Er det flere som venter på NIPT-svar nå?

Ja. Hun var ikke sikker. Må bekreftes på neste UL. Men de aller fleste går det helt fint med. Men typisk at vi er en av de få hvor det har sammenheng med andre avvik som Downs eller nyreproblemer.

Jeg var på TOUL i dag, og fikk samme beskjed som deg. Hun så bare en blodåre i navlesnoren.

Men ellers så alt fint ut på ultralyden. Ingenting hun så der som skulle tilsi kromosomavvik. Så krysser fingrene for samme NIPT resultat som deg.
 
Jeg var på TOUL i dag, og fikk samme beskjed som deg. Hun så bare en blodåre i navlesnoren.

Men ellers så alt fint ut på ultralyden. Ingenting hun så der som skulle tilsi kromosomavvik. Så krysser fingrene for samme NIPT resultat som deg.
Krysser fingrene ❤️ Når man googler så ser man jo at det går helt fint med de aller fleste. Men utrolig hvor bekymret man blir bare man leser om en som hadde avvik. Litt "godt" at vi er flere selv om jeg ikke unner noen en ekstra bekymring.
 
Krysser fingrene ❤️ Når man googler så ser man jo at det går helt fint med de aller fleste. Men utrolig hvor bekymret man blir bare man leser om en som hadde avvik. Litt "godt" at vi er flere selv om jeg ikke unner noen en ekstra bekymring.

Takk! ❤️

Ja, ikke sant. Man henger seg opp i de dårlige tingene man leser, og ikke de positive.
Prøver å slå meg til ro med at det mest sannsynlig går bra.

Enig i at det er litt godt å være flere. Selv om man helst skulle vært foruten bekymringen.
 
Takk! ❤️

Ja, ikke sant. Man henger seg opp i de dårlige tingene man leser, og ikke de positive.
Prøver å slå meg til ro med at det mest sannsynlig går bra.

Enig i at det er litt godt å være flere. Selv om man helst skulle vært foruten bekymringen.
Jeg trøster meg med at det er enda en grunn og et argument jeg kan bruke for å få en igangsatt og kontrollert fødsel. Jeg er livredd for å ikke rekke sykehuset da forrige fødsel tok 20 minutter.

Men det går nok helst bra. Hun jordmoren som tok ultralyden på meg var absolutt ikke bekymret. Var litt sånn trakk på skuldrene og sa: "jaja, tror det bare er en arterie i navlesnoren. Men det får vi dobbeltsjekke neste ultralyd. Da får du isåfall litt ekstra overvåking av vekten til fosteret underveis og litt mer overvåket fødsel"
 
Back
Topp