Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke helt enda, men har bestilt testen til uka når jeg er 10+2. Hvor lang tid tar det å få svar? en uke ca?Tok min forrige fredag, 9+2, så vi venter spent på svar, forhåpentligvis i begynnelsen av neste uke.
Ja, ca en uke etter at de har mottatt blodprøven.Ikke helt enda, men har bestilt testen til uka når jeg er 10+2. Hvor lang tid tar det å få svar? en uke ca?
Sånn jeg har forstått det også. Og de kan jo av og til se det på ul. Eneste grunnen for at jeg får den før ul er etter ønske, da jeg ikke skal ha ul før 13+6 og da rekker man gjerne ikke få svar før etter 15+0 og mister tid om man må ta ett valg.Vi har landet på å ikke ta privat. Vi venter på den offentlige så er nok enda noen uker før vi får tatt den. Om resultatet sier at noe kan være galt så har jeg forstått det slik at jeg uansett må vente til uke 15 med fostervannsprøve. Og dermed spiller det ikke så stor rolle å få tatt den tidligere. Føler at sjansen er stor for at noe er galt. Men vil leve i boblen enn så lenge.
Jeg har jo ikke fått time enda. Men får jeg time veldig sent så kan jeg heller prøve å endre til litt tidligere. Vet jo at sjansen er liten for at det er noe galt, samtidig så er vi "gamle" begge to og vi har mistet såpass mange ganger at i hodet mitt så er sjansen stor for at noe er galt.Sånn jeg har forstått det også. Og de kan jo av og til se det på ul. Eneste grunnen for at jeg får den før ul er etter ønske, da jeg ikke skal ha ul før 13+6 og da rekker man gjerne ikke få svar før etter 15+0 og mister tid om man må ta ett valg.
Sjansen blir større med alderen, men det er fortsatt veldig lav sjanse for at det skulle forekomme en trisomi. Så like greit å ikke tenke på det om det ikke blir nødvendig
Har ikke legen sendt henvisning? Sist glemte legen min det, og jeg måtte purre på han siden jeg ikke hadde legetime før i uke 11Jeg har jo ikke fått time enda. Men får jeg time veldig sent så kan jeg heller prøve å endre til litt tidligere. Vet jo at sjansen er liten for at det er noe galt, samtidig så er vi "gamle" begge to og vi har mistet såpass mange ganger at i hodet mitt så er sjansen stor for at noe er galt.
Har ikke hatt første svangerskapskontroll enda. Skal ha 16.september. Så hun henviser meg da. Sa at det var rikelig med tid. Jeg er da 9+5 når jeg henvises. Stresser ikke med det.Har ikke legen sendt henvisning? Sist glemte legen min det, og jeg måtte purre på han siden jeg ikke hadde legetime før i uke 11
Skjønner godt innstillingen, heldigvis skal det mye til for at noe skal gå gale etter siste ul jeg så du var på
Kortere tid å vente etter man får henvisningen daHar ikke hatt første svangerskapskontroll enda. Skal ha 16.september. Så hun henviser meg da. Sa at det var rikelig med tid. Jeg er da 9+5 når jeg henvises. Stresser ikke med det.
Tror 10 kg forsvant fra skuldrene mine i dag når det hadde utviklet seg som det skulle og hjertet slo fremdeles fint
Må man ta NIPT-testen på sykehus? Jeg spurte legen, men hun visste ikke.
Sa at jeg kunne ta den på legekontoret hvis det gikk, så sendte de den. Hun er ny i fastlegerollen. Bor i distrikt, ca tre timer unna sykehus. Har fått time om fire uker til tidlig ultralyd. Er nå 8+6. Mitt første svangerskap i 2015 var det trisomi 18. Så har vi to friskere sønner etterpå. Men tok ikke NIPT med noen av de.
Hvis du tar den de tilbyr her i Norge må du ta den på sykehuset. Vi bestilte fra Danmark, fikk tilsendt kit, tok blodprøven hos fastlegen og sendte prøven til USA selv.Må man ta NIPT-testen på sykehus? Jeg spurte legen, men hun visste ikke.
Sa at jeg kunne ta den på legekontoret hvis det gikk, så sendte de den. Hun er ny i fastlegerollen. Bor i distrikt, ca tre timer unna sykehus. Har fått time om fire uker til tidlig ultralyd. Er nå 8+6. Mitt første svangerskap i 2015 var det trisomi 18. Så har vi to friskere sønner etterpå. Men tok ikke NIPT med noen av de.
Hvis du tar den de tilbyr her i Norge må du ta den på sykehuset. Vi bestilte fra Danmark, fikk tilsendt kit, tok blodprøven hos fastlegen og sendte prøven til USA selv.
Dette er kommunal helsetjeneste. Egentlig et lite sykehus på utstyrsnivå. Men det har muligens ikke noe å si.Hvem kan tilby NIPT?
Det er kun virksomheter som er godkjent av Helsedirektoratet som kan ta blodprøve til NIPT. Prøven sendes til et laboratorium som utfører analysen.
Gravide som er over 35 år vil få tilbud om NIPT ved godkjent offentlig lokalsykehus.
Helsepersonell ved virksomheter uten godkjenning har ikke lov til å ta blodprøve til NIPT.
tror nok ikke fastlegkontoret har godkjennelse til å ta.
Hva er fordelen med den fra Danmark?Hvis du tar den de tilbyr her i Norge må du ta den på sykehuset. Vi bestilte fra Danmark, fikk tilsendt kit, tok blodprøven hos fastlegen og sendte prøven til USA selv.
Hva er fordelen med den fra Danmark?
Hva skjer hvis den er inkonklusive? Får man tatt den på nytt? Jeg har bestilt til torsdag og skal da være 10+2Kunne man ta så tidlig?
Jeg tok 10+2 og fikk inkonklusive svar fordi det ikke var nok foster dna i mitt blod enda.
Hva skjer hvis den er inkonklusive? Får man tatt den på nytt? Jeg har bestilt til torsdag og skal da være 10+2
Jeg tok i Norge via er svenske firma, jeg fikk ta på ny, men siden tiden da hadde gått så fikk jeg den i Norge og fikk tilbake alle pengene.
Hva skjer hvis den er inkonklusive? Får man tatt den på nytt? Jeg har bestilt til torsdag og skal da være 10+2