Er det flere her som har hematom?

Det har jeg lurt på, om når man kaster opp lager såpass trykk i underlivet at det kan skape blødning. Jeg synes dette bør være grunn til å bruke kvalmestillende. Bruker du det?
Gå til fastlegen:) Det er han som søker deg inn på sykehuset

ja gynekologen mente det kunne være grunnen! Har prøvd både afipran og phenergan uten effekt, men fikk zofran i går så jeg håper det hjelper! Forrige svangerskap sluttet jeg å kaste opp i uke 37...men våknet faktisk opp i dag uten kvalme! Så derfor jeg var litt ekstra stressa i og med at jeg blødde OG hadde mistet symptomer.:nailbiting: Får håpe kvalmen holder seg vekk og at hematomet går tilbake av seg selv! Fastlegen min er ikke så god på graviditet. har jordmor på helsestasjonen også myndighet til å henvise til sykehuset tror du?

ja gynekologen mente det kunne være grunnen! Har prøvd både afipran og phenergan uten effekt, men fikk zofran i går så jeg håper det hjelper! Forrige svangerskap sluttet jeg å kaste opp i uke 37...men våknet faktisk opp i dag uten kvalme! Så derfor jeg var litt ekstra stressa i og med at jeg blødde OG hadde mistet symptomer.:nailbiting: Får håpe kvalmen holder seg vekk og at hematomet går tilbake av seg selv! Fastlegen min er ikke så god på graviditet. har jordmor på helsestasjonen også myndighet til å henvise til sykehuset tror du?
Jeg vet ikke om helsestasjon kan henvise. Men fastlegen bør vel kunne sende inn en henvisning? Fastlegen kan ha fått dokument fra gynekologen som fant hematomet.
Nå skal jeg hvertfall prøve kvalmestillende:rolleyes:
Det virker logisk at oppkastet kan ha laget blødning mtp alt trykket. Jeg skal innrømme jeg er skeptisk til å presse når jeg er på do pga kanskje det gir samme virkning:confused:

Jeg vet ikke om helsestasjon kan henvise. Men fastlegen bør vel kunne sende inn en henvisning? Fastlegen kan ha fått dokument fra gynekologen som fant hematomet.
Nå skal jeg hvertfall prøve kvalmestillende:rolleyes:
Det virker logisk at oppkastet kan ha laget blødning mtp alt trykket. Jeg skal innrømme jeg er skeptisk til å presse når jeg er på do pga kanskje det gir samme virkning:confused:

Ja, jeg får ta en tlf på mandag!
Ja det syntes jeg du burde! Er jo magisk om man finner noe som funker! Haha har det på samme måten med toalettbesøk. Gynekologen sa også at det kunne skyldes forstoppelse faktisk!

kan jeg spørre hvilket sykehus du får oppfølging fra? Jeg våknet i dag med en liten blødning og stressa meg så sykt opp. Fikk heldigvis bestilt en ultralydtime på dagen (privat) og fikk påvist at alt var bra med fosteret, men at jeg har flere små hematomer (kan komme av at jeg har spydd 3-5 ganger hver dag de siste 5 ukene). Gynekologen sa jeg skulle være forsiktig med løft og sex og alt det der, og så sa hun bare at jeg burde bestille en ultralyd om 2-3 uker. Men hvis man kunne fått det gratis sa hadde jo det vært det beste ☺️

Jeg får oppfølging fra Rikshospitalet. Men, det er også fordi det kun er 9 måneder siden jeg hadde et akutt katastrofesnitt. Jeg har mye smerter i mageregionen, og hematomet er på en måte toppen av kransekaka. Vet ikke om «kun» hematomer i seg selv kvalifiserer en til å få oppfølging med UL!

Hør med legen din :happy:

Ja det syntes jeg du burde! Er jo magisk om man finner noe som funker! Haha har det på samme måten med toalettbesøk. Gynekologen sa også at det kunne skyldes forstoppelse faktisk!
Nå skal jeg sitte en time på do så jeg slipper å presse:hilarious:

Jeg hadde det :) hadde blødninger rundt uke 6. Fant blodansamling som var ganske stor, og fikk beskjed om at jeg kom til å blø mer. Fikk forbud mot sex, trening og badekar. På ultralyd igjen i uke 9+5 var det borte... ikke blødd noe siden uke 6. Var hos en annen gyn da, men hun sa kroppen mest sannsynlig hadde absorbert det...
Det var såpass stort at jeg så det godt på ul i uke 6.
Så bra. Håper du får videre oppfølging:)
Sykehuset her har virkelig forstått min bekymring og har tatt meg inn hver gang jeg har vært urolig. Jeg har fått 3 ul hittil og skal på min 4 til fredag. Vet ikke om det blir noe mer etter det..
Jeg har også hematom. Jeg hadde et par dager i påsken med ganske store blødninger. Jeg har gått å småblødninger litt hver dag siden da.. nå har jeg hatt et par dager hvor jeg ikke har blødd noe. Håper det betyr at det er ferdig.

@Sommermamma2020

Hvordan går det med dere?

Jeg blødde ut to bind Ila en halvtime natt til søndag. Blødde litt i går kveld og var på ultralyd i dag. Gyn kunne ikke se noe hematom. Men jeg venter på at den kan komme tilbake. Skal på ny ultralyd om en uke

Jeg får oppfølging fra Rikshospitalet. Men, det er også fordi det kun er 9 måneder siden jeg hadde et akutt katastrofesnitt. Jeg har mye smerter i mageregionen, og hematomet er på en måte toppen av kransekaka. Vet ikke om «kun» hematomer i seg selv kvalifiserer en til å få oppfølging med UL!

Hør med legen din :happy:
Hvordan går det med deg? Siterte deg egentlig i innlegget over men du forsvant i publiseringen

Hei::) hvordan går det med deg? Jeg siterte egentlig deg også i to innlegg overfor men det forsvant etter publiseringen.

@Sommermamma2020

Jeg blødde ut to bind Ila en halvtime natt til søndag. Blødde litt i går kveld og var på ultralyd i dag. Gyn kunne ikke se noe hematom. Men jeg venter på at den kan komme tilbake. Skal på ny ultralyd om en uke

Jeg har ikke blødd noe mer etter at hematomet ble oppdaget. I uke 9 på ul var det borte. Så her går det så vidt jeg vet bra :)

Jeg har ikke blødd noe mer etter at hematomet ble oppdaget. I uke 9 på ul var det borte. Så her går det så vidt jeg vet bra :)
Så du er et eksempel på at det blødde seg tomt:joyful: Håpet på det samme

Så du er et eksempel på at det blødde seg tomt:joyful: Håpet på det samme

Tror ikke det blødde seg tomt. Kom nesten ikke mer blod. Bare litt farge på utflod etter den ultralyden. Synes hematomet var stooort på skjermen, haha.
Hun jeg var med i uke 9 sa at kroppen min mest sannsynlig hadde absorbert blodet o_O ikke vet jeg, men det kom i allefall ikke noe mer blod ut

@Sommermamma2020

Her var det omtrent borte når jeg var på kontroll på sykehuset for 3 uker siden:happy: Var igjen ca 1x1 cm, som legen mente mest sannsynlig ville absorberes i kroppen. Ikke blødd noe mer etter det, bortsett fra litt blod ved tørking i overigår. Det gav seg fort.

Så bra ditt har blødd ut! Får håpe det ikke kommer tilbake igjen:Heartred

Hei::) hvordan går det med deg? Jeg siterte egentlig deg også i to innlegg overfor men det forsvant etter publiseringen.

hei :) Jeg er usikker! Skal på ultralyd på onsdag 12. mai, såvi får se da! Ikke blødd noe mer så satser på at det er borte! Kaster også opp mye mindre nå, så det er jo også positivt! Skal holde dere oppdatert!

Det hørtes skummelt ut å blø så mye, men veldig bra at gyn ikke så noe hematom da! Krysser fingrene for oss alle :)

Tror ikke det blødde seg tomt. Kom nesten ikke mer blod. Bare litt farge på utflod etter den ultralyden. Synes hematomet var stooort på skjermen, haha.
Hun jeg var med i uke 9 sa at kroppen min mest sannsynlig hadde absorbert blodet o_O ikke vet jeg, men det kom i allefall ikke noe mer blod ut
Kroppen kan faktisk absorbere blodet. Og det ganske raskt etter hva jeg har lest rundt. Bra den er borte!
Min har blødd ut og skal se på onsdag om den kommer tilbake iløpet av uka. Blør hvertfall ikke mer. Men har sånne rare vondter i magen noen ganger når jeg går.

Her var det omtrent borte når jeg var på kontroll på sykehuset for 3 uker siden:happy: Var igjen ca 1x1 cm, som legen mente mest sannsynlig ville absorberes i kroppen. Ikke blødd noe mer etter det, bortsett fra litt blod ved tørking i overigår. Det gav seg fort.

Så bra ditt har blødd ut! Får håpe det ikke kommer tilbake igjen:Heartred
1x1 cm er kjempelite og noe kroppen nok absorberer raskt. Blodet du hadde nå kan ha vært sprukket blodkar også

hei :) Jeg er usikker! Skal på ultralyd på onsdag 12. mai, såvi får se da! Ikke blødd noe mer så satser på at det er borte! Kaster også opp mye mindre nå, så det er jo også positivt! Skal holde dere oppdatert!

Det hørtes skummelt ut å blø så mye, men veldig bra at gyn ikke så noe hematom da! Krysser fingrene for oss alle :)
Jeg skal også på ultralyd 12 mai! Kl 11. når er din? Vi må oppdatere hverandre ja:joyful:

Back
Topp