Er det flere enn meg

mammatil2ogen spire

Flørter med forumet
som nå begynner å tenke på at de ønsker seg en liten baby til?

Jeg har så lyst til å bli gravid igjen,så jeg har vel bestemt meg for at nå er det snart prøving igjen her,eller jeg må vel si vi,for det er jo ikke noe jeg kan klare alene [:D]

Du er nok ikke alene her inne[;)] 

Men for meg er det totalt uaktuelt. Ville blitt utrolig lei meg og fortvilet hvis jeg var gravid igjen nå! Ikke tåler kroppen min den påkjenningen etter en fødselsskade, ikke ville jeg tålt det fysisk pga min nåværende vekt, jeg begynner i ny jobb på torsdag og jeg har sovet seks netter på ni måneder. Så det er så ytterst lite velkomment som det kan være her hos oss. Vi prøver heller å jobbe med oss selv slik at vi ikke skal falle helt for tanken om enebarn...

Hvis du blir fortvilte over en gravidiet igjen nå,så håper jeg ikke at du blir det og jeg kan jo forstå deg siden du sier at du har hatt stor påkjenning etter en fødselskade og nesten ikke sovet noe som helst på ni månder.

Håper at du vil trives i den nye jobben din.Det blir jo kjempespenndene det.Hva er det du jobber som??

ORIGINAL: mamma til to

Hvis du blir fortvilte over en gravidiet igjen nå,så håper jeg ikke at du blir det og jeg kan jo forstå deg siden du sier at du har hatt stor påkjenning etter en fødselskade og nesten ikke sovet noe som helst på ni månder.

Håper at du vil trives i den nye jobben din.Det blir jo kjempespenndene det.Hva er det du jobber som??

Jeg er lærer og skal ta imot en helt ny gjeng med 6-åringer på mandag. Gleder meg villt[:D]

Har nok ønsket meg en liten til jeg og lenge og han også for den saken skyld,men legen har sagt at jeg må avvente litt,sidne jeg har så lav blodprosent og nesten ikke jernlager i det hele tatt.Nå har jeg alikvell bestemt meg for at når jeg skal tilbake til henne,så vil jeg at hun skal fjerne spiralen.

Har i hele mitt voksne liv hatt lav blodprosent og lite jernlager,så hvis jeg skal vente på at det skal bli bra,ja da får jeg vel ikke flere barn da.

Hadde vært kos med baby i magen igjen, men jeg skal vente... er ikke bra der nede enda, sliter med smerter, så her er det ikke noe seksuelt, så da blir det også vanskelig å få baby da hehe... men men, har god tid jeg!
Har sovet lite disse ni mnd jeg å, å ser frem til å begynne å jobbe litt igjen!

Du er da ung enda du,men føler vel at tiden begynner å springe i fra meg,hvis jeg vil har flere og jeg sa,før jeg ble gravid med gullgutten,at skulle jeg har en til ,ville jeg har to tett og han er jo 8 snart 9 mnd,så da må jeg snart sette i gang,hvis de skal bli litt tette i alle fall.

......

er stor sjangs for at nr to kan komma her snart[:D] har kutta ut prevansjon..så da får vi se åssen det går.[;)]

er like spent hver mnd for å se om mensen kjem atte.[;)]

det skjer når det skær skje[;)] hehe skjer vel når jeg er på jobb atte i sept.[:D]

Så godt å høre at jeg ikke er den ENESTE som ikke vil ha flere babyer NÅ. har hatt inntrykk av at alle savnet stormagen å gort kunne blitt gravide igjen, noe jeg ikke kunne fatte og begriper! føler jo at nå først begynner til å falle på plass, Thea sover hele natten. Men ammer jo hele tiden, så jeg har jo ikke fått korppen min tilbake. DET vil jeg ha en god stund før jeg klarer å tenke på en til baby...

Men for all del, de som vil ha en til baby er det jo kjempe koselig. Å jeg beundrer dere som "ser likt med det" å få de så tett....Har ei veninne som har 3 under 4 år, å det er kjempe slitsomt. nesten kul umulig å rekke over alle ongan å husarbeid og segselvtid. Men det går jo, å det er kjempe koselig for ongan at de er så tette, mye selskap(bortsett fra de to elste som HATER hverandre) så nå har hun en i barnehage å en hjemme om dagene...

UPS ble mye klaging her....

Tror det både kan være positivt og negativt med å få to tette.Er en instilt på to tette og det arbeide det medfølger,tror jeg det kan bli veldig positivt for de små da.Mye glede av hverandre nesten hele tiden og de kan knytte bånd helt fra babystadiet av.

En annent ting er at har en noen år mellom hver,får hvert barn,mer tid sammen med forldrene på en annen måte,men en må jo bare legge opp til at en skal ha alene tid med hvert barn.En må heller ikke glemme seg selv og parfoholdet.Tror at tette barn trenger litt mer planlegging enn hvis de der er en del år i mellom dem.

Jeg ser ikke noe galt i at folk sier at de ikke savner det å gå graivd,at de føler at ting ikke er falt på plass,de vil ha tilbake kroppen sin osv,helt greit,vi er alle forskjellige og takk for det,så kjedelig det hadde vært hvis alle var like.

Jeg savner veldig gravidemagen altså[:D] Kanskje fordi jeg har den, men ingenting inni[8|] Svaner å være stolt av magen min! Og gleder meg veldig til at ejg blir klart for å bli gravid igjen. Taken er ikke så fjern som den var i mai, for å si det sånn... Men jeg har fått beskjed om å vente minst til mai neste år, jeg må ned 20 kg og jeg vil ha fast jobb. Så skal jeg tenke seriøst på det igjen[;)]

Ja,jeg har litt mage jeg også og tenker at nå er jeg ikke noe stolt over den,den er bare stor,men ingeting som vokser inni den,så jeg skjønner hva du mener.

Jeg var mye kvalm under svangerskapet,så jeg tok av en del da,så jeg var tynnere når jeg var feridig med graviditeten enn før,men så fikk jeg slik matlyst(noe jeg aldri har noe særlig av) og så la jeg på meg en del igien.

nei!!! jeg skal ikke ha flere barn. Har to stk og er fornøyd med det. Men vi ønsket oss veldig en til etter Steffen, og slet lenge med å få Trygve. holdt på i 3 år før det endelig gikk bra. etter to SA kom trygve endelig... Nå føler jeg at vi har nok. Steffen var en sånn baby du kunne legge fra deg overalt og han har alltid sovet om natta!! men Trygve er et lite våkent krapyl! Først nå har han begynnt å sove om natta.

Og jeg har hatt to fødsler UTEN noen form for smertestillende, så jeg orker ikke tanken på å føde igjen. Måtte blitt keisersnitt da...

Men til dere som prøver, og som vil prøve ganske snart: LYKKE TIL!!![:D][;)]

Har alltid hatt lyst på 2 barn. Så jeg vil gjerne har flere, om jeg får muligheten! Er 4 år mellom min søster og meg, og har tenkt at det er en grei aldersforskjell...så kunne jeg godt tenke meg å få noen litt gode netter med søvn og litt sånne ting...[:)] men er fristenede å tenke på, og håper jeg er så heldig å får oppleve det iallefall ei gang til! men akkurat nå er jeg i en situasjon der det ikke passer helt å begynne å tenke på en til...

Back
Topp