Er det farlig.....

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
og ta ibux når en er gravid?? jeg snakket jo om denne hevelsen jeg hadde i munnen tidligere i dag... så jeg har så lyst å ta noe smertestillene for å dempe smertene så jeg får sove i natt....

Ikke ta ibux. ta heller paracet om du må ha smertestillende

Ibux er ikke bra, men Paracet er trygt tror jeg[:)]

Ibux må du ikke ta, fordi den inneholder blodfortynnende, og det er jo selvsagt ikke bra for babyen!!
Paracet er heeelt trygt, det kan du ta!!

sier som de andre her, ta paracet det er ikke skadelig. Masse godbedring

Du kan ta smertestillende som inneholder paracetamol...Så i ibux er no no...

Du kan ta to paracet inntil 3 ganger i døgnet...Ring legen (eller legevakta og hør hvor mange du kan ta)

for å komme med mer informasjon om hva som står i felleskatalogen på ibux:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Se Kontraindikasjoner. Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Med andre ord ikke bruk ibux så lenge det ikke er avtalt med legen, og då skal dosen være avtalt, og hvor lenge du skal stå på ibuxtabelettene..

her er hva som står om pinex (synonymprep. til paracet)
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier og lang klinisk erfaring indikerer lav risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløp, foster og nyfødte barn. Overgang i morsmelk: Går over. Forholdet melk/plasma er 1. Det er estimert at diende barn får i seg <2% av morens dose. Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes.

Back
Topp