Er det farlig...?

Trebarnsmamman

Flørter med forumet
Jeg bare lurte på om det er skadelig for ungen om man hopper på trampoline?
Er jo ikke slik at jeg hopper skikkelig til og slikt, men litt hopping, skader det?

Nei, tror ikke det er skadelig om du ikke tar helt av med hoppingen[8D] litt hopping er jo bare god trim!

tror kanskje jeg ville latt være??
Med første trente jeg arobick - men fikk streng beskjed om å ikke hoppe på slutten... [8|]

Takk for svar.
Søkt litt på nettet ellers også, og er vist en del forskjellige meninger om man burde hoppe eller ei.
Så lenge man tar det i et rolig tempo og lytter til kroppen kan det vel ikke være farlig?
Får høre med jordmor på neste kontroll.

Jeg så en hel del youtubelinker her en dag om høygravide som danset, deriblant en aerobicinstruktør som hadde flere timer med "klassen" sin. Jeg kan ingenting om temaet og har ingen formening om det er riktig eller galt, men det så gøy ut. [8D]

Derimot prøvde jeg selv på et dansetrinn etterpå (ble veldid inspirert, nemlig...[8D]), men fant ut at det bare gjorde vondt for min del. Jeg fikk kynnere. Hvis du ikke får det, kan det jo hende at det ikke er noe problem, men jeg ville nok spurt noen med peiling. Kanskje JM eller legen din?

Uansett: TRAMPOLINE ER GØY!!! [:D]

skal ikkje hoppe mye på slutten for det kan sette i gang fødsel.. var iallefall dette eg fikk beskjed om.. vet ikkje når i sv.skapet det begynner å bli farlig..
men sånn småhopping med en unge kan jo ikkje skade, men ville ikkje hoppet for å trimme...

Det er litt forskjell på trampolinehopping og på aerobics. Ikke så hardt nedslag på trampoline. Tror jeg hadde gjort det hvis det føltes greit [;)]

Pass på ryggen din iallefall :)

tror også det kommer veldig an på hvilken aktivitet kroppen din er vant til fra før og også regelmessig gjennom svangerskapet! er støttemuskele for formålet godt trent går allt så myyye bedre.. tror jeg hadde prøvd innmari forsiktig om jeg var deg, for min egen del føler jeg ikke jeg har noe med slike aktiviteter å gjøre akkurat nå.. klarer ikke småjogge uten å få vondt i magen engang!! [8D]

Man skal være forsiktig med trening som innebærer hopping, iallfall såpass langt ut i svangerskapet. Jeg hardde ikke gjort det.

Jeg har fått anbefalt på treningssenteret å ikke hoppe på aerobic timene...

ORIGINAL: Vugge

Ei venninne av meg var ute og hoppet på trampoline på fredag..
Hun fikk en liten sønn i går..

Jeg hadde ikke gjort det.

var hun langt på vei eller?

Back
Topp