ORIGINAL: Slafselarve
ORIGINAL: Diddij
ORIGINAL: Slafselarve
ORIGINAL: Xaryaia
ORIGINAL: Xaryaia
Ingen trenger å kjøpe det jeg sier, men kanskje det er en god idé å lese det materialet jeg henviser til? Det bare å trykke på linkene eller anskaffe seg en bok eller to. Å bare anta at det ikke er skadelig uten å ha satt seg inn hva det faktisk innebærer virker for meg som en lettvinn løsning.
Jeg VET at metodene jeg bruker og har brukt på sønnen min ikke er skadelig for han[;)]
Hvordan VET du det? Måler du kortisolnivået i spyttet hans hver kveld? Det er den eneste indikatoren du kan ha nå. Hvordan han oppfører seg mot deg er ingen indikator.
Svarte på det i et tidligere innlegg...
Jeg vet det fordi den metoden vi har brukt er blitt brukt i årrekker, og ingen av de den er brukt på er skadet i dag...her snakker vi maaaaaange år altså...[;)] Så, jeg er veldig sikker i min sak[:)]
Det er faktisk et nyere, vestlig fenomen som skjøt fart da Ferber lanserte metoden sin på 70-tallet(var det 70-tallet?).. Les de linkene. SÅ kan vi diskutere dette på lik fot.
Skjønner ikke greia di egentlig...
Utdyp...mener du at metoden jeg, mamma, bestemor & co ikke har brukt "riktig" metode??
Du vet jo ikke eksakt hvilken metode vi har brukt engang, men ja, den kan minne om ferber...
Og utifra det vi har sett (og mange andre) så er ikke dette skadelig.
Forklar du, da, hva du har gjort? Jeg tenker at ungen din har måttet "lære" soving alene med en metode som innebærer følelsesmessig stress og skriking. Ferber eller ikke. Man kan ikke lære en unge noe ved å la dem skrike. Du har jo ikke fortalt hva du gjør, så jeg må jo gjøre mine egen antagelser på den infoen jeg får. Det er sikkert feil. [:)]
For det første; min unge har ikke måttet skrike...
Har har da vært et unikum av et barn fra fødselen av. Sovet 14-15 timers netter fra han var 2 uker gammel. Tro det eller ei.
Men han har hatt sine perioder, der han har vært noe "vrang" om jeg kan kalle det...
Og jeg har brukt en metode som går ut på 1 min, 3, min, 5 min og jeg har aldri latt han komme ut av soverommet. Og heller skjeldent tatt han opp av sengen. Jeg mener at ungen skal lære at det er natt og at man skal ligge i sengen, og om ungen ikke er trøtt så vil jo ikke det dermed si at h*n skal få være våken...
Jeg lar ikke ungen min ligge å gråte/sutre/skrike i timesvis på rommet sitt alene, for i vårt vedkommende er det helt unødvendig, da han sovner etter noen minutter. Og ja, jeg er inne hos han innimellom.
Og hvis du da, som er ekspert på området mener dette er feil, ja da må du nesten melde oss til BV!!!