Er det faktisk noen her som...

Havena

Elsker forumet
..lar barnet ligge å gråte til det sovner?
Dere som lar barnet ligge å gråte litt under legging legger vel ikke barnet i senga si og går sånn at ungen bare kan ligge der å grine?
Virker jo som om noen tror det her inne, at det er det som er "Ferber" feks.
Snuppa mi har gjennomgått noen kvelder med gråting, men jeg lar ho da ikke ligge der å hyle aleine!
Jeg går innom med få sekunders/minutters mellomrom og rører ved henne for å vise at jeg er der, men løfter ho ikke opp og prater ikke med ho noe særlig.
Hvordan får ungen roa seg da egentlig? Hvis h*n får masse oppmerksomhet på at h*n ikke vil sove?

Tror det er veldig mange som har misforstått ferber-metoden...

Det tror jeg også!
Er da ikke snakk om å la ungen ligge å grine til h*n sovner av utmattelse, men å ikke gi oppmerksomhet på det at ungen ikke vil sove!

ORIGINAL: Diddij

Men Ferber er ikke bra det heller... [;)]

ORIGINAL: Slafselarve

Er vel litt delte meninger om det vel...

Er vel litt delte meninger om det vel...

Jepp, men det er min meing.. [;)]

Hvis ferber er så feil som mange mener her, så link gjerne til der det er bevist[;)][:)]

Hvis ferber er så feil som mange mener her, så link gjerne til der det er bevist[;)][:)]

Jepp, et øyeblikk, bare. HAar fådd ny pc, så må leite opp alle favorittan mine på nytt.. (teite mann som ikkje kopiere sånt først..)

Kan aldri tro at noen bruker en rein Ferber metode, men alt som minner litt om det blir jo kalt det her inne. Så fort du ikke tar opp ungen din og bysser når h*n griner bruker du Ferber [8D] Mange måter å gjøre ting på og selv om man ikke tusler rundt halve natta med ungen på armen vil det ikke si at h*n får psykiske problemer! Kan gi masse kjærlighet selv om man er konsekvent!

Jeg måtte ha noen dager me sutring før han lærte seg å sovne selv. Visste at han ikke hadde det vondt. Han skrek til med en gang jeg gikk ut, men gikk over til sutring iløpet av sekunder. Så gikk jeg rundt å rydda i stua, prata høyt med meg selv så han visste jeg var her. Med en gang sutringa gikk over til gråting gikk jeg inn å roa han i senga. Tok han aldri opp, men strøk han forsiktig på kinnet å snakka rolig. Fortsatte slik et par dager, og siden har han sovet som en stein fra halv sju til halv åtte!!![:D]

Tror ikke det er bra å la barna hyle seg i søvn, ihvertfall sålenge foreldrene er sikre på at barnet ikke har det vondt på noen måte. Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor gammelt barnet er.

Her fins masse linker om Ferber.. Bruk av Ferber er linket til selvskading som voksne, utvikling av angst/depresjon i voksen alder, krybbedød og myyye mer.. Enjoy! [:)]

ORIGINAL: Bleiemos

Jeg måtte ha noen dager me sutring før han lærte seg å sovne selv. Visste at han ikke hadde det vondt. Han skrek til med en gang jeg gikk ut, men gikk over til sutring iløpet av sekunder. Så gikk jeg rundt å rydda i stua, prata høyt med meg selv så han visste jeg var her. Med en gang sutringa gikk over til gråting gikk jeg inn å roa han i senga. Tok han aldri opp, men strøk han forsiktig på kinnet å snakka rolig. Fortsatte slik et par dager, og siden har han sovet som en stein fra halv sju til halv åtte!!![:D]

Tror ikke det er bra å la barna hyle seg i søvn, ihvertfall sålenge foreldrene er sikre på at barnet ikke har det vondt på noen måte. Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor gammelt barnet er.

Veldig enig!
Hvorfor si "gråter du så får du komme opp og få masse oppmerksomhet" når du kan si "nå er det natta og du skal ligge i senga, men gråter du er mamma der for deg"?

Her fins masse linker om Ferber.. Bruk av Ferber er linket til selvskading som voksne, utvikling av angst/depresjon i voksen alder, krybbedød og myyye mer.. Enjoy! [:)]

Få de linkene da, så får jeg se hvilke skader jeg har påført sønnen min...

Men tror du virkelig noen bruker rein Ferber? Lar ungen ligge å hyle for seg selv og såvidt stikke hodet inn?
Selv om man ikke bysser rundt halve natta vil det ikke si at man ikke gir barnet kjærlighet!

For noen er det bra for andre ikke. For noen funker det og for andre ikke. Når skal folk forstå at ikke alle unger er like (sikter IKKE til noe spesielle her inne).
For ungen vår fungerer det ikke og jeg vil ALDRI prøve den metoden på mitt barn igjen.

ORIGINAL: jinta85

Men tror du virkelig noen bruker rein Ferber? Lar ungen ligge å hyle for seg selv og såvidt stikke hodet inn?

Selv om man ikke bysser rundt halve natta vil det ikke si at man ikke gir barnet kjærlighet!

Det er ikke Ferber, det er omsorgssvikt..

Få de linkene da, så får jeg se hvilke skader jeg har påført sønnen min...

Hahahah, glemte å kopiere inn linken..[8D] Her; http://www.hjemmemamma.com/xaryaia/?p=74
Ei som blogge om det og har samla massa linka og info.

ORIGINAL: jinta85

Det er ikke Ferber, det er omsorgssvikt..

Men virker som om halve BV tror at det er det Ferber er!
Går inn så fort snuppa gråter, men tar ho ikke opp! Legger ho ned og tar på ho for å vise at mamma er der. Fortsetter ho å gråte går jeg inn etter 30 sek og gjør det samme. Sånn lærer ho jo at når jeg gråter kommer mamma, men nå er det natta og jeg skal ligge i senga mi! Tar man opp ungen og duller forsterker man jo bare gråtinga da!

Back
Topp