Er det fælt å be han velge?

Seriøst? En syvåring som fint klarer å vente en uke eller to over bursdagen sin med å få feire? Det tror jeg faktisk ikke noe på! Da må det i mine øyne enten være en ekstremt streng oppdragelse hvor følelser ikke er tillatt eller ett eller annet.

De fleste syvåringer er så oppspillt til fødselsdager og feiring at de går jo i spinn allerede en måned før, og da å fått de til å vente en uke eller to ekstra.. Næh, tror de fleste jeg vet om og kjenner hadde spist opp tapeter før det hadde skjedd! Og han min er en rolig gutt i utgangspunktet.

Dette er noe av det rareste jeg har lest her inne...

Sent from my iPhone using BV Forum

Seriøst? En syvåring som fint klarer å vente en uke eller to over bursdagen sin med å få feire? Det tror jeg faktisk ikke noe på! Da må det i mine øyne enten være en ekstremt streng oppdragelse hvor følelser ikke er tillatt eller ett eller annet.

De fleste syvåringer er så oppspillt til fødselsdager og feiring at de går jo i spinn allerede en måned før, og da å fått de til å vente en uke eller to ekstra.. Næh, tror de fleste jeg vet om og kjenner hadde spist opp tapeter før det hadde skjedd! Og han min er en rolig gutt i utgangspunktet.

Aldri hvert noe problem her, og mi får da lov å vise følelser. Jeg har forklart når den skal Være og hvorfor, aldri hvert en sur mine for det.

Dette er det rareste jeg har hørt.

Her ble eldste 7 år 25 april, og har feiret og fått gaver av de siste besteforeldrene nå i dag. Han har fint klart å vente. Han hadde i år for første gang barneselskap dagen før bursdagen sin, men i fjor og årene før har han hatt ei uke eller to i etterkant.

Frøkna som blir 4 om ei uke må pent vente ei uke før barneselskap. Første gang hun skal ha. Men vi har allerede feiret med familie. Vi har slått sammen feiringene med familie i år,og feiret begge ungene samme dag. Over 3 helger.
Og ett barneselskap for storebror. Alt siden 24 april. Så det vil jo ikke si at all feiring er utsatt ;-)
De feries her hjemme på dagen med gaver fra oss.

De kan ikke forvente at alle kaster alle planer på båten eller at man kan ha selskap på dagen sin hver gang.

Å lære seg å vente er en god egenskap som jeg ikke ser altfor ofte på jobb dessverre. Så det kan familier godt bli enda strengere på ;-)

Gutten min måtte pent vente en mnd med feiring i fjor.. Og det gikk helt fint. Og dette var tidlig på året så var ingen ferie eller noe som ødela. Selvsagt spurte han om det noen ganger men han respekterte det som ble sagt. Og nei, vi har absolutt ikke noe streng oppdragelse. Tenker heller at barn som uke godtar slikt har for slapp oppdragelse jeg. Det er tross alt de voksne som bestemmer.
Helt enig med deg. :)

Tuller du?? Aldri vært noe problem for min 7 åring å vente med å feire.. Vi tar det alltid i helg.. I år feiret vi ikke med noen andre enn oss selv på selve dagen heller - han fikk velge mat og dessert ;)
Som det sies av mange - dette handler ikke om streng oppdragelse med å evne å forklare barna hvorfor ting blir som det blir. Her har det ikke vært noe spørsmål rundt det heller forsåvidt!
Kanskje barnet ditt er veldig kravstort?

Back
Topp