Er det et poeng med badekar?

Mario

Flørter med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marsboerne 2023
Hei!

Vi har termin med vår første nå i februar.

Badet vårt er kjempelite, og vi har ikke plass til noe større enn 90x90 dusj. Vurderer om vi skal gå for 90x90 dusjkabinett med badekar i bunnen til de kommende barna, noe som dette https://megaflis.no/celeste-luna-du...9yMd_OmZpMDnfz3USDzq3NkGLw57FsSRoCWowQAvD_BwE

Ønsker litt innspill fra dere småbarnsforeldre til hvor praktisk det er med badekar (om enn et bittelite et) kontra kun dusjkabinett? Regner med at det er flere her som har erfaringer med både det å mangle og å ha badekar, og kan si noe om noe ble savnet :)

Vi flyttet nettopp til hus med stort badekar.
I nesten 3 år har vi brukt balje til å bade lille frøken i. Det har gått det, men bare dusj får hun veldig lite utav.
Å bade er kjempegøy. Da kan hun leke, sitter og synger, snurrer rundt og koser seg masse.
jeg ville uten tvil tatt med badekar. Når barnet kan sitte alene og du på utsiden og bare se på, så er det en mye lettere hverdag

Jeg hadde nok ikke kjøpt en sånn type dusj. Barnet blir for stor for det badekaret etter kanskje 5 år? Og da står dere igjen med en dusj som er høy å klatre oppi vel?

Jeg hadde nok ikke kjøpt en sånn type dusj. Barnet blir for stor for det badekaret etter kanskje 5 år? Og da står dere igjen med en dusj som er høy å klatre oppi vel?

I følge tilbakemeldingene passer det til barn som er 7 år, så man får noen gode år ut av det om det er til kommende barn og ikke høyere kant enn for de som har vanlig badekar.

Hei!

Badet vårt er kjempelite, og vi har ikke plass til noe større enn 90x90 dusj. Vurderer om vi skal gå for 90x90 dusjkabinett med badekar i bunnen til de kommende barna, noe som dette https://megaflis.no/celeste-luna-du...9yMd_OmZpMDnfz3USDzq3NkGLw57FsSRoCWowQAvD_BwE

Ønsker litt innspill fra dere småbarnsforeldre til hvor praktisk det er med badekar (om enn et bittelite et) kontra kun dusjkabinett? Regner med at det er flere her som har erfaringer med både det å mangle og å ha badekar, og kan si noe om noe ble savnet :)
Vi har liten badebalje, helt topp! :D Dusjen er hun livredd (var redd for å dusje selv husker jeg frem til jeg var 5-6 år)

I følge tilbakemeldingene passer det til barn som er 7 år, så man får noen gode år ut av det om det er til kommende barn og ikke høyere kant enn for de som har vanlig badekar.

det kan nok fint passe i størrelse til et barn på 7 år, men det spørs på om selve barnet på 7 år vi synes det er like kult :)
Men det var jo ikke så dyrt, så er jo mulig å bytte til en mer praktisk dusj når dere har større barn.

Jeg satt inn badekar da førstemann ble født, og det har vært en kjempesuksess. Det er heller ikke stort, uten at jeg har de nøyaktige målene. 120x70 muligens? Da måtte vi ofre dusjkabinettet, men det går fint å stå og dusje i badekaret. Jeg skal ikke tilbake til bare kabinett før barna er store, det badekaret er den beste investeringen som er gjort i dette huset :hilarious: Tror 90x90 vil holde lenger enn det står, småfolk lager seg svømmebasseng i en sølepytt om de får sjansen, og det er jo mye større enn en badebalje. Det holder ut hele den perioden de synes det er morsomst.

JA, jeg ville ha skaffet et lite badekar om jeg kunne. Selv vokst opp med et sånt lite badekar og vi var mange unger oppi der altså :hilarious: alle barn elsker å leke med vann på en eller annen måte. Særlig fra ett år og oppover.
Husker vi var barn på 9 og 1 år samtidig i et slikt lite badekar. Så lenge det er mulighet for å dyppe seg ned i vann er barn lite kravstore på størrelse altså.

Jeg kunne brukt den selv som voksen jeg, så ville lett tatt det. :P

Vi skal bytte til kombinert badekar og dusj nå snart, og da må vi også tråkke oppi badekaret for å dusje. Så lenge man har normal helse er det et ikke et problem :)

Hei!

Vi hadde et sånt fram til jeg var 14..? Kunne fint ta meg et bad i det da :) og vi bygde huset da jeg var 10.. mamma valgte å ha et sånt kar da iallfall istedenfor et stort badekar eller bare dusj :)

Aldri hatt barn uten badekar men må si at jenta på 1 år koser seg veldig i badekaret, og misliker å være med meg inn i dusjen.. spruter nok litt for mye der.

Bodde i leilighet før med to barn og dusj. Da kjøpte vi et sammenleggbart badekar som vi puttet inn i dusjen. Det fungerte helt perfekt. Fåes i ulike str https://www.jollyroom.no/babyutstyr...MI8-WJ6dHi7QIVXUeRBR0-ZwG6EAQYEyABEgIdKvD_BwE

når vi flyttet til hus var et av våre krav at det var badekar på badet eller plass til det. Var badekar der og evig takknemlig for det. Eldstemann på 4 er ikke glad i å dusje, spruter altfor mye synes han, men han er veldig glad i badekar. De to andre synes dusj er greit nok, men elsker å bade i badekar. For min egen del er det kjempe praktisk med badekar for oppi der underholder de seg selv lenge.

Vi har badekar, og det er alltid gøy! Men selv om jeg hopper i dusjen så kommer min gutt løpende bort til døren og vil inn. Hadde balje til han de første månedene da. Men det er fordi jeg følte jeg hadde litt mer kontroll på nakken, vannet og babyen i en balje da han var så liten. Men da baljen i stellebordet var for liten, så ble det badekaret. Trodde egentlig han kom til å bli litt for liten ennå til det, og så egentlig etter større balje, men går egentlig fint. Vi har større badekar med dusj.

Jeg hadde nok heller kjøpt flexibath , vi har ikke hatt badekar men store baljer og det fungerte helt topp. Hadde jeg visst om flexibath dq min var mindre, hadde jeg kjøpt det

Vi har kun hatt badebalje og dusjkabinett.. Gutten på 1 år elsker å dusje, og leker like godt i dusjen som han gjør i babybasseng! Vi savner ikke å ha badekar:)

Nå passer 7,5 åringen her i vanlig balje og hu er ganske lang. Vi ønsker oss sånn dusj. Uansett hvor trangt eller hvor lite vann det er så vil altid badenymfene få plass.

Det dusjkabinettet med badekar som du linket til må jeg bare få sagt at er vanskelig å holde rent. Og det er et herk å vaske..

Vi har bare dusjkabinett, også gikk vi til innkjøp av et lite badekar til barn :) det er helt topp :happy:

Vi har noe lignende det du linker til, bare litt større. Det stod i huset da vi kjøpte her vi bor. Ønsket egentlig noe slikt igjen i det nye huset (rent badekar uten dyser og slikt da), men pga spesielle mål så blir det vanlig badekar :happy:
Likte ikke å kun ha dusjkabinett i det første huset, så var fast bestemt på badekar. Ungene elsker det :p

Back
Topp