Er det et "must"?

Gravid 92

Forelsket i forumet
Er det ett "must" og ha tørketrommel?
Jeg vet de fleste har de, og bruker de spesielt på handdukene til baby'en for og få de myke..
Selv har jeg ikke, og har egentli ikke planer om og kjøpe heller da vi har varmepumpe som jeg setter klesstativet forran.. Selv bruker jeg ikke tøymykner på mine egne handduker, men kommer til og bruke det på babyen sine sefølgeli..
hva mener dere? hva er best?

Vi klarer oss fint uten:) 
Vi har ikke mikrobølgeovn heller, og til manges store forbauselse så går det også helt fintemoticon

Jeg kjøpte tørketrommel for ett år siden, men det er ingen problem å ikke ha.
Synes ikke det er ett must å ha tørketrommel.

Er jo ikke et "must", men skal erlig si jeg er veldig glad for at jeg har det selv.
Slippe å ha alt hengende rundt over alt, men nå er jeg kansje ut av dem som bruker den veldig mye. Synes det er så enkelt å kjaptemoticon

Vi har ikke hatt til nå, men har akkurat bestilt oss en:)

Det hadde sikkert gått helt fint uten også, men det er spesielt pga håndklene jeg vil ha:) Synes det er litt mer hygienisk å ha dem i tørketrommel for når jeg henger dem opp lar jeg dem ofte henge litt lenge, så støver de liksom ned føler jeg;/ Og synes de blir litt vel stive også... Men nå må de henge litt lenger for å bli tørre hos oss sikkert, enn hos dere som har varmepumpe å sette stativet foran.

Men som sagt, går sikkert helt fint uten:)

For oss som ikke har tørkeplass er det virkelig ett must ha. Hadde jeg hatt plass til klesstativ ville jeg heller hatt det. Nå har vi kjøpt klesstativ str. mini som er utslagbart til å henge på veggen, slik at vi kan tørke prinsessens klær der. Tørketrommel sliter unødig på klærne, men er kjekkt å ha til håndklær, kluter osv. Har man en mann som vasker klær er forøvrig tørketrommel en uting, de tenker ikke alltid like godt over hva som går inni den og ikke.

Ja eg syns det e et must.

Her kunne me ikkje klart oss uten :) Hate harde håndkler, og det blir fort nok fullt på klesstativene, så her bruke me den til alt av håndkler, kluter og joggebukser.

sist fekk me ei skikkelig gulpebaby, så hadde virkelig god bruk for raskt rengjorte kluter.

Vi har en gutt på fire år nå, og vi har aldri hatt det, tror ikke vi kommer til å kjøpe det nå heller, får vel se det litt an.... har jo ikke lyst til å bruke det på vanlige klær uansett siden jeg synes det virker som om de blir fortere slitt og stygge av det...men til kluter og håndkleder så hadde det jo vært greit, men litt dyrt å kjøpe en tørketrommel bare for det...vi får se..... vi hadde heller ikke mikro i hvertfall det første leveåret hans og det gikk veldig fint det også:))

Jeg har "bodd alene" uten tørketrommel i 2,5 år å fikk det nå til jul i gave. Hos meg vil jeg si at det er et "must". Jeg sparer veldig mye tørkeplass, så jeg putter det meste av klær og handuker osv, som kan tørkes i trommel og det blir ikke slitt. Bare mykt og godt! Men vi har katt, så det hjelper mye på kattehår på klærne istedet for at det fester seg på nyvasket klær. Tror nok jeg kommer til å tørke normalt ute nå som det er finere vær.

Puttet også babyklærne der når jeg vasker dem for første gang. bruker sensitivprogram og kunne virkelig ikke vært foruten altså. hehe. 

Mye mer gøy å vaske klær nå som jeg kan vaske 4 maskiner på en dag og tromle en eller to av de :)

Vi fikk en tørketrommel gratis for ca. 1 år siden. Og klarte oss uten før, men etter å ha fått den i hus så kunne jeg ikke tenke meg å være uten igjen emoticon

JA!!:)

Hadde aldri klart meg uten, her går håndklær, truser, sokker, sengeklær og gulpe/kose kluter i tørketrommel! Blir mange 60-90 graders maskiner med små barn i huset, og jeg gidder ikke og bruke et tørkestativ til et laken og en håndduk :p

Husmor luksus ER viktig! :D

Det er ikke et must, vi har ikke. Men vurderer å stikke til mamma med et lass håndkleder av og til som babyen kan bruke, slik at de blir god og myk :)

Tror du fint kan klare deg uten :) Vi kjøpte når vi venta snuppa, men det var mest fordi vi bodde i en kjempe liten leilighet med plass il et tørkesaiv som måtte stå i sua... :) Anger ikke på kjøpet for all del kjempe digg :) Men tror ikke det er et kjempe must om du skjønner hva jeg mener hehehe

Vi har ikke hatt det på grunn av kjempelite bad. Det har ikke vert noe problem, men liker ikke de stive håndklene. 

Nå bygger vi nytt bad, og da skal vi endelig få vårs tørketrommel :) Kommer ikke til og bruke den på våre klær. Men til ungene og håndklær trur jeg det blir veldig kjekt :) Kjempe kjedelig og henge opp alle de bittesmå klærne og dessuten tar det så masse plass med tørkestativ stående hele tida.

tror bare det kommer veldig an på hva du er vant til... selv synes jeg håndklær og kluter + sengklær blir altfor stive hvis jeg ikke har de i tørketrommelen (selv om jeg bruker tøymykner..), så jeg kjører alltid sånt i tørketrommelen... men så er det jo det jeg er vant til da.. tror du bare må kjenne på det selv, hva du føler du trenger og ikke trenger.. :-)

Det er ikke et must her ihvertfall, siden jeg ikke tar babyens klær i den. MEN det er veldig deilig med myke håndklær og sengetøy :D

Jeg har ikke tørketrommel og ikke kommer vi til å kjøpe det heller:)
Jeg bruker tøymykner å har vasket alle klærne hans og tørket de på stativ:)
Myke og fine er de...

Men kommer nok til å kjøpe det hvis når barn nr 2 engang kommer:)

Sniker fra februar, brukte d bare på håndklær før, har en diger hund som må tørkes med sinnsykt mange håndklær i regnevær. Men nå er det en must her i huset....tørketrommelen fjerner nemlig mye hundehår fra klærne til lillegutt, så har man pelsdyr i huset er det utrolig kjekt med tørketrommel :)

Jeg vil påstå at tørketrommel er ett must i en travel hverdag. Bodde 2 år uten tørketrommel & oppvaskmaskin, og klesvask og matlaging var ett ork og en pine... Nå vasker jeg gledelig klær hver eneste dag, og klærne blir myke og deilige... :) Og ting tar ikke så innmari lang tid!

ingen must. her blir den kun brukt til handduker. ja de blir mykere, men det kommer jo ann på hva man er vant til. de trekker lettere til se fukt bare når de er litt "hardere".
her er det veldig nødvendig siden vi er veldig flinke til å bruke handuker. hehe..å klær... er alltid to fulle klesstativ til tørk her.

Back
Topp