Er det egoistisk? *amming*

ja det synes jeg. dette er helt normale plager som de aller fleste går igjennom ved amming, synes ikke dette høres ille ut i det hele tatt. I tillegg har du kun prøvd i 3 uker. feil sugeteknikk er hovedårsaken til såre brystvorter, skaff hjelp til dette. brystskjold bare forværrer sjansene til å få det til. synd det ikke er mer info som når ut til mammaer slik at de er forberedt på dette.

ang blotting - om du kjøper deg en ammegenser så trekker du ned bhen under genseren og så stikker du brystvorta ut gjennom åpningen på genseren.

AnaBanana skrev:
Du er ikke noe fælt menneske om du ikke klarer å leve med den smerten. Men jeg råder deg til å søke hjelp før du kaster in håndkleet. Kanskje ammehjelpen eller helsesøster kan hjelpe?

Enig.
Hvis smertene blir uutholdelige for deg og påvirker store deler av formen er det jo ikke bra for hverken deg eller babyen.
Men jeg ville prøvd flere utveier før jeg hadde sluttet å amme helt.

Ja, det er egoistisk, å bare tenke på seg selv er jo definisjonen på å være egoistisk .- men av og til SKAL MAN VÆRE EGOISTISK - for å være en god Mamma må du tenke på barnets beste, og barnets beste er å få dekket sine behov av en Mamma som er frisk og opplagt, hvis du blir utkjørt av smerter under amming så har barnet ditt det kanskje bedre med MME.

KristineBirgitte skrev:
Ja, det er egoistisk.

Er du helt på tryne?

OdaM skrev:

KristineBirgitte skrev:
Ja, det er egoistisk.

Er du helt på tryne?

Er du litt dum?

nei synes ikke du er ego nei, mamma må jo ha det bra for å fungere å gå med smerter er ikke akkurat en hverdag man ønsker seg for å si det sånn.

Du gjør det som passer deg ikke sant, ungen sulter ikke, vi har jo MME og barna vokser jo godt på det, Han har jo fått råmelka så du må bestemme selv om du vill gå å ha vondt eller om du skal bite tennene sammen og fortsette, men anbefaler deg å søke hjelp før du tar den endelige avgjørelsen .

Lykke til vidre!

KristineBirgitte skrev:

OdaM skrev:

KristineBirgitte skrev:
Ja, det er egoistisk.

Er du helt på tryne?

Er du litt dum?

Nei, jeg er ikke dum. Men du virker litt sånn kanskje? 
Greit nok at du mener det er egoistisk, men kanskje en begrunnelse hadde vært ok? Åpenbart. 

Jeg hadde det akkurat slik du beskriver det. Jeg holdt likevel ut i 6 mndr. Skulle jeg bort, så pumpet jeg melk og hadde med termos med varmt vann slik at jeg kunne varme flasken i vannbad.

Om jeg hadde gjort det så vanskelig for meg selv igjen? Slett ikke umulig. Nestemann hadde kiss syndrom og var umulig å amme, men likevel pumpet jeg i 5 mndr. Jeg sto opp flere ganger om natten og pumpet i tillegg til at babyen knapt sov i det hele tatt.

Jrg var vel ikk egoistisk da, kanskje, men en stor idiot. For jeg tenker tilbake på babye-tiden som et våkent mareritt, jeg har ikke et eneste hyggelig minne fra tiden med sistemann. Jeg hadde helst lyst til å gi han bort. Og jeg skal iallefall aldri ha baby igjen...

hjelpes må være vedig egoistisk jeg da som valgte å ikke amme ett sekund med sistemann 

men det er kun du som kan ta det valget, viktigste er at du er fornøyd med valget du tar.
ja amming er bra men ikke for enhver pris og det viktigste er at man har prøvd  og finner det valget som passer en best.

Bæjbii skrev:

KristineBirgitte skrev:

OdaM skrev:

KristineBirgitte skrev:
Ja, det er egoistisk.

Er du helt på tryne?

Er du litt dum?

Nei, jeg er ikke dum. Men du virker litt sånn kanskje? 
Greit nok at du mener det er egoistisk, men kanskje en begrunnelse hadde vært ok? Åpenbart. 

Åh, gad.. Er du fire år eller?

Nå spurte ikke TS om det er egoistisk og hvorfor, hun spurte om det er det.. og det er det unektelig. Det går ikke ann å si noe annet. Eller, det er jo himla mange som sier noe annet her, men de svarer vel mer på det de tror hun spør om, enn det hun faktisk spør om. Det er ikke noe jeg synes eller mener eller noe som kan diskuteres egentlig. Det er en helt annen sak hva hun burde gjøre eller om jeg føler med henne eller kan forstå problemene hennes og sånn. Men det var det ingen som spurte om. Både i overskriften og i HI spurte hun ganske rett ut om det er egoistisk, og svaret der er stadig ja, det er egoistisk.

nemi.marselia skrev:
hjelpes må være vedig egoistisk jeg da som valgte å ikke amme ett sekund med sistemann 

men det er kun du som kan ta det valget, viktigste er at du er fornøyd med valget du tar.
ja amming er bra men ikke for enhver pris og det viktigste er at man har prøvd  og finner det valget som passer en best.

Ja, det var iallfall et egoistisk valg. Det kan jo fortsatt ha vært det beste valget, men egoistisk either way..

Synes du det var konstruktivt for HI og for tråden generelt at du unnlot å både utdype og kommentere noe annet enn selve overskriften? Når du spør om folk er "fire år" fordi de lurer på om du kan utdype så kan man jo virkelig lure på hva slags motiv du hadde for å svare i det hele tatt. HI spurte også om du kunne begrunne, men det valgte du visst å overse. "Åh gaaad lizm, dah!"

Back
Topp