er det dyreplageri?

Fuglen

Elsker forumet
Vi har to katter. Disse har katteluke så de er ikke så veldig avhengige av oss, annet enn mat og kos. Jeg og mannen snakker om å ta en tur på hytta, fra i morgen ettermiddag av, til søndag. Vil dere si at det er dyreplageri om vi ikke får noen til å stikke innom og kose på kattene på lørdag? Vi fyller selvfølgelig på mat og vann nok i lange baner før vi evt. drar....*usikker*

Nei, det er det ikke. Så lenge dere er sikker på at de kommer seg inn og har nok mat og ann, så hadde jeg ikke nølt :)
Har dratt fra kattene mine en helg selv, og det går veldig bra.

nei det vil jeg ikke si, dra på hytta med god samvittighet... jeg tenker at så lenge man setter fra mat så kan man vell være borte i 1-2 uker (da tenker jeg selvfølgelig at en nabo må fylle skålen eller noe slikt) katter har ikke det kosebehovet, selv om de kan like det så tror jeg ikke de tar skade av å unnvære det noen dager.

Dyreplageri? Nei. Bittelitt kjedelig for kattene, men fullt overlevbart? Ja.

nei, ikke så lenge de har tilgang til mat og vann

Det var godt å lese. Var litt redd for å bli halshugd her.

Tusen takk for svar, damer :)

absolutt ikke!

jeg gjorde det når kattene var innekatter. hadde dokasse, masse mat og vann. Nå som de er ute har jeg noen som kommer innom fordi jeg ikke har katteluke. de klarer seg fint i et par dager uten kos:) Og når de er ute så er det jo masse å gjøre:)

Sunniva snopesyk skrev:
Nei, det er det ikke. Så lenge dere er sikker på at de kommer seg inn og har nok mat og ann, så hadde jeg ikke nølt :)
Har dratt fra kattene mine en helg selv, og det går veldig bra.

sign denna.. har de tilgang til å ut å inn som de vil å det er mat og vann så kan dere fint være vekk 2 netter. fler å for den sakens skyld, siden er kattene er to så har de hverandre som selskap, å trenger ikke menneskelig kos hele tiden..

Absolutt ikke. Så lenge man har merke på katta (halsbånd og chip) blir man jo oppringt om noe skjer de også... og evt om naboer veit hvem katter det er sine ringer de vel om de ser noe. Jeg hadde glatt gjort akuratt det samme. Jeg har reist mange helger uten kattene.. normalt har de da vært inne. Her kommer naboenes katter inn og stjeler all maten nemlig.
Nå er det jo sommer og... de vil vel nesten ikke inn hehe

Nei,det synest jeg ikke..
De har jo tilgang til vann og mat, så da ser jeg ikke problemet... Og så jakter de sikkert litt når de er ute itillegg :)

Vi har innekatt og det har hendt seg at vi har reist bort uten ho ei helg i ny og ne.
Stort sett har vi plassert ho hos kattepasser, men ikke alltid at kattepasser har anledning tell å ha katta hos seg.

Så lenge de har tilgang på vann og mat så har de ikke noe problem

Back
Topp