Er det dumt

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
å blande litt fruktmos i melka hans? For å få han til å drikke uten kamp hvert eneste måltid?

Nei syntes det var smart jeg :)

Du kan trygt gjøre det =)

Det får han jo til å drikke det sikkert, men det gjør det jo verre å få i han helt vanlig mme i ettertid

ORIGINAL: Marlene89

Jeg tenkte liksom at da blir han hvertfall vrang med melka, da må vi ha fruktmos i hver gang, men så tenkte jeg at han er jo ferdig med mme når han er 1 år uansett, så om vi må gjøre det i 6 mnd til så gjør jeg heller det enn å ha den kampen vi har hatt de siste 2 mnd, det er fryktelig slitsomt!

ORIGINAL: Moradi

Det får han jo til å drikke det sikkert, men det gjør det jo verre å få i han helt vanlig mme i ettertid

Må nok fortsette med det til han er ferdig med mme, men, hvis det ikke er "skadelig" så gjør jeg heller det i 6 mnd, enn den kampen vi har nå, føler at jeg tvinger i han mat og det kan være like dumt det, skaper jo et negativt forhold til mat/flaska.

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: Marlene89

Jeg tenkte liksom at da blir han hvertfall vrang med melka, da må vi ha fruktmos i hver gang, men så tenkte jeg at han er jo ferdig med mme når han er 1 år uansett, så om vi må gjøre det i 6 mnd til så gjør jeg heller det enn å ha den kampen vi har hatt de siste 2 mnd, det er fryktelig slitsomt!

skjønner det kjmpe godt! da er det bedre å ta litt fruktmos i melka i 6mnd, enn å tvinge i han vanlig mme i 6 mnd... de skal jo ha et bra forhold til mat, dumt vis han tar flakse eller melk som en negativ ting.. [;)]
Men jeg tror ikke det er noe farlig eller noe sånt, blir jo det samme som å ta fruktmos i grøten =)

Har du prøvd å bytte mme da?
om du har det ville jeg også tatt i fruktmos til hvert måltid ja.

ORIGINAL: TonjeJenta

Har du prøvd å bytte mme da?
om du har det ville jeg også tatt i fruktmos til hvert måltid ja.

Har prøvd alle merkene, han bruker nå HIPP som har den "beste" smaken. Han får malt i hvert måltid, dette gjør at han drikker litt, prøvde med fruktmos i stad, da gikk det hvertfall unna.
Jeg skal på helsestasjon om 2 uker, så skal høre hva hs sier, men det må vel være bedre at han faktisk får i seg mme uten tvang, han blir jo illsint når jeg sitter og niholder flaska i munnen hans :(

Tror kanskje jeg ville ha hatt i fruktmos istedet for malt, da magen ikke har godt av å jobbe for mye. [:)] Det kan jo være at du kan prøve å minke litt på fruktmosen over tid, og at han etter hvert vil drikke vanlig mme igjen? Verdt forsøke, er som sagt ikke bra å ha en evig kamp når man skal gi mat.

Lykke til [:)]

ORIGINAL: mammanicken

Tror kanskje jeg ville ha hatt i fruktmos istedet for malt, da magen ikke har godt av å jobbe for mye. [:)] Det kan jo være at du kan prøve å minke litt på fruktmosen over tid, og at han etter hvert vil drikke vanlig mme igjen? Verdt forsøke, er som sagt ikke bra å ha en evig kamp når man skal gi mat.

Lykke til [:)]

Fikk beskjed av helsesøster at jeg fint kunne gi 1 1/2 teskje malt i døgnet [:)] Så deler det på 4 flasker. Har gjort det i snart 2 mnd og virker som om det går veldig bra.
I kveld hjalp det ikke med verken malt eller fruktmos [&:]

Back
Topp