Er det dårlig gjort hvis jeg blir gravid igjen?

At jobben ikke taper er greit, men opparbeider du deg rett til foreldrepenger?

Delvis enig med flere her. Har dere overskudd til et barn til så er det selvfølgelig ingenting å vente på :) når det er sagt må du sørge for noe som jeg mener er veldig viktig, og det er å hele veien ha kontakt med arbeidsplassen din. Få oppfølging og snakk med arbeidsgiveren din, da blir det enklere for deg å komme tilbake i arbeidslivet når det er tid for det. Det er min mening som leder, lykke til uansett hva dere velger :)
Quoter denne jeg altså :)

Med unde teksten at det er deres valg :)

Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt. Arbeidsplassen din har ingenting med hvor mange barn dere velger og ønsker å få :) Ønsker dere en liten en til, syns jeg bare dere skal kjøre på ;)
Helt enig!

Hadde aldri giddet å bekymre meg for hva arbeidsgiver skulle mene om den saken...

Jeg hadde syns det hadde vært dårlig gjort ovenfor barna. Men det er MEG, og mine følelser og meninger. Arbeidsgiver hadde jeg ikke tenkt på annet enn i forhold til foreldrepenger.

Jeg hadde syns det hadde vært dårlig gjort ovenfor barna. Men det er MEG, og mine følelser og meninger. Arbeidsgiver hadde jeg ikke tenkt på annet enn i forhold til foreldrepenger.

Jeg er tilbøyelig til å være litt enig der. Men det kommer litt an på hvilke sykdommer det gjelder, og sjansen for at nestemann også vil bli rammet.

Men nå vet ikke du hvordan kronisk syke de er da! Trenger så å si ikke noe ekstra enn andre barn. Å de vet ikke en gang at de er annerledes. Kunn at de må ha litt medisin tre ganger om dagen resten av livet. Å ingen ser at de er syke... Så hvorfor er ikke det rettferdig ovenfor de andre barna??? De lider ikke mere av et søsken ann hva barnet ditt gjør...

Men nå vet ikke du hvordan kronisk syke de er da! Trenger så å si ikke noe ekstra enn andre barn. Å de vet ikke en gang at de er annerledes. Kunn at de må ha litt medisin tre ganger om dagen resten av livet. Å ingen ser at de er syke... Så hvorfor er ikke det rettferdig ovenfor de andre barna??? De lider ikke mere av et søsken ann hva barnet ditt gjør...

Nei, men om du leser svaret mitt så sier jeg hva JEG hadde følt. JEG. Ingen grunn til å angripe.
Men om barna dine ikke trenger noe ekstra, så er det jo rart du får full lønn får å være hjemme. Ikke at jeg har noe med det, og ikke bryr jeg meg heller, men trudde pleiepenger var noe man fikk når man hadde barn som trengte pleie ikke barnehagen kunne gi.

Jeg tipper mange tenker at barna kanskje har større handikap når du skriver at du er hjemme med pleiepenger ;). Det er jo du selv som skriver at du har to barn med kroniske sykdommer, og det kan innebære uendelig mye forskjellig.

Jeg har også en som må ha medisin 2-3 ganger om dagen. Det merker ingen. Så da får vi jo ikke pleiepenger. Pleiepenger fordrer stort omsorgsbehov. Som ikke et varig, altså ikke kronisk. Utenom i starten eller ustabile faser av en livstruende eller svært alvorlig sykdom.

Derfor er det ikke naturlig for folk å tro at det er "lett sykdom, må bare ha medisin" når du sier pleiepenger

Jeg har også en som må ha medisin 2-3 ganger om dagen. Det merker ingen. Så da får vi jo ikke pleiepenger. Pleiepenger fordrer stort omsorgsbehov. Som ikke et varig, altså ikke kronisk. Utenom i starten eller ustabile faser av en livstruende eller svært alvorlig sykdom.

Derfor er det ikke naturlig for folk å tro at det er "lett sykdom, må bare ha medisin" når du sier pleiepenger

Får pleiepenger for at sykehuset/ barnehage ikke kan ha ansvaret for henne enda da sykdommen hennes ikke er stabil enda... Men det blir den... Etter hvert...

Arb.giver har da ingen ting med det å gjøre. Nav betaler jo lønnen. Så arb giver har full mulighet til å ha vikarer så lenge. Produser i vei :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Overfor arbeidsgiver? Nei! I mitt hode er man privatperson, deretter arbeidstaker (unntatt når man ER på jobb da selvsagt:p).
Men ift de andre barna og dere selv da? Er det barn som krever mye kan det kanskje lønne seg å vente? Både mtp økonomi (jobbe seg opp) og tid hvis sykdommene krever litt. ?

Overfor arbeidsgiver? Nei! I mitt hode er man privatperson, deretter arbeidstaker (unntatt når man ER på jobb da selvsagt:p).
Men ift de andre barna og dere selv da? Er det barn som krever mye kan det kanskje lønne seg å vente? Både mtp økonomi (jobbe seg opp) og tid hvis sykdommene krever litt. ?

Sykdommen krever litt nå men skal snart stabilisere seg! Føler tidspunktet passer perfekt. Vil gjerne ha de to minste tettest mulig :)

Back
Topp