er det bare (samme som desember)

tretroll

Forumet er livet
VIP
meg som er overnervøs? Ikke det at jeg går rundt og tenker på at noe er galt med bebisen altså, er faktisk rolig og tenker alt er fint. Men jeg klarer ikke få meg selv til å begynne å kjøpe babyting enda. Ser at det er mange som er godt i gang. Jeg prøver liksom å planlegge, se på vogner, senger....men tilogmed det føles feil. Er livredd for at noe skal gå galt og at jeg skal komme hjem til babyting som ikke skal bli brukt. Har kjøpt en body og har begynt å strikke en genser....som jeg forteller meg selv er til ei veninne, men vet jeg kommer til å beholde den Men tilogmed disse to små tingene liksom vokser i skapet. Når burde jeg egentlig begynne å handle? er jo MASSE som skal ordnes og vet jo ikke hvilken form jeg er i på slutten.....er det jeg som er overnervøs? Hva synes dere? Min kjære vil nemlig ut og kjøpe ting, er jeg kjip som holder igjen?

Huff ble langt og litt sutrete det her....men men

var slik eg og..kjøpte ikkje så mukje heller etterkvart for ein får utrulig mye kle i brselgaver!! er du smart da og bytter i ulike str så har du kle LENGE. Lisja bruker fortsatt barselkle,nå et og eit halvt år gammel!!!!

ja, klær har eg egentlig tenkt bare å kjøpe det vi virkelig trenger. Får nok en hel del ja[:D] men er jo så masse ant....men burde vel bare venta til det føles greit, og viss eg ikke er i form så får eg sende ut min kjære for å handle alene...er bare at alle har begynt å mase om vogner og senger og lammeskinn og helsetepper og eg blir litt dårlig av å tenke på det. Blir bare litt lett stressa for tida.....hmmmmmm...lurer på åffår....

Du er ikke alene nei...
Jeg har ikke kjøpt en ting enda, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.
Kommer til å skrive en liste over de tingene jeg vil ha i steden, og heller sende avgårde mann og kommende mormor når alt er overstått og har gått bra.
Overnervøs jeg??? Neeeiiiii da.....[:)]

Jeg har heller ikke kjøpt noe særlig - vi får kjøpt en brukt vogn fra svogeren min, så den falt jo nærmest i fanget på oss, hadde det ikke vært for det hadde jeg ikke begynt å tenke på det før langt ut i nov/des tror jeg. Jeg har også kjøpt noen få plagg, men det var fordi vi var i England (billig og fint) og de er "gjemt bort" så jeg ikke skal se dem og begynne å tenke på hvor dumt det er hvis noe går galt. Sliter litt med den følelsen av å "jinxe", som det heter på engelsk, altså at skjebnen nærmest tar hevn hvis man er for overmodig [8|] Er jo bare tull selvsagt, men, nei, du er slett ikke alene [;)]

Jeg synes du skal ta den tiden du trenger. Jeg skjønner tankegangen din....  jeg har en tendens til å fortrenge slike tanker så jeg shopper bare.. Men alle er forskjellig. Ikke stress med det, du har nok tid til å handle. Det eneste som kan lønne seg med og starte handlingen tidlig er å fordele kostnadene litt over tid. Men ellers er det noe du må føle ¨på selv. Har du snakket med kjærsten din om det da?
Du kan planlegge, så har du alt klart[;)] Så tar du resten etterhvert..
Klem

Forstår deg godt.
Jeg kjøpte ingenting før siste mnd når jeg venta første mann. Men nå har jeg vogna og stellekommoden etter de andre. Men seng har vi faktisk vært å kjøpt gjennom kjente.
Etter å ha nettopp mistet to av mine nære venner så tenker jeg ikke lenger på hva morgendagen kommer med. Altså: alt kan skje, men man blir så deppa av å tenke på det negative.
Gå heller rundt å se på utstyr, så kjøper du heller det du mener at du vil ha. Ting kan skje etter fødselen også, men ha lyse tanker. Det er viktig.

Dette er en ting jeg har tenkt gjennom mye. Vi forsøkte i mange år å bli foreldre før vi endelig lyktes med hjelp av IVF. Siden vi hadde slitt så mye så var det også en viss mulighet for at det var den eneste gangen jeg kom til å gå gravid. Jeg var selvsagt ekstremt redd for at noe skulle gå galt og sannsynligheten for at vi ikke skulle klare å bli gravid igjen dersom noe gikk galt var jo også til stede.

Jeg har vært gjennom en del sorgprosesser etter at nære familiemedlemmer og venner har dødd alt for tidlig. Så jeg har virkelig kjent på det å leve med sorg. Jeg har kommet fram til at sorgen ikke ligger i hva en har kjøpt inn til babyen en har i vente. Sorgen blir ikke større om en har kjøpt klær, vogn el. seng. Sorgen vil være like stor og grusom selv om en kommer hjem til et tomt hus uten et lite minne om babyen som ikke ble født. Så mitt råd til alle vordende foreldre er å leve i nuet, nyte øyeblikket og kos dere med graviditeten og forventningene om babyen som skal komme. Vil partneren ut å kjøpe seng og vogn, så la deg rive med og bli med på morroa. Vi har ingen en forsikring som sier at vi kommer til å bli gravid igjen om det skulle gå galt denne gangen. Det er NÅ du er gravid og har muligheten til å kjenne på gleden og forventningen. Ikke la DETTE øyeblikket gå fra deg.

Klem fra meg[;)]

For meg er det å handle og kose meg med å finne ting jeg vil bruke en del av forberedelsen (og bearbeidelsen...) til det som skal skje. Hvis noe skulle gå galt, har jeg i allefall hatt disse gode stundene med babyen. Og klær og sånn kan man jo alltids gi i gave til andre... (eller spare som et minne om noe kjært som var...?)

Er kanskje litt rar, jeg da, men livet har lært meg en del ting på den "harde" måten og det er nok dette er resultat av...

Alle er forskjellige her også, og uansett når du føler det er riktig for deg å handle til babyen så er jeg sikker på at den aldri kommer til å mangle noe som helst [;)].  Men kanskje du burde bli med på å handle et par småting sammen med den vordende pappaen? Kanskje han trenger å forberede seg og føle at det er virkelig på den måten? Han har jo ikke magen...  Uansett haåper jeg at dine engstelser ikke slår til og alt går bra med oss alle her i januarklubben!

ORIGINAL: tvilling38

Dette er en ting jeg har tenkt gjennom mye. Vi forsøkte i mange år å bli foreldre før vi endelig lyktes med hjelp av IVF. Siden vi hadde slitt så mye så var det også en viss mulighet for at det var den eneste gangen jeg kom til å gå gravid. Jeg var selvsagt ekstremt redd for at noe skulle gå galt og sannsynligheten for at vi ikke skulle klare å bli gravid igjen dersom noe gikk galt var jo også til stede.

Jeg har vært gjennom en del sorgprosesser etter at nære familiemedlemmer og venner har dødd alt for tidlig. Så jeg har virkelig kjent på det å leve med sorg. Jeg har kommet fram til at sorgen ikke ligger i hva en har kjøpt inn til babyen en har i vente. Sorgen blir ikke større om en har kjøpt klær, vogn el. seng. Sorgen vil være like stor og grusom selv om en kommer hjem til et tomt hus uten et lite minne om babyen som ikke ble født. Så mitt råd til alle vordende foreldre er å leve i nuet, nyte øyeblikket og kos dere med graviditeten og forventningene om babyen som skal komme. Vil partneren ut å kjøpe seng og vogn, så la deg rive med og bli med på morroa. Vi har ingen en forsikring som sier at vi kommer til å bli gravid igjen om det skulle gå galt denne gangen. Det er NÅ du er gravid og har muligheten til å kjenne på gleden og forventningen. Ikke la DETTE øyeblikket gå fra deg.

Klem fra meg[;)]

Veldig fint sagt! Så ikke dette innlegget før jeg var ferdig med mitt. Du har noen gode poenger som jeg er helt enig i, jeg klarte bare ikke å skrive på en like fin måte!

Sliter litt med den følelsen av å "jinxe", som det heter på engelsk, altså at skjebnen nærmest tar hevn hvis man er for overmodig
ORIGINAL: lattermild

Ja, skjebnen kan ta hevn på mange måter - se på oss, vi kjøpte vogn i Irland i sommer, prisen var fin og vogna var tøff... kom hjem, ble kalt inn til ekstra UL - og der er det selvfølgelig TO babyer... skulle visst aldri ha kjøpt vogna nei, hehehehe.... [:D]

Men fra spøk til revolver - jeg har heller ikke handlet noe spesielt, men jeg blir kvalm (tuller ikke!) av å se på babyutstyr! Dette svangerskapet er noe for seg selv.... Satser på å legge av penger i steden for å handle frem til det nærmer seg, og heller gi de pengene til pappaen så kan han gå berserk (selvfølgelig etter kontrollert handleliste fra meg, hehehe) mens jeg sliter meg ut på å dobbelamme på barsel. Vi har jo endel jenteklær fra de to jentene vi har, men vi trenger bl.a. tvillingvogn, en ekstra skinnpose, stellebord og diverse annet. Dessuten blir det jo spennende på UL 21. august om det er jenter eller gutter vi har i vente...
Er det forresten flere enn meg som stresser med jula? Jeg har begynt å tenke på å få farten opp ift juleforberedelesr (gavehandling) for å slippe å gå å handle når jeg er i str. hval... Dessuten er det relativt sannsynlig at fødselen skjer enten før eller rundt juletider, så panikken er like rundt hjørnet....

Har ikke tenkt noe på jula enda, nei, men det er kanskje ikke så dumt...? Takk for tipset...![;)]

Back
Topp