er det bare meg

turbo trash

Forumet er livet
som ikke gir ibux før feberen er over 40?

nå skal det sies at jeg har vel det som kalles feberunge.

Gir ikke ibux, da de ikke tåler det. Men gir det ikke før den nærmer seg 40 nei.. 39.8 og opp ca. MEN er allmenntilstanden forferdelig så kan vi gi før. MEN gir aldri under 39, det blir totalt feil!
..mine unger får lett 41 i feber. Og eldstemann har vært innlagt på sykehus oga høy feber og fjern tilstand.

Jeg gir Paracet når B tydelig har det vondt.
Han hadde vel en 39-40 i feber sist han var syk, men virket ikke som han hadde særlig vondt. Da avventet jeg. Andre ganger har feberen vært lavere, men hn har vist tydelige tegn på smerte. Da har jeg gitt han.

Så sant allmenntilstanden er grei, gir jeg ikke paracetamol før tempen er over 39 grader, og formen er dårlig.
Nå har ingen av barna her noen gang passert 40 grader, men de har vært nærme, og da har de ligget rett ut. De kan da være veldig dårlige hvis de har over 39 grader i feber (noe som er veldig sjelden), og da får de en pille i rumpa. [:)]

ORIGINAL: Refleksheks

Jeg gir heller ikke febernedsettende før den er så høy - eller hvis hun viser store tegn til plager.
Hun har aldri hatt feberkramper, og har sjeldent feber. Til orientering.

Sign.

Gir paracet hvis barna har sterk smerte/plager (de værste tannperiodene f.eks) eller hvis allmenntilstanden er alarmerende og/eller hvis feberen kryper mot 40. Vi prøver å være tilbakeholdende med paracet, og kunne sikkert vært en del flinkere.

Man kommer seg fortere hvis man lar kroppen selv få jobbe mot feberen.
Jeg gir paracet når feberen er oppmot 40 hvis han er i god form, har han tydelig ubehag får han jo selvfølgelig før.

ORIGINAL: ikita

fikk beskjed av hs at viss tempen ble 39 så kunne jeg gi paracet for å forhindre feberkremper.. noe jeg ikke vil oppleve.. er jo ikke snakk om flere ganger i året så jeg synes ikke det gjør noe..

her ville det vært to ganger i måneden..
jubel var syk i tre uker nesten sammenhengende, hun hadde 4 friske dager inni der. og hadde feber altså i 17dager over 40  i feber  i 11 av dagene. da må man være litt tilbakeholden på febernedsettende. lei å gi ho skrumplever før hun har smugdrukket sin første øl, hehe

ORIGINAL: *calla*

Jeg gir paracet etter allmenntilstanden, noen ganger har ungene så vondt og har 38.5 i temp.

jeg er ikke helt der, jeg er litt for at kroppen må jobbe litt, kroppen trenger å gjøre litt selv for å bli sterkere. hvis den alltid får hjelp med en gang vil jo ikke kroppen jobbe bra selv heller......

Jeg ser som regel allmentilstand og ubehag ann føre hun får, men blir som regel bare 1 paracet føre leggetid slik at hun får sove (hu blir ofte så plaget når hu har feber at hu ikke klarer å sovne). Men dytter ikke i hu i hytt og pine nei.

Alt for mange hysteriske mødre der ute som stapper i piller og måler temp i hytt og pine.

Har aldri gitt noe enda pgr høy feber, men venter nok som deg[;)]

Jeg gir ikke paracet etter temperaturen, men etter formen på ungen. Har han 39 og bare gråter og har det vondt, ja så gir jeg en paracet altså.. Men er allmenntilstanden god, lar jeg være. Bikker den 40, så gir jeg vel uansett, men han har aldri hatt så høy feber.[:)]

Synes nå allmennetilstanden er viktiger enn selve graden da. Mine barn har sjeldent hatt febe, de er 2 og 3 år og de har kanskje hatt feber 3 ganger hver seg - kan i det minste telles på èn hånd.

Når de er oppe i 39 grader har almennetilstanden vært veldig svekket - og gir da selvfølgelig paracet.

ORIGINAL: Nozy Rosie

Så sant allmenntilstanden er grei, gir jeg ikke paracetamol før tempen er over 39 grader, og formen er dårlig.
Nå har ingen av barna her noen gang passert 40 grader, men de har vært nærme, og da har de ligget rett ut. De kan da være veldig dårlige hvis de har over 39 grader i feber (noe som er veldig sjelden), og da får de en pille i rumpa. [:)]

Samme her.. over 39 og dårlig =paracet.

Jeg gir ibux når den er 38,5...

ORIGINAL: fairy

Jeg gir Paracet når B tydelig har det vondt.
Han hadde vel en 39-40 i feber sist han var syk, men virket ikke som han hadde særlig vondt. Da avventet jeg. Andre ganger har feberen vært lavere, men hn har vist tydelige tegn på smerte. Da har jeg gitt han.

Samme her.. Bare med jentene da.

Hvis tempen her er over 39 pleier jeg gi paracet.. er den nære 39 når han legger seg pleier jeg gi, så jeg er sikkert på at den ikke stiger mer etter han har lagt seg.. (ser seff an allmenntilstanden også)

etter "ordre" fra barneavdelingen på sykehuset her, gir/ga vi paracett på grunnlag av allmenntilstand, ikke temp...
har gitt begge "medisin i rumpa" ved forkjølelese helt uten feber, og eldste har hatt 40 på dagtid uten å få noe...[;)]

Back
Topp