Er det bare meg....

didi83

DiDi83
Magen har begynt å synes godt og de siste dagen har jeg fått kommentarer som "å så stor du er" " denne gangen må du da ha blitt stor fort" osv. Jeg synes ikke dette er så hyggelige kommentarer. Ikke er jeg så stor heller, har bare fått babymage. Folk mener det jo sikkert ikke vondt men det er mye hyggeligere med kommentarene som " så fin mage" og "så koselig at det begynner å synes" er jeg bare skikkelig hormonell eller er det andre som reagerer på lignende kommentarer?

Magen har begynt å synes godt og de siste dagen har jeg fått kommentarer som "å så stor du er" " denne gangen må du da ha blitt stor fort" osv. Jeg synes ikke dette er så hyggelige kommentarer. Ikke er jeg så stor heller, har bare fått babymage. Folk mener det jo sikkert ikke vondt men det er mye hyggeligere med kommentarene som " så fin mage" og "så koselig at det begynner å synes" er jeg bare skikkelig hormonell eller er det andre som reagerer på lignende kommentarer?
Jepp, jeg tar meg nær av sånne kommentarer. Helt enig at man kan si andre ting som høres koseligere ut! Samboeren min sa til meg her en dag at jeg hadde fått så hårete mage (......), det var skikkelig koselig :-p

Magen min begynner å vise også, men her tror folk jeg har blitt feit!!! Jeg sier at jeg er gravid å da ser de på meg og sier ååja, trodde du bare hadde noen kilo ekstra...... :(
Da blir jeg jo lei meg!

ikke fått høre noe enda. Men det kommer nok. Sist jeg var gravid var jeg i bryllup hvor jeg ikke kjente noen.. 3 måneder før termin, og fikk høre hele kvelden hvor utrolig stor jeg var, at det kunne umulig stemme at det bare var en inni der, at terminen måtte være feil osv. Var en 4-5 barnløse venninner av bruden.. De ga seg liksom aldri. Ble ganske irritert og oppgitt etterhvert. Var normalt stor og hadde ikke lagt meg på noe særlig meg enn 5-6kg. Jeg var også på en matbutikk med mine besteforeldre ca på termin, da kom en mann og pekte og lo! Han henta til og med kona si for å se på meg! Han sa det måtte være trillinger.. Da tente min bestemor på alle plugger så han fikk høre det! :P Klart magen er stor når man er 157 og har over 4kg baby inni magen, mye fostervann hadde jeg og, men er lov med normal folkeskikk.

Har ikkje fått hørt noet enda men de kommer Sikkert. Typiskt folk å gi Sånna kommentarer

Mamma kommenterte magen min en dag. Freste tilbake. Det er bare fett og eg er feit :p haha det er jo klart babyen viser nå . Men er og litt ferie kg :p

Sist jeg var gravid var det ei dame på jobben som alltid sa hei tjukka, noe jeg ikke var. Jeg tok meg ikke veldig nær av det, for hun tuller med alle, men syntes det var unødvendig å prate sånn til gravide. Det var faktisk en annen kollega, som hadde som prinsippsak å hjelpe av slike situasjoner siden hun tidligere som gravid hadde opplevd lignende hets. Hun hadde plutselig tatt det opp med hei-tjukka-dama og da kom hun faktisk og beklaget. Jeg har tenkt mye på det i etterkant, at jeg vil også være bevisst på slikt og si fra.

Samboeren min kalte meg fatty forrige gang. Det tror jeg IKKE han gjør igjen for å si det sånn!! :-p
Og så var det ei som mente jeg ikke hadde lenge igjen fordi magen var så lav.. jeg var kun tre mnd på vei.. (også forrige gang)

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på slike kommentarer. Jeg synes det er så rart at folk mener det er greit å si slike ting. De hadde jo ikke likt å få slike kommentarer selv så hvorfor skal en gravid hormonell dame synes at det er greit. Forrige gang jeg var gravid ble jeg så irritert på ei jeg jobbet med at hun fikk seg en skikkelig glose :-P

Har lest artikler på babyverden sine nettsider og lest om alle som mener at det er ubehagelig at andre kommenterer mage og tar på magen osv,.. Før jeg ble gravid .. Og har tenkt at folk er forferdelig hårsåre og tar seg nær av alt mulig rart... Også tenkt at så kosli det må være når folk set det og kanskje til og med legger hånden på magen når den begynner å vise....

Helt til i dag,,,,, var på legekontoret og en av damene på laboratoriet spurte når jeg hadde termin... Leeeenge til svarer jeg, ikke før i april... Hvor på hun sier "hæ?? Da er du stor! Sikker på det ikke er to der inne?" Og legger begge hendene på magen min,.. Kjente jeg krympet meg og trakk meg unna, og følte meg litt fornærma... Svarte henne litt surt at jeg vet ikke om det er babyen eller bare fett, og det ble stille...

Ante ikke at jeg kom til å reagere sånn, men følte meg nesten litt såra og følte iallfall at min personal space ble til de grader invadert.... Så... I rest my case!! :)

Har lest artikler på babyverden sine nettsider og lest om alle som mener at det er ubehagelig at andre kommenterer mage og tar på magen osv,.. Før jeg ble gravid .. Og har tenkt at folk er forferdelig hårsåre og tar seg nær av alt mulig rart... Også tenkt at så kosli det må være når folk set det og kanskje til og med legger hånden på magen når den begynner å vise....

Helt til i dag,,,,, var på legekontoret og en av damene på laboratoriet spurte når jeg hadde termin... Leeeenge til svarer jeg, ikke før i april... Hvor på hun sier "hæ?? Da er du stor! Sikker på det ikke er to der inne?" Og legger begge hendene på magen min,.. Kjente jeg krympet meg og trakk meg unna, og følte meg litt fornærma... Svarte henne litt surt at jeg vet ikke om det er babyen eller bare fett, og det ble stille...

Ante ikke at jeg kom til å reagere sånn, men følte meg nesten litt såra og følte iallfall at min personal space ble til de grader invadert.... Så... I rest my case!! :)
Ingen damer liker å bli fortalt at de ser feite ut , gravid eller ei. Og med alle hormoner er det ekstra sårt. Hver gang jeg spør mannen om jeg ser feit ut i forhold til før sier han bare at det ikke synes noe at jeg er gravid og at jeg er like tynn som jeg var. Jeg vet han lyver, men jeg elsker han for det :-)
Igår hadde jeg ei venninne på besøk og hun ga først meg en klem og så tok hun på magen min. Det var første gangen noen andre enn mamma og mannen har gjort det (ikke så mange som vet det ennå heller) men jeg skvatt litt. Kom helt uforberedt på meg. Må vist regne med at alle intimgrenser forsvinner de neste månedene.

Må vist regne med at alle intimgrenser forsvinner de neste månedene.

Ja, man må vist bare regne med det... Men trodde jeg liksom var litt forberedt, men så kom det nok litt brått og uventet likevel...

Mannen, foreldre, svigerinne og mine nærmeste venner må jo bare ta så mye de vil på magen, men vilt fremmede....

Magen har begynt å vises her og, og eksen mente han så jeg var gravid før vi rakk si det selv (far til gutten min på 4 år). Fordi jeg hadde lagt på meg på rumpe og hofter :O jeg har da ikke gått opp en kilo en gang..... Syns magen kunne venta litt, men skitt au. er jeg gravid så er jeg gravid. om noen sier noe feil får de vite det xp

Back
Topp