Er det bare meg?

Tre perler <3

Betatt av forumet
Hadde middagsbesøk av foreldre og svigers i går. Min mor spurte hvordan formen var og da sa jeg at den er bra, bortsett fra at jeg kunne sovet døgnet rundt. Er så ufattelig trøtt for tiden og med en 7 åring og en 3 åring som skal følges opp, så er det enda mer slitsomt synes jeg. Da sa min svigermor gjentatte ganger at hun var ikke trøtt da hun gikk gravid med min mann og broren. Hun hadde ikke tid til å kjenne etter, da hun var i full jobb og hadde jo eldstemann å ta seg av etter jobb. Hus og klesvask måtte jo også gjøres. Mat måtte lages. Dette sa hun flere ganger. Som at ikke jeg jobber 100% og har husog klær som må vaskes. Mat får de også. Føler keg får dårlig samvittighet og at hun bare ser på meg som alt og at jeg ikke gidder noen ting. Er det bare meg som er hårsår?

Jeg er også hårsår på sånt.. jeg VET at min mor setter pris på at hun får høre om graviditet før 12 uker, men hun klarer å få det til å høres ut som om hun var en skikkelig martyr som holdt det skjult til 12 uker.. for ikke å snakke om at hun var i jobb hele veien mens jeg måtte ut på svangerskapspenger ganske tidlig pga fare for tidlig fødsel... :P ikke var hun plaget med bekkenet heller, så der er jeg og lillesøstra mi "rare" og eventuelt bare "utrente".. :P

Jeg syns ikke du er det, for jeg er sånn selv.

Søstra til mannen min mener jo hardnakket at jeg bare "innbiller" meg at jeg er kvalm, og at det kommer til å gå over med litt Ritz og ingefærte. For det brukte hun som "føre var"-medisin, sånn i tilfelle hun kanskje skulle bli kvalm, og hun var ikke plaget med kvalme da hun var gravid, så da funket det jo helt fint.
Jeg tok meg faktisk tid til å forklare henne at alt ikke funker for alle, og at vi to ikke har samme genetiske grunnlag for svangerskap uansett, så hun har ikke noe hun skulle sagt.
Åja, og så forklarte jeg henne hvordan hun skal få sønnen sin til å spise. På den måten venninna mi får sitt barn til å spise. Det er likt for alle, ikke sant?

Tror hun tok hintet :P

Jepp, ei her har også sagt at "jeg må bare bli vant til det" så går det bedre, må spise ritz-kjeks om morgenen så går det bedre og jeg trenger ikke klage.. Hun sa også at jeg ikke burde glede meg alt for mye før uke 12, for det kunne jo hende det var en ma. Kjempeartig å fortelle nyheten når det er responsen. Da hun ble gravid var jeg så glad at jeg begynte å gråte, kjenner jeg kunne ønske hun var like glad på mine vegne..

Jepp, ei her har også sagt at "jeg må bare bli vant til det" så går det bedre, må spise ritz-kjeks om morgenen så går det bedre og jeg trenger ikke klage.. Hun sa også at jeg ikke burde glede meg alt for mye før uke 12, for det kunne jo hende det var en ma. Kjempeartig å fortelle nyheten når det er responsen. Da hun ble gravid var jeg så glad at jeg begynte å gråte, kjenner jeg kunne ønske hun var like glad på mine vegne..
Det er jo greit at de prøver å gi tips for at ting skal bli bedre, men dessverre er det jo slik at det som hjalp på de ikke nødvendigvis hjelper på andre...
Men tenk å si noe slik ang. ma? akkurat som man ikke bekymrer seg for det uansett? eller sa for den saks skyld. Min bestemor har mast om oldebarn nummer to i 3-4år, da vi fortalte at vi ventet nummer to nå i februar, klarte hun å kommentere "Ja, hvis alt går bra, men det er jo ikke sikkert!" Kjente jeg ble fryktelig skuffa. Jeg bekymrer meg for abort selvfølgelig, men det er ikke noe jeg forteller hele tiden. Hun mente sikkert at det var gode nyheter, og jeg tror hun gleder seg, men likevel - hun kunne sagt noe annet enn det... Det er sikkert slik at mange snakker før de tenker, og skjønner ikke at det kan oppfattes på feil måte.

Det er jo greit at de prøver å gi tips for at ting skal bli bedre, men dessverre er det jo slik at det som hjalp på de ikke nødvendigvis hjelper på andre...
Men tenk å si noe slik ang. ma? akkurat som man ikke bekymrer seg for det uansett? eller sa for den saks skyld. Min bestemor har mast om oldebarn nummer to i 3-4år, da vi fortalte at vi ventet nummer to nå i februar, klarte hun å kommentere "Ja, hvis alt går bra, men det er jo ikke sikkert!" Kjente jeg ble fryktelig skuffa. Jeg bekymrer meg for abort selvfølgelig, men det er ikke noe jeg forteller hele tiden. Hun mente sikkert at det var gode nyheter, og jeg tror hun gleder seg, men likevel - hun kunne sagt noe annet enn det... Det er sikkert slik at mange snakker før de tenker, og skjønner ikke at det kan oppfattes på feil måte.
Helt enig. Det er ikke som om jeg ikke bekymret meg nok på egen hånd, trenger ikke bli påminnet alt hele tiden. Og sorry meg, svangerskap er forskjellige! Sier jeg at jeg er for dårlig til å stå opp så er jeg det, jeg "faker" jo ikke.. Hmf, men noen folk vet liksom alltid best..

Åh guri... Jeg hadde også kjent på den! Så frekt egentlig. Hun antyder jo at du liksom ikke gjør det?! Sett a på plass :P

Jeg har akkurat funnet ur hva den verste svangerskapsplagen er; andre som har hatt et knirkefritt svangerskap som forteller at dine plager bare er tull.. :p

Sent from my iPhone using BV Forum
Her er det omvendt. Samme hvilke plager jeg har, så var svigermors plager mye verre. Hun kjempet mye mer for å få sine barn, enn hva jeg har gjort... Hun er også hyggelig, men må toppe alt man forteller.

Jeg har vært tre uker på ferie med svigers. Vet ikke hvor mange ganger svigermor får det til å høres ut som om jeg ikke gjør noe. Kaller huset vårt et rotehull (noe det ikke er) men hun er jo manisk.
Spør meg hvorfor jeg ikke gidder å rydde bort leker, og rydde bort klærna til samboeren min (hennes sønn) som hiver av seg klærna over alt. Hun sier ingenting til sønnen sin. Han har akkuratt fått seg fast jobb, og frem til i fjord, satt han hjemme på rompa, og ikke gjorde en shit. Var jeg som fikk dritten da også, selv om jeg har jobbet 100% i mange år. Hun har jo alltid vært hjemmeværende, og har hatt mange års mellomrom mellom ungene. Hun vet jo ikke hva det er å jobbe, ta seg av småbarn, og skal liksom plukke opp etter sønnen hennes, fordi hun ikke har lært han skikkelig opp.
Neste gang hun slenger med leppa, skal jeg si at det er hun som har oppdratt han, og om hun syns det er så rotete her, så er hun ikke velkommen inn i MITT hus.

Jeg har vært tre uker på ferie med svigers. Vet ikke hvor mange ganger svigermor får det til å høres ut som om jeg ikke gjør noe. Kaller huset vårt et rotehull (noe det ikke er) men hun er jo manisk.
Spør meg hvorfor jeg ikke gidder å rydde bort leker, og rydde bort klærna til samboeren min (hennes sønn) som hiver av seg klærna over alt. Hun sier ingenting til sønnen sin. Han har akkuratt fått seg fast jobb, og frem til i fjord, satt han hjemme på rompa, og ikke gjorde en shit. Var jeg som fikk dritten da også, selv om jeg har jobbet 100% i mange år. Hun har jo alltid vært hjemmeværende, og har hatt mange års mellomrom mellom ungene. Hun vet jo ikke hva det er å jobbe, ta seg av småbarn, og skal liksom plukke opp etter sønnen hennes, fordi hun ikke har lært han skikkelig opp.
Neste gang hun slenger med leppa, skal jeg si at det er hun som har oppdratt han, og om hun syns det er så rotete her, så er hun ikke velkommen inn i MITT hus.
Dette høres ganske kjent ut også. Jeg pleier egentlig å holde det ryddig og rent rundt meg, men nå klarer jeg ikke å ha et perfekt hus. Jeg jobber og er sliten, barn roter og mannen roter for 10. Svigers har kun besøkt oss en gang utenom midt i inn- og utflytting. Og da får jeg kommentarer som at "vi trodde du var ryddig, men her er det rotete og det var det sist også..."
Og ellers elsker svigermor å fortelle om alt hun gjorde for sønnen sin, rydda inn klærne hans, vaska fotballstrømpene 2 ganger så de ble ordentlig rene og at han slapp å rydde selv osv for han var jo så sjarmerende og morsom. Hun gir tydelig uttrykk for at jeg ikke gjør en like god jobb for sønnen hennes som hun har gjort. Forskjellen er at han er mannen min, IKKE sønnen min, og det er heller ikke noe å skryte av at barna dine ikke hjalp til hjemme.

Godt at det ikke bare er min mann.. :P Min svigermor fikk passet påskrevet etter jeg fikk frøkna vår, men det hjalp bare i noen uker.. når jeg er i god form klarer jeg å drite i det, men ser for meg det kan bli noen eksplosjoner nå når jeg er gravid.. :P

Back
Topp