Er det bare meg?

Lykke i September

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg var på oul på tirsdag. Fikk høre at vi venter ei jente. Hun sa hun hadde sett det 2 ganger i løpe av oul timen. Gang nr 2 viste hun oss det. Ved å peke. Men bildet var ikke direkte på kjønnet. Man så det bare fra siden av. Det var helt flatt og hun sa hun ikke så en utstikker. Men jeg vet jo fra mitt yrke som barnepleier på føde/barsel at jenter har en kul(de er hovene nedentil). Jeg føler meg så usikker på om kjønnet stemmer og klarer ikke å roe meg ned med kjønnet, slik at jeg kan forberede klær og rom til jente. Jeg hadde følelsen av jente før oul, men nå er følelsen min bare usikker. Noen som har noe råd/tips? Eller noen som har hvert borti noe av det samme?

Vår jordmor forklarte godt hvordan hun så det. Hadde hele babyen i sikte og tok et slags bildesnitt av midten på babyen, da kommer det en slags strek når det er jente, er liksom helt flatt. Hun sa også at hun kunne se kjønnslepper og alt i et annet bilde.

Vi så kjønnsleppene helt tydelig, det var ikke tvil. Eller 100% sikker er man vel nesten ikke før barnet er ute... Men jeg tror jeg hadde valgt å stole på jordmor? Alternativt kan du kanskje ta en sånn privattime med 3D litt nærmere fødsel? Kjip følelse å være usikker.

For meg var det ingen tvil når vi såg det var gutt hvertfall. Forrige gang når vi skulle ha jente sa hun at det mest sannsynlig var det. Følte meg ikke helt trygg på svaret, men regner med hun hadde sagt ifra dersom vi ikke burde kjøpe for mye jenteting :p

Jeg har vært borti akkurat det samme nå! På første ultralyd fikk jeg beskjed om nesten 100% gutt men det var i uke 13 hvor begge kjønn har utstikker. Nå i uke 20 så var jeg til ny UL fordi OUL var så dårlig. Da hadde vi problemer fordi mini satt med beina foran skrittet, men de glimtene hun fikk sa hun 95% jente og skulle "vise meg" jentetissen, som egentlig i mine øyne kunne vært hva som helst, og det var IKKE tre streker i alle fall :/

Nå er jeg skikkelig forvirret og har rååå lyst til å kjøpe alt jeg kommer over men kan ikk pga to forskjellige kjønnsuttalelser. Skal tilbake til ei super dame 11.mai som sikkert kan prøve å ta 3D av kjønnet, så jeg får roet hodet. Litt fordi jeg ikke liker å kalle babyen min "han/hun" eller "den" også :(

Ja, begynt å vurdere 3D nå, så tenkte å få time rundt da jeg er i uke 24-25. Greit å ta det før ferien og vi flytter rundt den tia også.. Hun jordmoren sa vi setter opp ny time i sommer. Så skal på ul på sykehuset igjen i uke 32. Vet ikke helt hvorfor? Er det vanlig?

Jeg har vært borti akkurat det samme nå! På første ultralyd fikk jeg beskjed om nesten 100% gutt men det var i uke 13 hvor begge kjønn har utstikker. Nå i uke 20 så var jeg til ny UL fordi OUL var så dårlig. Da hadde vi problemer fordi mini satt med beina foran skrittet, men de glimtene hun fikk sa hun 95% jente og skulle "vise meg" jentetissen, som egentlig i mine øyne kunne vært hva som helst, og det var IKKE tre streker i alle fall :/

Nå er jeg skikkelig forvirret og har rååå lyst til å kjøpe alt jeg kommer over men kan ikk pga to forskjellige kjønnsuttalelser. Skal tilbake til ei super dame 11.mai som sikkert kan prøve å ta 3D av kjønnet, så jeg får roet hodet. Litt fordi jeg ikke liker å kalle babyen min "han/hun" eller "den" også :(
Å, den skjønner jeg godt. Jeg har kjøpt 2 jente ting. Etter oul. Men da var jeg ikke i like tvil som jeg er nå... Utrolig kjipt med hormoner som liker med oss og følelsene...
Det er det jeg vil også, 3D av kjønnet. Slik at det er mer sikkert.

Å, den skjønner jeg godt. Jeg har kjøpt 2 jente ting. Etter oul. Men da var jeg ikke i like tvil som jeg er nå... Utrolig kjipt med hormoner som liker med oss og følelsene...
Det er det jeg vil også, 3D av kjønnet. Slik at det er mer sikkert.

Ja, det må jo være den enkleste måten :/ slipper å tyde streker og utstikkere. På 3D skal det jo være lett om man får tatt et godt bilde. Kommer til å si hun får 500,- rett i hånda om hun gjør det jeg ass. Haha
Skjønner jo hele den "kjønn er ikke viktig på medisinsk grunnlag" men det er MITT barn og mitt valg, og når de har teknologien, hvorfor skal det ikke være mulig å få vite kjønnet uten å måtte føle seg som ei "dårlig mor" som bryr deg om sånt.
Skjønner og den der at kjønn ikke skal avgjøre om en mor velger å ta abort, men nå er jeg tross alt snart 23 uker på vei og det er ganske tydelig at dette barnet kommer til en kjærlig familie uansett kjønn :D hehe

Ja, det må jo være den enkleste måten :/ slipper å tyde streker og utstikkere. På 3D skal det jo være lett om man får tatt et godt bilde. Kommer til å si hun får 500,- rett i hånda om hun gjør det jeg ass. Haha
Skjønner jo hele den "kjønn er ikke viktig på medisinsk grunnlag" men det er MITT barn og mitt valg, og når de har teknologien, hvorfor skal det ikke være mulig å få vite kjønnet uten å måtte føle seg som ei "dårlig mor" som bryr deg om sånt.
Skjønner og den der at kjønn ikke skal avgjøre om en mor velger å ta abort, men nå er jeg tross alt snart 23 uker på vei og det er ganske tydelig at dette barnet kommer til en kjærlig familie uansett kjønn :D hehe
Hehe, sant ;) De burde jo vite at vi bryr oss om både helse og kjønn... Så når vi yter ønske om kjønn, så skal de jo liksom gi oss ønske vårt... Er vårt barn og vårt liv, som sagt ;p

svigerinnen min fikk vite jente, men hun var så sikker på at det var en gutt, så hun gikk til ul uke 32 også, og der var en gutt, selvom jordmor var 100% sikker på jente x)

Og er oftere de sier jente, også er det gutt en motsatt, jeg ville nok bestilt en til ultralyd :)

Her var det ikke så mye tvil, vi kan se tissen og pungen hans på bildene x)

Ja, begynt å vurdere 3D nå, så tenkte å få time rundt da jeg er i uke 24-25. Greit å ta det før ferien og vi flytter rundt den tia også.. Hun jordmoren sa vi setter opp ny time i sommer. Så skal på ul på sykehuset igjen i uke 32. Vet ikke helt hvorfor? Er det vanlig?

Hm. Det "vanlige" er vel én ultralyd i løpet av svangerskapet, rundt uke 18-20, men jeg syns det kan virke som om terskelen for å gi ekstra ultralyd er ganske lav. Mine søstre og jeg har alle fått flere enn én ultralyd, av forskjellige grunner. Hun ser sikkert at dere er usikre og vil være på tilbudssiden, og hun er kanskje nysgjerrig selv? :D

Jeg syns 3D ultralyd ser kjempekult ut! Den ene søstra mi tok det mot slutten av svangerskapet, og gutten på bilde var PRIKK LIK faren sin! Det var helt utrolig merkelig :laughing002 og han er helt lik ennå, nesten fire år seinere! De bildene er så morsomme å ha, altså!

Hvis jeg skulle gjette, så ville jeg trodd at det er for å sjekke plassering av morkaken. Uke 32 er da det er vanlig å få ny kontroll om den er for langt nede i uke 18. Spurte du ikke? Hva står det på UL-skjemaet ditt?

Jeg har også møtt litt for mange som har fått oppgitt feil kjønn på UL. Jeg kjøper inn ting i rosa eller lyseblått likevel, men kjenner jeg nøler veldig med å legge mange timers arbeid i å lage ting i rosa denne gangen.

Hvis jeg skulle gjette, så ville jeg trodd at det er for å sjekke plassering av morkaken. Uke 32 er da det er vanlig å få ny kontroll om den er for langt nede i uke 18. Spurte du ikke? Hva står det på UL-skjemaet ditt?

Jeg har også møtt litt for mange som har fått oppgitt feil kjønn på UL. Jeg kjøper inn ting i rosa eller lyseblått likevel, men kjenner jeg nøler veldig med å legge mange timers arbeid i å lage ting i rosa denne gangen.
Ah, takk for svar ;) Nei, spurte ikke. Vet ikke hvorfor. Mulig fordi vi tenkte over hva som har skjedd den siste timen og gikk igjennom bilder i hue av lille babyen vår. Har ikke fått UL-skjema. De hadde problemer med å skrive ut, så hun skulle sende det til meg.
Litt likt som meg da ;) Har kjøpt noe. Men jeg venter med noen ting til vi vet mer. Jeg har time til gyn min (har fast årlig), som jeg ikke har avlyst. Så tenkte å høre om hu kunne ta en ul da jeg skal til hu i juni. Om hu ikke kan, så sa jeg til samboeren at jeg sa bestiller 3d ul. Samboeren synes det er for dyrt med 3d ul og skjønner ikke helt vitsen. Men jeg vil ha en ul på et eller annet vis som kanskje kan hjelpe oss å vise kjønn.

Back
Topp