Er det bare meg... ?

Imsofly

Forumet er livet

Eller.. ?

Alle de her "poppis"bloggene... både rosablogger og interiørblogger.... de som er mest poppis, er jo bare REN reklame.... tar de bilder av noe f.eks barnas første skoledag, så er det bare "nye" merketing som er på bildet....

Polarn o pyret jakke, gjerne en maileg kanin på hylla (gjerne sia hylle, og knagger), pip tapet, nyeste matboksen og drikkeflaska fra blafre, og så er det gjerne helt nye bisgaard sko, og henger gjerne en katvig genser og en holly bukse også på bildet, splitterny fjällreven sekk, ny lampekanin (koster 1 tusenlapp)...

OSV OSV... Bare DYRE, og "populære" "merkeklær/ting"

Hvert bilde må jo egentlig koste flere tusen kroner........

Er jo egentlig bare en eneste stor Reklamesamling..

Hvor er bloggerene med utslitte disneyprinsesse matbokser? For jeg VET at slike mennesker finnes, ett sted...........

Jeg skal starte ny trend!
Slitne barnehageklær, alenemorshus med bøss på gulvet og overfyllt skittentøyskurv!! Osv.
Kanskje det hadde vært noe?
"I dag henta jeg frøkna på SFO, den gamle arvejakka hadde fått en ny flenge. Da vi kom hjem banet vi oss vei inn på kjøkkenet før vi i fellesskap tok i et tak for å grave frem komfyren så pølsene kunne trekke i kokende vann"

Den pinlige sannhet fra ulvemor

:)

¤Woolfmother¤ skrev:
Jeg skal starte ny trend!
Slitne barnehageklær, alenemorshus med bøss på gulvet og overfyllt skittentøyskurv!! Osv.
Kanskje det hadde vært noe?
"I dag henta jeg frøkna på SFO, den gamle arvejakka hadde fått en ny flenge. Da vi kom hjem banet vi oss vei inn på kjøkkenet før vi i fellesskap tok i et tak for å grave frem komfyren så pølsene kunne trekke i kokende vann"

Den pinlige sannhet fra ulvemor

Det er jo hvertfall sannheten for utrooooolig mange!

jeg tror det er mange oljepåsmør-bloggere

det må det jo være! jeg nekter å tro jeg er en av få som ikke bor i kataloghus og har det nyeste nye fra div store designere altså..

De vil jo bare at man skal tro det. Det virker noen ganger som om de kjøper det dyreste kun for bloggen sin del... At det er viktigere med fasade.

Jeg tror jeg og sal begynne å bildeblogge og skrive om fancy produkter, hadde sikkert fått mere treff på bloggen min da. 

De har alle disse dyre tingene, fordi de FÅR de!
de FÅR de, for å vise de fram på bloggen, det er derfor alle er nevn med navn...

Det ER reklame for alle penga alt sammen...

Hvis det ikke var for alle merketingene så hadde de ikke hatt så mange lesere. Rosa- og interiørblogglesere flest er jo som deg, HI; elsker å riste på hodet over alt det andre måtte finne på, om det så er i den ene eller andre retning. Er det forresten vanlig at bloggforfatteren opplyser om opprinnelsen til alle gjenstandene i bakgrunnen på bilder?

Bouncy B skrev:
Hvis det ikke var for alle merketingene så hadde de ikke hatt så mange lesere. Rosa- og interiørblogglesere flest er jo som deg, HI; elsker å riste på hodet over alt det andre måtte finne på, om det så er i den ene eller andre retning. Er det forresten vanlig at bloggforfatteren opplyser om opprinnelsen til alle gjenstandene i bakgrunnen på bilder?

ja, det er vanlig, fordi det er avtalen når de fikk de ;)

Rekekreke skrev:

Bouncy B skrev:

ja, det er vanlig, fordi det er avtalen når de fikk de ;)

Det ser man godt på Passion for Baking eller hva den heter, at alt nevnes hele tiden. 

Jeg trodde lenge hun var fake. Faktisk helt til venninna mi var på cupcake-kurs med henne for ett par mnd siden. 

Sannsynligvis fordi de har mange lesere som ønsker å få hvite hvor de har kjøpt den hyllen, kjolen, vinterdressen etc. eller hvilke merke som fører den.

Er det produkter de har fått sponset så er de pliktig til å informere om det i blogginnlegget. (skatteregler)

Men det er mye reklame, og også mye gratis reklame!

¤Woolfmother¤ skrev:
det må det jo være! jeg nekter å tro jeg er en av få som ikke bor i kataloghus og har det nyeste nye fra div store designere altså..

Jeg vil lese den bloggen! 

Følte meg faktisk litt truffen, bare at jeg ikke får betalt for å kjøpe det emoticon

Hvis man har mange lesere så kommer det alltid spørsmål om merker og hvor ting er kjøpt. Også opp til flere ganger da ikke alle gidder å lese gjennom tidligere kommentarer. Så like greit å skrive det uannsett om man er sponset eller ikke. 

Og hvis det er reklame så skal det stå under hvert innlegg i følge loven.

Rekekreke skrev:
De har alle disse dyre tingene, fordi de FÅR de!
de FÅR de, for å vise de fram på bloggen, det er derfor alle er nevn med navn...

Det ER reklame for alle penga alt sammen...

Ja, de som er BLITT store ja.. skjønner det.

Men de har jo begynt en vei... ;) Ser flere blogger jeg _vet_ ikke FÅR noe som helst, og de tar frem de dyreste tingene på bilder.. ;)

Man skjønner jo at livet ikke er så rosenrødt og regnbuedritt hele tiden, så poenget er kanskje at man skal misunne og leve seg litt inn i det?
Jeg har ikke lyst, råd eller evne til å ha det sånn verken hjemme eller i livet forøvrig. Jeg elsker shabby chic jeg også, men når ALT er i samme stil så blir det bare shabby shit. Man skjønner greia.

Du kommer ikke til å si noe om hvem denne bloggeren er?

- Andre som vet om noen blogge mødrer som driter penger, merketøy ol.l til barna sine?

Back
Topp