Er det bare meg som sliter nå?

Helt enig! Gråter hver dag, føler meg deprimert… Mye nedpress og smerter, murringer/mensensmerter, tisser 24/7, kommer meg nesten ikke opp av sengen lenger er så tung, gått opp 26 kg, trøtt og sliten, tett i nesen, sulten hele tiden og irritabel + veldig dårlig selvbilde nå… Nå håper jeg hun kommer snart, er helt utslitt :( Var på sjekk i går pga mye murringer og hyppigere kynnere, var HELT umoden, så det er jo motiverende uff… Er 38+5 og ingen tegn til modning :(
Sorry for å være så negativ men ja du er absolutt ikke alene! :(
 
Helt enig! Gråter hver dag, føler meg deprimert… Mye nedpress og smerter, murringer/mensensmerter, tisser 24/7, kommer meg nesten ikke opp av sengen lenger er så tung, gått opp 26 kg, trøtt og sliten, tett i nesen, sulten hele tiden og irritabel + veldig dårlig selvbilde nå… Nå håper jeg hun kommer snart, er helt utslitt :( Var på sjekk i går pga mye murringer og hyppigere kynnere, var HELT umoden, så det er jo motiverende uff… Er 38+5 og ingen tegn til modning :(
Helt enig! Gråter hver dag, føler meg deprimert… Mye nedpress og smerter, murringer/mensensmerter, tisser 24/7, kommer meg nesten ikke opp av sengen lenger er så tung, gått opp 26 kg, trøtt og sliten, tett i nesen, sulten hele tiden og irritabel + veldig dårlig selvbilde nå… Nå håper jeg hun kommer snart, er helt utslitt :( Var på sjekk i går pga mye murringer og hyppigere kynnere, var HELT umoden, så det er jo motiverende uff… Er 38+5 og ingen tegn til modning :(
Sorry for å være så negativ men ja du er absolutt ikke alene! :(
Merker jeg ikke er så tapper lengre. Vil bare være hjemme i mitt lille hi og ligge under dyna. Men må jo prøve å gjøre noe.. nedpress ja.. ikke snakk. Og mye gråt! Huff! Hun er såå verdt det, men nå tærer det på kropp og sinn❤️
 
Samme her! 39+0. Ryggen er så vondt at jeg nesten ikke kommer meg til butikken. Sitter bare i en stol og venter kjennes det ut som. Kynnere hver gang jeg reiser meg opp, og hyppige kynnere når jeg hviler. Krysser fingrene for at de snart går over til å bli rier.
 
Er møkkadrittlei. Folk som ikke har vondter når de går gravide er griseheldig! Aldri i mitt liv har jeg vært så syk som jeg har vært nå. Er jo så begrenset i alt jeg skal foreta meg. Nå klarer jeg omtrent ikke å gå mer pga invalidiserende bekkensmerter. Er straks 37 fullgåtte uker. Lillebror er HJERTELIG velkommen til å hilse på! Du er IKKE alene. Hang in there!
 
Passe lei… sover med skinner på begge armene pga heftig karpaltunnel. Sov nesten ikke på over én mnd pga sterke smerter fra fingrene og opp til skuldrene før jeg endelig gikk til innkjøp av disse skinnene. Ble litt stressa av å tenke på fødsel og barseltid om det skulle fortsette slik… nå er det stort sett fingrene som er vonde og nummen, banker litt i armene på det værste. MEN det blir noen timer søvn her og der! Bekkenet er håpløst, og det er et mareritt å komme seg opp fra senga om morgenen. Vann i kroppen, sliten og lei… da fikk jeg klaget litt:) men oppi alt så kommer jeg til å savne sparkene i magen, selv om jeg ikke har plass til å puste… og er 39 uker i dag.
 
Føler med dere alle sammen, og kjenner på det samme! Fytti katta så sliten og lei jeg er nå, og jeg er bare 34+2.. Alt jeg gjør er slitsomt og tungt, bekkenet er et mareritt, jeg er kvalm, full av vann og humøret.... Herlighet.. Humøret, jeg føler meg som en tikkende bombe - er så vanvittig irritabel, sint og trist hele tiden. Stakkars mennesker som må omgås meg nå.. Å være gravid kan virkelig være en prøvelse - og særlig når man har flere barn hjemme fra før. Jeg venter nummer 4 nå. Skulle inderlig ønske vi hadde hatt barnehageplass til minsten på 1 år, så jeg hadde fått litt hvile på dagtid - men akk og nei.
 
Har begynt å kjenne at det er TUNGT de siste dagene/uka.. Har fått noe tilløp til bihulebetennelse i tillegg, hjelper selvsagt ikke på. Bekkenet er helt lealaust her og, alle bevegelser er vanskelige og vonde.. til og med vondt i bekkenet når jeg prøver å gå på do :dead: Mye nedpress, skarpe smerter/lyn, og kynnere i ett sett. Sover om mulig enda dårligere/våkner hele tiden, og nå er vel hodet på vei ned i bekkenet også, for må tisse mye oftere enn før.

Men, alt er vel «godtegn» på at fødselen nærmer seg dag for dag, og ja.. kommer vel til å savne flere av symtomene når ungen er ute:hilarious: Men gleder meg mer til å møte mini!!
 
Huff, føler så med dere. Jeg er enig i mye av dette. Jeg eeeeeer så lei nå. Har hatt murringer på og av i flere uker nå og jeg føler meg så forbanna lurt av det. Hvert et tegn tolker jeg som at fødsel kan være på gang også viser det seg at det fortsatt bare er modning og lureri. 39+3 i dag. Prøver å være tålmodig, men det virker jo helt umulig til tider. Sur og irritert og lei meg hele tiden, stakkars mannen min som får gjennomgå med alle følelsene som tar overhånd. Alle disse følelsene gjør meg også litt bekymra for hvordan det skal bli å ta vare på et lite menneske. Alle sier hele tiden at det blir verre når baby kommer, hvordan kan det blir verre enn nå? Nå gråter jeg hver dag, flere gang om dagen, er det garantert at jeg kommer til å få en barseldepresjon? Alle tanker flyr rundt i hodet nå. Det er er så slitsomt!
 
Huff, føler så med dere. Jeg er enig i mye av dette. Jeg eeeeeer så lei nå. Har hatt murringer på og av i flere uker nå og jeg føler meg så forbanna lurt av det. Hvert et tegn tolker jeg som at fødsel kan være på gang også viser det seg at det fortsatt bare er modning og lureri. 39+3 i dag. Prøver å være tålmodig, men det virker jo helt umulig til tider. Sur og irritert og lei meg hele tiden, stakkars mannen min som får gjennomgå med alle følelsene som tar overhånd. Alle disse følelsene gjør meg også litt bekymra for hvordan det skal bli å ta vare på et lite menneske. Alle sier hele tiden at det blir verre når baby kommer, hvordan kan det blir verre enn nå? Nå gråter jeg hver dag, flere gang om dagen, er det garantert at jeg kommer til å få en barseldepresjon? Alle tanker flyr rundt i hodet nå. Det er er så slitsomt!
Vær snill med deg selv og ikke hør på hva andre sier. Hvis du er så utslitt nå, så kan det jo tenkes at det bare blir bedre og lettere når babyen kommer. Jeg er utslitt selv, og gleder meg til babyen kommer. Er sikker på at jeg kommer til å ha det mye bedre mtp kropp og trøtthet. Det er IKKE garantert at du får barseldepresjon! Du og kroppen din er bare på maks slitenhet nå. Stor klem, snart er babyen ute og disse lureriene dine er over :Heartred
 
Vær snill med deg selv og ikke hør på hva andre sier. Hvis du er så utslitt nå, så kan det jo tenkes at det bare blir bedre og lettere når babyen kommer. Jeg er utslitt selv, og gleder meg til babyen kommer. Er sikker på at jeg kommer til å ha det mye bedre mtp kropp og trøtthet. Det er IKKE garantert at du får barseldepresjon! Du og kroppen din er bare på maks slitenhet nå. Stor klem, snart er babyen ute og disse lureriene dine er over :Heartred
Takk for gode ord, det hjelper en sliten kropp og et slitent hode :Heartred Håper babyene våre kommer snart. Stor klem til deg og :Heartred
 
Huff, føler så med dere. Jeg er enig i mye av dette. Jeg eeeeeer så lei nå. Har hatt murringer på og av i flere uker nå og jeg føler meg så forbanna lurt av det. Hvert et tegn tolker jeg som at fødsel kan være på gang også viser det seg at det fortsatt bare er modning og lureri. 39+3 i dag. Prøver å være tålmodig, men det virker jo helt umulig til tider. Sur og irritert og lei meg hele tiden, stakkars mannen min som får gjennomgå med alle følelsene som tar overhånd. Alle disse følelsene gjør meg også litt bekymra for hvordan det skal bli å ta vare på et lite menneske. Alle sier hele tiden at det blir verre når baby kommer, hvordan kan det blir verre enn nå? Nå gråter jeg hver dag, flere gang om dagen, er det garantert at jeg kommer til å få en barseldepresjon? Alle tanker flyr rundt i hodet nå. Det er er så slitsomt!

For min del, forrige gang, så ble jeg helt utrolig energisk og lykkelig etter at ungen var ute! Var muligens noen tårer i ukene etterpå ja, men det var gledestårer!! Merkelig følelse, helt euforisk :joyful:

Hadde det lignende som deg følelsesmessig før fødsel, og var veldig sliten og hadde mye smerter. Enda godt det ikke ble verre etter fødsel ja;) Helt motsatt opplevde jeg! Håper på det samme denne gangen❤️
 
39+2 og var våken fra 3 til 7 i natt med det jeg trodde var rier. Kom i tak hvert tiende minutt, men så sovna jeg på sofaen klokka 7 og da jeg våkna var de vekk. Så var vel modningsrier og ikke stort mer. Skuffa! :laughing002
 
For min del, forrige gang, så ble jeg helt utrolig energisk og lykkelig etter at ungen var ute! Var muligens noen tårer i ukene etterpå ja, men det var gledestårer!! Merkelig følelse, helt euforisk :joyful:

Hadde det lignende som deg følelsesmessig før fødsel, og var veldig sliten og hadde mye smerter. Enda godt det ikke ble verre etter fødsel ja;) Helt motsatt opplevde jeg! Håper på det samme denne gangen❤️
Veldig godt å lese at det kan bli bedre etter fødsel :Heartred Dette er første barnet mitt, så jeg aner ikke hva jeg går til. Det er kanskje det som er litt frustrerende nå også, for jeg kjenner ikke igjen kroppen min eller hodet mitt. Men nå skal jeg prøve å tenke positivt og glede meg til lille baby kommer :Heartred

Tusen takk for at du deler :)
 
39+2 og var våken fra 3 til 7 i natt med det jeg trodde var rier. Kom i tak hvert tiende minutt, men så sovna jeg på sofaen klokka 7 og da jeg våkna var de vekk. Så var vel modningsrier og ikke stort mer. Skuffa! :laughing002
Så utrolig skuffende. Har hatt dette flere ganger og blir like skuffet hver gang :confused:Prøver og la vær å gå i kjelleren, men det er så irriterende med sånn lureri :mad: :laughing002
 
Så utrolig skuffende. Har hatt dette flere ganger og blir like skuffet hver gang :confused:Prøver og la vær å gå i kjelleren, men det er så irriterende med sånn lureri :mad: :laughing002
Ja skikkelig dårlig gjort! Ikke noe baby i natt heller, men til gjengjeld har jeg fått en god natts søvn da :love017
 
Våknet opp totalt utmattet idag!:dead: Kjennes ut som jeg har løpt en maraton igår noe jeg overhode ikke gjorde:rolleyes:. Har vært våken mye i natt med halsbrann, neseblod og vondt i korsryggen. Er 37+1 og hele familien har født på overtid, så kjenner det begynner å tære på mentalt at det kanskje er 4-5 uker igjen:eek:
 
Jeg sleit enormt mye før fødselen. Var utslitt, Hadde så sinnsyke smerter i bekken, rygg, mage, beina. Alle steder. Og følte meg nærmest deprimert og var stort sett sengeliggende. Sleit å mye med modningsrier. Følelsen når baby var ute, var magisk. Bekkenet ble 80% bedre (og nå 12 dager etter er bekkenet nesten 100% bra), jeg er ikke like nedfor lengre og kynnere/modningsrier og alt det er borte. Jeg føler meg så enormt mye bedre nå etter fødsel, enn før. Mange er overrasket over å se meg hente storesøsken i bhg osv. Men ingen problemer. Klarte jeg det få dager før fødselen, så er det iallefall null problemer nå.
 
Jeg sleit enormt mye før fødselen. Var utslitt, Hadde så sinnsyke smerter i bekken, rygg, mage, beina. Alle steder. Og følte meg nærmest deprimert og var stort sett sengeliggende. Sleit å mye med modningsrier. Følelsen når baby var ute, var magisk. Bekkenet ble 80% bedre (og nå 12 dager etter er bekkenet nesten 100% bra), jeg er ikke like nedfor lengre og kynnere/modningsrier og alt det er borte. Jeg føler meg så enormt mye bedre nå etter fødsel, enn før. Mange er overrasket over å se meg hente storesøsken i bhg osv. Men ingen problemer. Klarte jeg det få dager før fødselen, så er det iallefall null problemer nå
Selv om jeg kjenner stikk av misunnelse for at du allerede har fått din baby er det veldig godt å høre at alt er mye bedre :Heartred Og jeg er selvfølgelig glad på dine vegne for at du har fått babyen og at du har det mye bedre, det er faktisk godt å kjenne at man kan være glad på andres vegne samtidig som man er litt misunnelig. Og det gir meg masse håp om at dette kjipe skal gi seg for min del også når jeg får baby i armene mine :love017
Følelser er heldigvis ikke enten eller bestandig, men ofte samtidighet.
Jeg kjenner også at bekymringene for depresjon er ikke like langt fremme i pannebrasken lenger. Så tusen takk for at du også deler hvordan det kan være :Heartred
 
Back
Topp