Er det bare meg eller kan man si hva som helst til gravide?

privias

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen som har tenkt på formen etter fødsel? Jeg har helt angst. Vennene mine går konstant å prater om hvordan jeg blir å ta en fotballfrue, og sprade rundt med sixpack 4 dager etter fødsel. Det høres kanskje teit ut, men jeg føler et enormt press, det er jo tross alt heelt utenfor min kontroll. Det at magen ikke er all verden enda har også vært som bensin på bålet. Man føler jo at man nesten skuffer de om man ikke innfrir..

Huff.. synes ikke det hørtes noe kjekt ut.. heldigvis ingen som sier sånt til meg.. jeg tenker heller at jeg skal nyte den første tida.. ikke stresse med å få kroppen "perfekt"

Kjenner veldig igjen den følelsen av at plutselig så kan alle mene noe om den som er gravid. Hender jeg får kommentarer på ting jeg spiser, at de forteller meg hvor mye jeg bør gå opp i vekt, er selvfølgelig svigermor som er været på akkurat dette:P

Huff.. synes ikke det hørtes noe kjekt ut.. heldigvis ingen som sier sånt til meg.. jeg tenker heller at jeg skal nyte den første tida.. ikke stresse med å få kroppen "perfekt"

Ikke sant, jeg personlig har ingen forventninger og tar det som det kommer… De mener det kanskje som et kompliment, men det blir jo ikke noe gøy når det ikke skjer. Haha, prøver egentlig å innstille meg på at jeg aldri blir å se den flate strekkmerkefri magen min igjen :rolleyes:

Kjenner veldig igjen den følelsen av at plutselig så kan alle mene noe om den som er gravid. Hender jeg får kommentarer på ting jeg spiser, at de forteller meg hvor mye jeg bør gå opp i vekt, er selvfølgelig svigermor som er været på akkurat dette:p

Haha, svigermødre, ja! Ofte "litt" for hjelpsom. Nå bor vi midlertidig langt unna så er heldigvis bare kos når vi sees:)

Nei man kan ikke si det man vil. Hva om du ikke innfrir? Da blir man jo å føle seg dårlig. Synes det er dårlig av folk å si slikt.

Skjønner ikke hvorfor man plutselig er fritt vilt fordi man er gravid.

Nei, folk sier veldig mye rart, du er for liten, du er for stor osv. osv... Jeg tar meg ikke så nær av det, tenker at det er folk som ikke tenker lenger. Har venninnene dine barn selv enda eller?

Jeg syns kropp etter fødsel er en sår ting som man skal passe seg litt for å prate om til hvem som helst. Muligens fordi jeg ble ekstremt lei meg over hvordan magen så/ser ut, samtidig som at jeg har et veldig mindreverdighetskompleks. :/

Jeg tror ikke hvem som helst kan se ut som forballfrue, men jeg tror det er lurt å være litt obs og prøve å trene etter de seks ukene etter fødsel, uten at det blir et press på å se bra ut. Heller gjøre det for sin egen del!

Nei, folk sier veldig mye rart, du er for liten, du er for stor osv. osv... Jeg tar meg ikke så nær av det, tenker at det er folk som ikke tenker lenger. Har venninnene dine barn selv enda eller?

Hehe, nei det har de ikke… Skjønner ikke helt hvordan de ikke har fått med seg debatten i media, og hvordan sånne som fotballfrue gir andre dårlig selvfølelse. (Må understreke at fotballfrue og alle andre, må få vise kroppen frem som de vil for min del:-)

Jeg syns kropp etter fødsel er en sår ting som man skal passe seg litt for å prate om til hvem som helst. Muligens fordi jeg ble ekstremt lei meg over hvordan magen så/ser ut, samtidig som at jeg har et veldig mindreverdighetskompleks. :/

Jeg tror ikke hvem som helst kan se ut som forballfrue, men jeg tror det er lurt å være litt obs og prøve å trene etter de seks ukene etter fødsel, uten at det blir et press på å se bra ut. Heller gjøre det for sin egen del!

Enig, jeg er ganske sikker på at jeg har flere strekkmerker som kommer min vei, da min mor hadde det, og synes igrunn det er trist å tenke at kroppen vil forandre seg så. Da blir det ikke bedre av andre som har forventninger til hvordan jeg skal se ut. Vil absolutt trene etter fødsel, men man vil jo gjøre det i eget tempo.

Tris å høre at du føler det på den måten :/ Heldigvis kommer det jo noe helt fantastisk utav det :)

Hehe, nei det har de ikke… Skjønner ikke helt hvordan de ikke har fått med seg debatten i media, og hvordan sånne som fotballfrue gir andre dårlig selvfølelse. (Må understreke at fotballfrue og alle andre, må få vise kroppen frem som de vil for min del:)
Hehe, nei regnet med at de ikke har barn. Man får (vanligvis) et litt annet fokus når barnet faktisk er der, og det er helt umulig å sette seg inn i uansett hvor empatiske venner man har (har selv vært sånn uforstående venninne til småbarnsmor) ;) Du kunne sendt link til de fra en av disse diskusjonene til venninnene dine da, men det er kanskje litt stygt :P

Hehe, nei regnet med at de ikke har barn. Man får (vanligvis) et litt annet fokus når barnet faktisk er der, og det er helt umulig å sette seg inn i uansett hvor empatiske venner man har (har selv vært sånn uforstående venninne til småbarnsmor) ;) Du kunne sendt link til de fra en av disse diskusjonene til venninnene dine da, men det er kanskje litt stygt :p

Haha, ja! Men helt ærlig så tror jeg ikke de hadde blitt overbevist. Tror ikke de har fått med seg at tross høy forbrenning, så er det mange faktorer som spiller inn:-)

Tenker det samme! Skal absolutt trene og komme meg i form.. men orker ikke fokusere på kroppen i så stor grad

Enig, jeg er ganske sikker på at jeg har flere strekkmerker som kommer min vei, da min mor hadde det, og synes igrunn det er trist å tenke at kroppen vil forandre seg så. Da blir det ikke bedre av andre som har forventninger til hvordan jeg skal se ut. Vil absolutt trene etter fødsel, men man vil jo gjøre det i eget tempo.

Tris å høre at du føler det på den måten :/ Heldigvis kommer det jo noe helt fantastisk utav det :)
Strekkmerkene kan man vel ikke gjøre så mye med.. spent på hvordan det blir

Jeg tror man bare må lukke ørene så godt man kan og ta på seg skylapper når det gjelder sånt. :/ Jeg håper vi kan kose oss i barseltiden uten å føle press! For ja, en får jo en fantastisk gave. :)

Det er en prosess når kroppen forandrer seg. Jeg ble mere trygg på meg selv etter jeg fikk barn :)
Mannen min liker kroppen min bedre nå enn før vi fikk barn. Det er en kvinnekropp, ikke en tenåringsjente! ;)

Det er en prosess når kroppen forandrer seg. Jeg ble mere trygg på meg selv etter jeg fikk barn :)
Mannen min liker kroppen min bedre nå enn før vi fikk barn. Det er en kvinnekropp, ikke en tenåringsjente! ;)
Det samme sier min mann, og min kropp har endret seg mye! Hehe..

Noen som har tenkt på formen etter fødsel? Jeg har helt angst. Vennene mine går konstant å prater om hvordan jeg blir å ta en fotballfrue, og sprade rundt med sixpack 4 dager etter fødsel. Det høres kanskje teit ut, men jeg føler et enormt press, det er jo tross alt heelt utenfor min kontroll. Det at magen ikke er all verden enda har også vært som bensin på bålet. Man føler jo at man nesten skuffer de om man ikke innfrir..

Eg fekk eit par sånne kommentarer før, berre fordi eg var i god form før graviditeten. Kjente eg vart superstressa av det! Eg har heldigvis ein mann som har roa ned forventningene mine her, og no har eg sjøl satt meg eit mål om å delta på eit 4 km langt løp 4 månader etter fødsel. Det er eit mål som eg veit eg kan klare uansett utgangspunkt, berre eg er disiplinert. Etter at det målet ble satt så bryr eg meg nesten ikkje om kommentarer frå andre og det er godt :)

Back
Topp