er det bare jeg....

Soul

Forumet er livet
som ikke skal ha UL før uke 17-20 ?

dere som har tidlig UL - er det fordi dere er "risikogruppe" eller bare fordi dere VIL det?

jeg har jo også lyst å vite at alt er slik det skal før jeg forteller det til alle i uke 12.
Men har forstått det slik at tidlig UL ikke er nødvendig/ikke anbefales hvis en ikke har behov for det pga tidligere historier, "høy" alder osv. Eller? Og hvor mye penger er det snakk om, for en må vel betale det selv?

Jeg har ikke tenkt til det! Jeg skal ta den man får rundt uke 18 også skal vi ta en 3D rundt uke 24 [:)]   Forrige svangerskap tok vi UL i uke 13 fordi vi skulle til Tallinn så jeg ville se at alt var i orden før vi skulle ut å fly! Var ganske rart å se allerede da for da har jo babyen armer og bein og beveger seg der inne, men tror ikke jeg skal det denne gangen. Samboeren har hintet til det det men jeg ser ikke helt vitsen. Men han synes det var veldig stas for da skjønte han at det var en baby der inne! Noe som er litt vanskelig for gutta å skjønne siden de ikke kjenner det på kroppen [:D]

3D koster hverfall 1500kr her jeg bor. 2D litt billigere, 1000kr sikkert. Men det er hos en privat lege da.

jeg skal til legen på torsdag å be om å få en tidlig UL. er ikke sikkert jeg får det, men jeg har en historie med en del SA bak meg, og jeg vet at jeg kan slappe mer av etter jeg har sett spiren og et bankende hjerte, selv om jeg vet det ikke er en garanti. i tillegg har jeg spist et halvt brett med p-piller etter jeg ble gravid så vet ikke om det kan ha en innvirkning. Vi har ingen plasser her i Tromsø hvor man kan bestille privat og betale for det, så er avhengig av at legen kan henvise meg. 

ORIGINAL: *dreamer*

Jeg fikk det fordi jeg har blitt gravid med prøverør[:)]

sign

ORIGINAL: Soul

som ikke skal ha UL før uke 17-20 ?

dere som har tidlig UL - er det fordi dere er "risikogruppe" eller bare fordi dere VIL det?

jeg har jo også lyst å vite at alt er slik det skal før jeg forteller det til alle i uke 12.
Men har forstått det slik at tidlig UL ikke er nødvendig/ikke anbefales hvis en ikke har behov for det pga tidligere historier, "høy" alder osv. Eller? Og hvor mye penger er det snakk om, for en må vel betale det selv?

jeg skal ikke ha tidlig UL.. tror jeg heller bruker pengene på en evt 3D UL senere!

Jeg fikk det fordi jeg har blitt gravid med prøverør

Jeg tar en tidlig UL (uke 11 ca) fordi jeg vil vite at hjertet slår, og at alt ser bra ut. Gjorde det med forrige mann, og ble veldig rolig av det. Samtidig tar jeg en gyn-test for å sjekke celler, og at alt er i orden med meg. [:D]
(KOster forresten 500 kroner, det er privat).

Jeg skal ha tidlig ul fordi jeg egentlig ikke har peil på hvor langt jeg er på vei Har aldri fått mensen etter jeg fikk Tuva..

Men regner bare med at jeg har termin i nov. evnt. okt en gang [:)]

Jeg dro på tidlig ul pga blødninger, men må oxo til bake så de kan se liv... Så bare en fostersekk..

Skal ikke på UL før den ordinære som er rundt 17-20. [:)]

Selvfølgelig om det er noe ekstra, så kan det vel skje. Men for øyeblikket er det mange uker til jeg får se spiren ja. [:)]

Nei, du er nok ikke alene.. Jeg skal heller ikke på UL før den ordinære! ;)

Føler ikke at jeg har behov for tidlig UL denne gangen, merker jeg er mye roligere og mer avslappet nå enn sist [:)] Selvfølgelig veldig herlig å se nurket før ordinær UL, men sist betalte jeg rundt 1000,-, og de pengene vil jeg heller bruke på noe fint til han som skal bli storebror eller kanskje til lillebror/lillesøster [:)]

ORIGINAL: Tutte

ORIGINAL: *dreamer*

Jeg fikk det fordi jeg har blitt gravid med prøverør[:)]

sign

Jeg også

høyrisikosvangerskap her, skal på første UL til torsdagen. Men hadde det ikke vært for det så hadde jeg venta til ordinær UL.

jeg skal av viktige årsaker til tidlig ul og ha morkake prøve i uke 10. og tett oppfølging.. så det er spennende..men håper det går fint..

Jeg var på tidlig ultralyd forrige gang da jeg var 11+2, vi mistenkte ingenting galt men fikk komme allikevel og måtte ikke betale noe heller, men da visste det seg at fosteret var dødt rundt uke 10-11 så jeg er veldig glad at vi var, hadde egentlig tenkt å fortelle det til alle den uken... Denne gangen får jeg ultralyd i uke6 og 8 foreløpig, men sikkert i uke 10 og 12 også regner jeg med[:)] Ekstra oppfølging siden vi mistet sist. Må fremdeles ikke betale noe selv om det er privat...[8D]

Back
Topp