Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: IshavsPia
ORIGINAL: sofie25
ORIGINAL: nemi.marselia
så va d på han ijænn
Signere.. enkelte innlegg har til å gjentas..
SIGN! Derfor har jeg nå begynt å skrive bokmål,selvom jeg ikke liker det [8|]
ORIGINAL: *Meya*
Nei, du er ikke alene. Synes det vitner om umodenhet og latskap.
Min egen dialekt er nesten verst å lese, synes jeg.
ORIGINAL: *Bianco*
har ingen problem med det jeg[:)]
ORIGINAL: |Teposen|
synes det er litt vanskelig jeg å, spesielt de dialektene jeg ikke kjenner igjen med ei gang... hopper mye over tråder pga. det[;)]
gidder rett å slett ikke slite med å få det med meg[:D]
Mange av de med dialekttekster setter ikke , og . heller, og da blir det ennå vanskeligere[:)]
ORIGINAL: Kal-El
Enig, men med annet ordvalg: Manglende vilje til språklig egenutvikling (uansett underliggende årsak, om det er latskap, oppgitthet, frustrasjon, skriveproblemer m.m).
Meg personlig gjør det ikke noe og ville derfor aldri laget en tråd om det i og med at det ikke er mitt anliggende, og er et innlegg interessant så leser jeg meg i gjennom det koste hva det koste vil. Jeg tenker det må gjøre mer for personen selv. Alle burde kunne skrive på enten bokmål eller nynorsk som er de to formelle skriveformene i Norge. Hvis man skriver på dialekt fordi man synes bokmål / nynorsk er vanskelig så burde man ha en ambisjon om å bli bedre på det for sin egen del.
I arbeidsmarkedet og nærmest all formell, offentlig og medierelatert publikasjonssammenheng vil man neppe bli seriøst skriftlig hvis man ikke holder seg til enten formelt bokmål eller formelt nynorsk.
Dyslektikere har en enda bedre og viktigere egenårsak til å trene/øve på språk mener jeg - men på en annen side også bedre grunn enn andre til å bli frustrert, lei og dermed rett og slett legge den språklige utviklingen på is når det antageligvis ofte føles som å kjempe mot strømmen.