Er det bare jeg ????

Nei, du er ikke alene. Synes det vitner om umodenhet og latskap.

Min egen dialekt er nesten verst å lese, synes jeg.

ORIGINAL: sofie25

ORIGINAL: nemi.marselia

så va d på han ijænn

Signere.. enkelte innlegg har til å gjentas..

SIGN! Derfor har jeg nå begynt å skrive bokmål,selvom jeg ikke liker det [8|]

ORIGINAL: IshavsPia

ORIGINAL: sofie25

så va d på han ijænn

Signere.. enkelte innlegg har til å gjentas..

SIGN! Derfor har jeg nå begynt å skrive bokmål,selvom jeg ikke liker det [8|]

synes du ska være den du e å skrive sånn som du vil

Er ikke alltid jeg tar meg tiden til å lese innlegg med dialekt.. Jeg forstår det, men bruker unødvendig lang tid på å lese det..
Vi har to skriftspråk her i landet; nynorsk og bokmål. Synes man bør klare å holde seg til en av disse..

så va d på han ijænn

på ann ijænn... på ann ijænn.. æ syngår med[8D]

Helt flott med dialekt synes jeg. La være å lese hvis det er irriterende.. ikke verre enn som så..

Dialekt er forsåvidt greit, jeg synes det er verre med innlegg som er skrevet uten komma, punktum og mellomrom.

Også må jeg innrømme at jeg irriterer meg litt over de som ikke kan å bruke hvem, hva, hvilken, hvordan riktig.. [8D]

Syns ikkje det e slitsomt å lesa ka andre skrive på dialekt.
Syns det e mer personlig, og det gjer meg ett bedre inntrykk av personen når de skrive på dialekt.

Så, eg foretrekke dialekt!

forskjell på spøsmål ala "kor masse melk ska det vær i sausen" og seriøse avhandlingar om søstera til eksen til bestefaren til naboen..[8D]

ORIGINAL: *Meya*

Nei, du er ikke alene. Synes det vitner om umodenhet og latskap.

Min egen dialekt er nesten verst å lese, synes jeg.

Enig, men med annet ordvalg: Manglende vilje til språklig egenutvikling (uansett underliggende årsak, om det er latskap, oppgitthet, frustrasjon, skriveproblemer m.m).

Meg personlig gjør det ikke noe og ville derfor aldri laget en tråd om det i og med at det ikke er mitt anliggende, og er et innlegg interessant så leser jeg meg i gjennom det koste hva det koste vil. Jeg tenker det må gjøre mer for personen selv. Alle burde kunne skrive på enten bokmål eller nynorsk som er de to formelle skriveformene i Norge. Hvis man skriver på dialekt fordi man synes bokmål / nynorsk er vanskelig så burde man ha en ambisjon om å bli bedre på det for sin egen del.

I arbeidsmarkedet og nærmest all formell, offentlig og medierelatert publikasjonssammenheng vil man neppe bli seriøst skriftlig hvis man ikke holder seg til enten formelt bokmål eller formelt nynorsk.

Dyslektikere har en enda bedre og viktigere egenårsak til å trene/øve på språk mener jeg - men på en annen side også bedre grunn enn andre til å bli frustrert, lei og dermed rett og slett legge den språklige utviklingen på is når det antageligvis ofte føles som å kjempe mot strømmen.

Jeg synes også det er slitsomt med dialekt.
Hopper også ofte over innlegg skrevet på dialekt.

ingen problem jeg i alle fall.

Noen er flinkere enn andre til og lese dialekt, sånn er det jo bare.

Er jo enig at det ofte er lettere når de snakker på dialekt, men det og lese det går fint det også.

ORIGINAL: *Bianco*

har ingen problem med det jeg[:)]

ORIGINAL: |Teposen|

synes det er litt vanskelig jeg å, spesielt de dialektene jeg ikke kjenner igjen med ei gang... hopper mye over tråder pga. det[;)]
gidder rett å slett ikke slite med å få det med meg[:D]
Mange av de med dialekttekster setter ikke , og . heller, og da blir det ennå vanskeligere[:)]

Samme tenker jeg.

Jeg kan ærlig innrømme at JA jeg bruker lenger tid på å lese tekst som er dialet, men jeg skjønne jo det som står, så det er ikke noe problem for meg

Hopper lett over de som ikke går an å lese engang,og de som ikke avsnitt,alt bare går i ett..
Det orker jeg ikke lese..

Har overhodet ingen problemer med å lese dialekt innlegg. Tror aldri der har vert innlegg jeg ikke har skjønt pga dialekt. Når man leser en tekst så setter man orden i sammenheng med hverandre. Aldri skjønt hvorfor det er så fryktelig vanskelig å forstå[8|]

Har ikke problemer med å lese det, men personlig hadde jeg skrevet 20 ganger tregere skulle jeg prøvd å skrive på dialekt. Har skrevet bokmål uansett om det er skole, jobb, sms, brev eller mail jeg skriver på. Har ikke behov for å slå over til dialekt så fort man skriver i et internet-forum da [;)]

ORIGINAL: Kal-El

Enig, men med annet ordvalg: Manglende vilje til språklig egenutvikling (uansett underliggende årsak, om det er latskap, oppgitthet, frustrasjon, skriveproblemer m.m).

Meg personlig gjør det ikke noe og ville derfor aldri laget en tråd om det i og med at det ikke er mitt anliggende, og er et innlegg interessant så leser jeg meg i gjennom det koste hva det koste vil. Jeg tenker det må gjøre mer for personen selv. Alle burde kunne skrive på enten bokmål eller nynorsk som er de to formelle skriveformene i Norge. Hvis man skriver på dialekt fordi man synes bokmål / nynorsk er vanskelig så burde man ha en ambisjon om å bli bedre på det for sin egen del.

I arbeidsmarkedet og nærmest all formell, offentlig og medierelatert publikasjonssammenheng vil man neppe bli seriøst skriftlig hvis man ikke holder seg til enten formelt bokmål eller formelt nynorsk.

Dyslektikere har en enda bedre og viktigere egenårsak til å trene/øve på språk mener jeg - men på en annen side også bedre grunn enn andre til å bli frustrert, lei og dermed rett og slett legge den språklige utviklingen på is når det antageligvis ofte føles som å kjempe mot strømmen.

HELT ENIG [;)]

Er det enkle spørsmål, går det greit.
Men er det milevis med tekst på dialekt, styrer jeg unna [:)]

Hoppande teltplugg er det nesten umulig for meg å forstå noen ganger [:D]

Back
Topp