Er det bare jeg som er treg?

Eg var hos jm i uke 12, men det var pga hun måtte snakke med fastlegen min.Skal der på Tirsdag og endelig få tatt blodprøver og glukosebelastning.Sist var eg på kontroll i uke 8 så eg synes alt var sent denne gangen..Eg har vært på UL 2 ganger, 1 pga blødning og 1 for og sjekke ryggmarg og nakkefolden.Men siden eg fikk OUL sent også denne gangen vurderer eg og ta en UL om ca 2 uker for og se kjønnet :) Eg er alt for utålmodig :p

Hei :-) jeg syntes også det var sent å få legetime den 7.09 men sånn var det. Da er jeg over 12 uker. Men pga blødninger jeg har fått flere ganger måtte jeg til legen da jeg var kjempestresset. Fikk henvisning til UL da.
Neste gang jeg var til UL var fordi jeg fikk blødning enda en gang, og bestille da privat fordi jeg ble så bekymret at jeg ikke fikk sove. Men så lenge du ikke føler at du må til legen så er det jo bra å slippe det også, blir enda bedre å se den lille i magen når det faktisk ser ut som et lite menneske og ikke bare ei bønne :-P
Lykke til på kontroll! (Tror vi er like langt på vei :-) ) men jeg får ikke før den 7.09.. Føles så lenge igjen! ...

jeg fikk legetime med en gang jeg fant det ut, ettersom vi har prøvd en stund og jeg ønsket å bekrefte med blodprøve at jeg faktisk var gravid :)
Ellers har jeg første kontroll om to uker, men har vært innom legen en gang i mellomtiden, pga min egen usikkerhet og at dette er første svangerskap, så jeg ønsket å forsikre meg om at mine erfaringer er "normale" :)

Vært på ul pga hyperemisis i alle mine svangerskap - derfor oftere kontroller både hos JM og lege. Men, ingenting er bedre enn ett helt normalt svangerskap uten kontroller i hytt og pine. Opplegget som er laget er jo det man i utgangspunktet trenger - og dermed helt magisk om man greier seg med det ❤️

Jeg og hadde ikke første svangerskapskontroll før nå 12+2 , men hadde tidlig ul i uke 7+3 pga prøverør. Det er rutine med tidlig ul siden det er større risiko for exu ( men også bo og ma) ved prøverør. Det er første barn, men ikke første graviditet og legen sa sist at jeg ikke trengte komme før uke 12. Heldigvis ble min BO oppdaget på tidlig ul sist. Hadde vært kjempekjipt å gå til uke 12 for å oppdage det. Tror jeg hadde skjønt det før OUL, for magen vokste jo ikke noe særlig ( bortsett fra oppblåsthet).

Jeg og hadde ikke første svangerskapskontroll før nå 12+2 , men hadde tidlig ul i uke 7+3 pga prøverør. Det er rutine med tidlig ul siden det er større risiko for exu ( men også bo og ma) ved prøverør. Det er første barn, men ikke første graviditet og legen sa sist at jeg ikke trengte komme før uke 12. Heldigvis ble min BO oppdaget på tidlig ul sist. Hadde vært kjempekjipt å gå til uke 12 for å oppdage det. Tror jeg hadde skjønt det før OUL, for magen vokste jo ikke noe særlig ( bortsett fra oppblåsthet).
Hva er en BO? Og en EXU? (Kan sistnevnte være svangerskap utenfor livmoren?)

Back
Topp