Er det andre helt uten kvalme?

M-40221298

Flørter med forumet
Er i uke 6 (5+3). Har null kvalme. Siste graviditet kom det med engang. Andre? Er det normalt?

Har mistet en gang før og blir så redd for at jeg ikke har like sterke symptomer.

Clearblue test viste gravid 3+ idag.

Er i uke 6 (5+3). Har null kvalme. Siste graviditet kom det med engang. Andre? Er det normalt?

Har mistet en gang før og blir så redd for at jeg ikke har like sterke symptomer.

Clearblue test viste gravid 3+ idag.
Jeg har et lite snev av kvalme på morgenen, men ikke ellers ☺️ 5+4 og fikk selv 3+ i dag

Forrige svangerskap var det ingenting kvalme. Så langt denne gang har det kommet kun hvis det er for lang tid siden sist måltid.

Jeg er 7 uker på vei, kvalmen er (og har vært) helt fraværende hos meg:-) har dog andre symptomer som er mer fremtredende (tretthet, ømme og hovne bryst, murring nederst i magen)

Helt normalt å ikke være kvalm :) Har venner som har vært kvalm ett svangerskap men ikke neste.

Jeg var kvalm fra uke 7/8 til 19 forrige svangerskap. Hittil har jeg hatt noen episoder med kvalme. Spent å se om det blir like ille som forrige gang.

Jeg føler jeg har det helt omvendt enn mange andre. Jeg blir mest kvalm av å spise..! Da kan jeg være uggen en god stund, men jeg er ikke sånn på morgenen for eksempel. Da kan det gå 1-2 timer fra jeg står opp til jeg spiser. Har ikke mye matlyst og foreløpig er det ingenting som frister eller som smaker spesielt godt. All mat er helt greit :rolleyes:

Jeg har hatt to svangerskap uten kvalme og et med. Denne gangen har kvalmen kommet for fullt!

Jeg føler jeg har det helt omvendt enn mange andre. Jeg blir mest kvalm av å spise..! Da kan jeg være uggen en god stund, men jeg er ikke sånn på morgenen for eksempel. Da kan det gå 1-2 timer fra jeg står opp til jeg spiser. Har ikke mye matlyst og foreløpig er det ingenting som frister eller som smaker spesielt godt. All mat er helt greit :rolleyes:
Jeg klarer ikke å se sammenheng med mat og kvalme denne gangen. Noen ganger hjelper det og andre ganger blir jeg mer kvalm etter å ha spist:rolleyes: Ikke kjempekvalm men uggen nok til at det er noe plagsomt

Jeg har sjeldent vært kvalm mens gravid. Har egentlig få symptomer og det var sånn de andre gangene og.

Jeg klarer ikke å se sammenheng med mat og kvalme denne gangen. Noen ganger hjelper det og andre ganger blir jeg mer kvalm etter å ha spist:rolleyes: Ikke kjempekvalm men uggen nok til at det er noe plagsomt
Hadde man klart å finne et mønster, så hadde ting vært litt lettere. Da klarer man å forebygge eller legge til rette for at man ikke blir så kvalm :facepalm:

Hadde man klart å finne et mønster, så hadde ting vært litt lettere. Da klarer man å forebygge eller legge til rette for at man ikke blir så kvalm :facepalm:
Ja, hadde gjort hverdagen mye enklere. Med førstemann hadde jeg ett fast mønster der jeg måtte småspise fram til lunsj og så gikk det som regel over etterpå. Mye bedre og enklere å håndtere. Denne gangen har jeg blant annet vært kvalm på natta liksom… :arghh:

Jeg var ikke kvalm i mine to forrige svangerskap, og så langt er det ingen kvalme denne gangen heller.

Ja, hadde gjort hverdagen mye enklere. Med førstemann hadde jeg ett fast mønster der jeg måtte småspise fram til lunsj og så gikk det som regel over etterpå. Mye bedre og enklere å håndtere. Denne gangen har jeg blant annet vært kvalm på natta liksom… :arghh:
Og hva slags tull er det! Da skal man sove, ikke være kvalm! :joyful:
Er jo veldig glad jeg ikke kaster opp alt jeg spiser, men samtidig så kjenner jeg at det hadde vært et «trygt» symptom, om det gir mening. Bekymrer meg så mye ellers :rolleyes:

I mitt første svangerskap våkna jeg av at jeg spøy I SENGA! da var det hurramegrundt, hadde jo spydd ned hele samboer og :yuck:

Og hva slags tull er det! Da skal man sove, ikke være kvalm! :joyful:
Er jo veldig glad jeg ikke kaster opp alt jeg spiser, men samtidig så kjenner jeg at det hadde vært et «trygt» symptom, om det gir mening. Bekymrer meg så mye ellers :rolleyes:
Det gir veldig mening. Jeg kaster heller ikke opp og kvalmen varierer i intensitet, så sånn sett føler jeg meg veldig heldig. Men noen dager er symptomene nesten litt for svake..

Ikke noe kvalme enda!! Kan begynne å bli uggen hvis jeg blir veldig sulten

Sliter ikke med kvalme enda, men blir uvel hvis jeg er veldig sulten eller spiser søtt når kroppen vil ha ordentlig mat

Back
Topp