Er det alle som skal på tidlig ultralyd?

Granheim

Blir kjent med forumet
Overskriften sier vel sitt:) Jeg lurer på om det er alle som tenker å dra på tidlig ultralyd? Og hvorfor skal du på tidlig ultralyd? Eventuelt, hvorfor skal du ikke på tidlig ultralyd?

Jeg skal på tidlig ul som følge av oppfølging pga medisiner. Men jeg tror kanskje jeg kommer til å bestille en ul på privatklinikk også :) Martin Lundring på spesialistsenteret på Jessheim er særdeles dyktig, og vi var der med førstemann. Fikk så fine bilder, videosnutter og gode forklaringer :)

Jeg skal på tidlig UL. Rett og slett for å se at alt er bra inni der:)

Jeg dro til tidlig ul fordi jeg hadde masse smerter i livmoren, viste seg at det er grunn til bekymring. Ellers hadde jeg ikke dratt.

Jeg får tilbud fra st. Olavs fordi jeg ble gravid mellom IVF forsøk :) helt uten hokus pokus petriskål :D

Eg har vært på tul grunnet ma og fikk en oppfølgings time av de om 4 uker for og sjekke at alt fortsatt er greit.

Fikk henvisning til tidlig UL fordi jeg det siste halve året har mistet en gang i uke 10 (utviklingen stoppa i uke 7, kroppen ordna opp sjøl til slutt), så et par kjemiske (svakt positive tester tidlig, så negativ) og så mista 4+5. Hadde ikke tidlig UL med førstemann, og heller ikke med den jeg mista i sommer.

Jeg skal neste uke, er da 8 uker. Jeg gjør det fordi da jeg gikk gravid for første gang(dette er tredje) så mista vi i uke 14. Og det kunne jo muligens vært sett tidligere.. Derfor gjør jeg det:) hadde en god del ul med prinsessa også:)

Tenkte å ta i uke 11 eller 12. Vet ikke hva som er mest gunstig?! Bare for å se at alt står bra til :)

Skal neste uke, da er jeg 8+1. Skal fordi jeg har hatt flere sa og en exu.

Har vært og skal på flere grunnet habituell abort....

Jeg skal på TIL for å å bekreftet at alt står bra til der inne. Jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning sist og fødte i uke 27+4, så er ekstra redd den gangen her. En TIL vil kunne roe nervene (så sant jeg ser at alt er ok og babyen vokser som den skal).

Tenkte meg på UL rundt uke 11-13

Tror vi skal dra i uke 12 og se. :) Ikke bestilt noe ennå. Men i såfall "bare for å se!" ♡

Jeg har vært der på tirsdag, var da 7+2, dette for å se om det var liv der og om fosteret var normalt.. Skal på kontrolltime om 2 uker.. Dette er pga at jeg hadde en MA i august, fosteret var 6 uker gammelt da men kroppen ordna ikke opp før i uke 12 :-(

Jeg har bestilt en ul i dag! Kommer til å være i uke 9+0 når jeg har time. :) Rett og slett for se om alt står bra til og hjertet slår! Klarer ikke tro det før jeg ser det... :p

Ska den 16 februar, litt usikker kor langt æ e påvei da, men ca 8 -+.
Men e pga SA og e under utredning til uffrivillig barnløshet og PCOS, så får ekstra oppfølging pga det <3
Va på 11 ultralyda me datra mi fra da æ oppdaga æ va gravid, da va æ 19+3 påvei første ultra. Etter den 10 til. Så ja. Men e pga my i familien min, morkake svikt, død i livmora, dødfødsel. Ja alt mulig så e vel kanskje før å ro mæ ned litt eller noe. Han e nu isåfall utrolig grei han æ går til :D Og ordentlig og nøye, det lika æ godt <3

Back
Topp