Er det 1.april eller?! :@

Oi, hadde rukket det akkurat jeg da om jeg ville ha hatt :o fikk tilbudet, og takket igrunn ja, men da badekaret var fullt da jeg var ferdig på do så hoppet jeg rett oppi der jeg :p det gikk heldigvis kjempefint uten lystgass og uten epidural :) vannet var herlig!

Sent from my iPhone using BV Forum

Oi, hadde rukket det akkurat jeg da om jeg ville ha hatt :o fikk tilbudet, og takket igrunn ja, men da badekaret var fullt da jeg var ferdig på do så hoppet jeg rett oppi der jeg :p det gikk heldigvis kjempefint uten lystgass og uten epidural :) vannet var herlig!

Ska nok ty til badekaret som smertelindring jeg også, gjorde det sist.. Men vil ikke føde i vannet;p

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

I Stavanger fjernet de lystgass i veggene for lenge siden pga helsen til de ansatte. Men til gjengjeld så har det lystgass på tank på hjul som de kan rulle inn på rommet til de fødende som ønsker dette. På denne måten så "lekker" det ikke ut gass fra veggene og "fyller" rommet. Her blir gassen stengt helt inne i tanken og slipper bare litt ut i masken. Og med at ikke alle ønsker lystgass, så er det fleste rommene helt fri for dette. Dette var i hvertfall det jordmødrene sa under fødselskurset på sykehuset...

Skjønner godt at det ikke tilbys alle plasser. Kan ikke forvente at ansatte skal bli utsatt hvor "gass", å en større risiko for spontanabort. Alle har rett på trygge arb.forhold..

Sent from my iPad using BV Forum

I Fredrikstad har de hatt jevnlige målinger hele tiden for sykehuset og anlegget er gammelt.
Jeg ble veldig lei meg og frustrert da de fjerna det nå (jeg skal og føde der), men skjønner at de må ta hensyn til de ansatte! :-)
Har tenkt på det du skriver Spent-mamma :) Må være tryggere med sånne tanker med lystgass. Da er det kun den fødende som puster i maska som får den i seg. Kanskje det blir et alternativ når det nye sykehuset åpner på Kalnes. :-)
Hadde vært fint om det allerede var et alternativ i Fredrikstad, men får da heller prøve noe annet.
Tror det viktigste er å konsentrere seg om fødselen og ikke få panikk! ;-)

Back
Topp