Er dere ...

*Linni*

Flørter med forumet
Opptatt av hva slags merker dere bruker til barna deres? Eller til dere som ikke har barn fra før, har dere tenkt noe på det? Og med merker mener jeg f.eks dusjsåper, kremer, våtservietter osv..

Her vil jeg gjerne at det skal være økologisk og så "rent" som mulig! Så vi bruker en del av earth friendly baby :)

Hva tenker dere om dette? :)

Går vel ikke direkte etter merker, men greit å finne ut hva som fungerer best. Men vaskemiddel er enten blenda eller nøytral, uten parfyme! og så bruker jeg IKKE babyolje fra dagligvarebutikken.. Men Balneum hermal fra apoteket, da denne er bedre for huden.. Dette er pga min jente nr. to har atopisk eksem, og er blitt mye bedre når vi har byttet ut disse tingene! :) Skyllemiddel har vi heller ikke i hus lenger.. :) Joda, jeg er jo litt nøye med ting, når jeg har to fra før har jeg også  litt erfaring for hvilke produkter som har fungert på dem i allefall.. :) Har også blitt mer miljøbevisst etter at jeg fikk dem! :)

morro og se at det er flere som intresserer seg for sånt:)
Får dere noen gang kommentarer på det? Jeg gjør nemlig det av svigermor, hvis jeg snakker om at jeg bruker økologisk på jentungen.. Hun ler liksom litt og virker som hun synes det er litt dumt! Men hun skjønner nok ikke hvor viktig sånne ting kan være!
Hun og de fleste andre som ikke bryr seg om sånt kommer ofte med den kommentaren om at de har da klart seg bra, selv om det ikke var sånn når de vokste opp!!
Da blir jeg litt irritert igrunn!

Jeg har begynt å tenke på hygieneprodukter for baby siden dette er mitt første sv.skap. Holder på å undersøke rundt, og håper vi finner de rette produktene som ikke gir allergisk reaksjon osv :)

*Linni*, hvor kjøpte dere "Earth Friendly Baby"?

Vi prøver minst mulig å tilsette såper, kremer, salver etc. Bruker vi produkter er det enten änglemark, coop sine økologiske produkter eller aderma serien fra apoteket. Vi bruker tøybleier og har sjelden hatt bleie utslett men Dermalibour tar det over natten. Man lærer seg nok fort hva babyen tåler etc.  

(I dag måtte jeg gå til innkjøp av leave in balsam til guttungen men den har IKKE parabener :-p) 

Når det kommer til vaske middel går det i Blenda og sensitivt skylle middel. De få gangene jeg bruker skyllemiddel. 

Jeg møter likte skepsis hos min svigermor, men min mor derimot. :-p Hun får helt spader når jeg vasker ull på ull program :-p Hun har blitt litt bedre med årene. 

jeg tenker som deg HI, men bruker minimalt med ting til nyfødt, da er det kun olje evt. en våtserviett i ny og ne :) prøver i tilegg å unngå produkter testet på dyr.

Ja, det tenker jeg på!
I stedet for våtservietter har vi hele tiden brukt sånne MeSoft servietter med vann. Og vi passer på hva vi bruker på huden hans ellers. Noen (svigermor) vil nok påstå at jeg er litt ekstrem!

Ja, jeg tenker endel på det. Vil unngå produkter med parabener, og også parfyme siden gutten vår har hatt atopisk eksem i mild grad.

Bruker ikke akuratt økologisk, da jeg ikke tror på det.
Men bruker det som fungerer best på mine barn uavhengig av merke.
Ak nå er det libero sine våtservietter, neutral eller dr.Greve sine dusjsåper. Og vanlige papirbleier, ibero.
Synns det er veldig mye hysteri ute å går når det gjelder hva man skal bruke og ikke. Synns man skal føle seg frem selv og finne ut hva som passer best for sitt bruk.

Kryssemynte skrev:
Bruker ikke akuratt økologisk, da jeg ikke tror på det.
Men bruker det som fungerer best på mine barn uavhengig av merke.
Ak nå er det libero sine våtservietter, neutral eller dr.Greve sine dusjsåper. Og vanlige papirbleier, ibero.
Synns det er veldig mye hysteri ute å går når det gjelder hva man skal bruke og ikke. Synns man skal føle seg frem selv og finne ut hva som passer best for sitt bruk.

Noen kaller det hysteri, mens andre kaller det å være bevisst jeg er en av de som verken bruker Libero eller Dr.Greve fordi de bevisst bruker dyr i sin fremstilling av produktene.

Påskeharen: jeg handler det på nettet :) Begynte på bleieboden.no, men fant etterhvert noen andre steder som er litt billigere :) Nå har jeg funnet en side som er veldig spennende, og det er kinsarvik.no ! Der har dem endel bra, og det fra EFB er billigere der enn på bleieboden, litt mindre utvalg bare.. Ellers så har du mange andre sider som selger det også, levlogisk.no tror jeg selger og etgronnerehjem.no selger det :) Du kan jo også bare google det, så ser du jo hva du finner :) Anbefaler på det sterkeste våtserviettene derifra, hvis du har planer om å bruke det :) De er supermyke, økoligske også lukter de godt :)

Vi er veldig bevisste. Vi bruker tøybleier i starten da det går maaange bleier på en dag. Men etterhvert klarte ikke vaskemaskinen å følge med, og ungen ble så mobil av tøytbleia ble litt for stor og klumpete.

Vi bruker kun Weleda, eller Burts Bees til gullgutten. Syns Natusan og dr. Greve og slikt ikke er verdt plastflaska det ligger i. Parabener har jeg ikke satt meg så mye inn i, men vi unngår alt kunstig, parabener også. 

Våtservietter bruker vi ikke, det er trossalt bare søppel. Vasker stumpen hver gang vi. Eller bruker en våt klut som kastes til vask etterpå. 

Back
Topp