Er dere klare til 17.mai?

mamat2prinsesser&4prinser

Forumet er livet
VIP
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Her kjøpte jeg bunader til eldstesnuppene fra name it i stad, så det er i boks. Guttungen på 6 år har vi til. Nå mangler jeg bare til lille minimannen:joyful: vi mangler dog bunadsko da de har vokst så mye siden i fjor, så det må jeg kjøpe.
 
Ja faktisk, satser på at pentøy etter dåpen passer alle mann til 17mai :) mulig baby må ha nytt antrekk da :)

Det er faktisk litt godt å tenke på :)

Så herlig det er i boks, er lissom så mye annet å tenke på til den dagen, nok å styre med foruten om klærne:)
 
Ikke i det hele tatt. Aner ikke hvilken størrelse barna er. Til meg selv finner jeg vel bare en ammevennlig kjole :)
 
Til 17. mai??? *sjekker kalenderen* Ehh, nei :hilarious: :D Har seriøst ikke tenkt i de baner enda.

Men, tror søsteren min har en baby-bunad etter sine jenter som lillemor kan passe :) Hva jeg selv kommer inn i, får tida vise. Har ikke komplett bunad selv (mangler noe, mn det er så dyrt!). Har tittet litt på festdrakt fra Sparkjøp. De har en fin en med grønn brokadestoff i vesten :)
 
Til 17. mai??? *sjekker kalenderen* Ehh, nei :hilarious: :D Har seriøst ikke tenkt i de baner enda.

Men, tror søsteren min har en baby-bunad etter sine jenter som lillemor kan passe :) Hva jeg selv kommer inn i, får tida vise. Har ikke komplett bunad selv (mangler noe, mn det er så dyrt!). Har tittet litt på festdrakt fra Sparkjøp. De har en fin en med grønn brokadestoff i vesten :)
De fra sparkjøp er fine!
Og da man har små barn er det helt Ok å ha klær som ikke koster så mye, hvertfall på 17 mai. (vel er ikke så billig med festdrakt heller men)... is, pølser og ketsjup overalt, og kanskje sølevær også...... :-/
 
Barna har hatt matchende festdrakter fra name it hvert eneste år. Selv i fjord.. alle 4 med samme drakt.. men nå har jeg fått nok !:) disse festdraktene er nydelige , men blir brukt MAX to ganger før de er for små... så i år blir det fintøy som kan brukes utenom festdager også.. :)
 
Hadde bare tenkt finkjole og dress på de to eldste i år, men så fikk svigersøster nyss i at festdrakter ble solgt ut på 70% nær henne, så kjørte svigermor innom på vei hjem og plutselig hadde alle 3 «bunad». Dvs de to eldstes klær må legges opp, og er sånn sett kanskje passelig til neste år også. Så, vi er klar unntatt at de må sys litt på, men det skal jeg få fikset i slutten av april sånn at de ikke plutselig blir for korte

Sko fikk de nye til dåpen i februar, så håper de passer i mai.
 
Ja, må tenke på baking og matlaging, litt pynting ute og inne, så godt at vi ikke trenger å tenke på antrekk !;) så håper ikke barna vokser veldig mye frem til 17 mai , :nailbiting:
Hva skal du ha på deg da?:rolleyes:

Ja, er så mye man ellers må ordne. Her må jeg bake til skolen i tillegg til hjemme.. Jeg er så i tvil? Jeg ammer, så har en svært ammekjole jeg kan ha på meg, men har mest lyst til å ha på meg festdrakten min:rolleyes:
 
Barna har hatt matchende festdrakter fra name it hvert eneste år. Selv i fjord.. alle 4 med samme drakt.. men nå har jeg fått nok !:) disse festdraktene er nydelige , men blir brukt MAX to ganger før de er for små... så i år blir det fintøy som kan brukes utenom festdager også.. :)

Alle mine har også hatt like festdrakter i alle år, blir det i år også. Nå begynner eldstesnupp å bli så stor hun kan velge selv, så godt mulig hun ikke ønsker det neste år.
 
Til 17. mai??? *sjekker kalenderen* Ehh, nei :hilarious: :D Har seriøst ikke tenkt i de baner enda.

Men, tror søsteren min har en baby-bunad etter sine jenter som lillemor kan passe :) Hva jeg selv kommer inn i, får tida vise. Har ikke komplett bunad selv (mangler noe, mn det er så dyrt!). Har tittet litt på festdrakt fra Sparkjøp. De har en fin en med grønn brokadestoff i vesten :)

Har den blå festdrakten fra spar kjøp selv og vurderer selv å kjøpe den grønne også, synes den var så fin jeg også, men tenker på ammingen. Kan fort bli vanskelig å amme da. Men mulig jeg da bare hiver meg i bilen å vrenger av meg skjorta å ammer der:hilarious:
 
Her er ikke alt klart enda. Trinnet til eldste har 17.mai arrangementet på skolen og mannen er med i komiteen. Så dermed blir han opptatt hele dagen og jeg må styre med de tre barna pluss babyen... *svette* og av akkurat den grunnen tror jeg kanskje at jeg for første gang dropper bunad den dagen! Så da må jeg kjøpe meg noe annet... Klærne til nr. 2 er i boks og til nr 3 mangler bare bunadsko. Største skal få bruke en kjole eller noe, kanskje den vi kjøpte til dåpen. Minstemann prøver jeg og finne festdrakt til nå :)
 
Storesøsteren har festdrakt, baby har matrosdress :happy: Jeg aner ikke hva jeg skal gå med o_O Satser vel på svart bukse og fin bluse, lett å amme i:happy:
 
Alle mine har også hatt like festdrakter i alle år, blir det i år også. Nå begynner eldstesnupp å bli så stor hun kan velge selv, så godt mulig hun ikke ønsker det neste år.
Ja det blir litt vanskeligere når de PLUTTSELIG har noe de skulle sakt:hilarious: eldste her er jåledukke mens minste er mer "guttejente"... liker ikke å ordne håret,trives i hettegensere osv så det blir noen utfordringer nå som de er på 10 å 11 året:)
Det er jo SÅ nydelig når alle er lik,men jaggu blir det værre å værre :)
 
Ja det blir litt vanskeligere når de PLUTTSELIG har noe de skulle sakt:hilarious: eldste her er jåledukke mens minste er mer "guttejente"... liker ikke å ordne håret,trives i hettegensere osv så det blir noen utfordringer nå som de er på 10 å 11 året:)
Det er jo SÅ nydelig når alle er lik,men jaggu blir det værre å værre :)

Her er begge snuppene mine egl ikke noen typisk jente og stelle seg opp, noe jeg ønsket sårt:hilarious: Eldste på 11 år(12 år i juli:nailbiting:) hun er litt mer hva skal jeg si, ikke verre stil slik jeg hadde, men litt mer svart i tøyet og i don't care stil, veldig hestejente, jeg bestemmer dog klær ennå, siden det enn så lenge er meg som handler det:p Mellemste doller seg gjerne opp til bursdager, men mer guttejente som er aktiv og elsker naturen. Festdrakter er kjempefint, men blir jo ikke akkurat veldig mye brukt. Kjøpte alt til den i år med kappe og vesker, så blir stilig. Godt mulig det er siste året. Kommer jo ann på om snuppene vil bruke det neste år.
 
Her er begge snuppene mine egl ikke noen typisk jente og stelle seg opp, noe jeg ønsket sårt:hilarious: Eldste på 11 år(12 år i juli:nailbiting:) hun er litt mer hva skal jeg si, ikke verre stil slik jeg hadde, men litt mer svart i tøyet og i don't care stil, veldig hestejente, jeg bestemmer dog klær ennå, siden det enn så lenge er meg som handler det:p Mellemste doller seg gjerne opp til bursdager, men mer guttejente som er aktiv og elsker naturen. Festdrakter er kjempefint, men blir jo ikke akkurat veldig mye brukt. Kjøpte alt til den i år med kappe og vesker, så blir stilig. Godt mulig det er siste året. Kommer jo ann på om snuppene vil bruke det neste år.
Det er enda godt vi mammaer kan kjøpe klærne en stund fremover!!:hilarious: gruer meg fælt til de skal ha kontroll selv, da blir det vel bare magegensere ja å svarte klær all over :hilarious:
Nei det blir fort bare hengende å samle støv, men man får heldigvis solgt det videre til en fin pris da:)
 
Akkurat ferdig med barnedåp så tar en pause fra å tenke på penklær. Mannen har flere dresser ig så fikk jeg kjøpt en kul dress til eldstemann på 11 til dåpen så han kan ha den på 17. mai også. Lillegull skal nok få noe fint hun også. Det aller verste er å finne noe til meg. :(
 
Ja, er så mye man ellers må ordne. Her må jeg bake til skolen i tillegg til hjemme.. Jeg er så i tvil? Jeg ammer, så har en svært ammekjole jeg kan ha på meg, men har mest lyst til å ha på meg festdrakten min:rolleyes:
Jeg ville hatt på ammekjole, når du ammer, nyt at du har en liten baby som ammes. :Heartred
Festdrskten kan brukes mange år på rad :) tenk om ett år a, da er disse små ca 1,5 ÅR på 17 mai :)
 
Gidder ikke prøve bunaden, det er helt umumig å få frem puppen uten å ta av alt av klær. Har en knytekjole som var så dyr at jeg bør bruke den så mye som mulig... :eek:

Baby får ha på en hvit sommerkjole som pappaen kjøpte. Må lete opp rn blå ulljakke etter storebror, så kan hun ha den til. Storebror får ha vanlig blå bukse, joggesko og skjorte. Kanskje jeg kjøper en ny fin genser.

Vi skal i bryllup et par helger før så vi har sikkert samme klær da.
 
Back
Topp