Er dere gift?

R

RoseBusk

Guest
Jeg syntes man skal være gift når man har barn, mannen er ikke enig. Er dere gift? Hvorfor ikke? Det er det eneste rette når man har barn
 
Ja, vi er gift.

For meg var det veldig viktig, men ikke så viktig for mannen, men han gjorde det for min del.
Vi giftet oss i 2013, fikk barn i 2014
(Var gravid da vi giftet oss)
 
Nei,vi er ikke gifte,og skal heller ikke gifte oss. Jeg synes det er gammeldags, og har ikke sansen for det. Hvis andre vil gifte seg og føler det er romantisk, så synes jeg det er bare flott for dem,men det er ikke noe for meg. Rent praktisk har det lite å si nå for arv feks,da samboere med felles barn arver på samme måte som ektefeller. Det har noe å si for deling av bo ved brudd, men også det kan jo reguleres mellom både samboere og ektefeller gjennom avtale/ektepakt. Praktisk sett er det ingen grunner for meg til å være gift,og når jeg heller ikke føler det er rett eller viktig så blir det ikke. :)
 
Jeg er grunnleggende totalt komplett ekstremt uenig med ditt innegg, HI.

Det er IKKE det eneste rette! Slett ikke, og ikke for alle.

Men ja, jeg er gift med barnas far og det har jeg vært i snart 12 år, eldstemann fyller 11 i sommer.
 
Vi er ikke gift og jeg har ikke noe ønske om det heller. Om vi noen gang blir gift blir det nok en tur på rådhuset om noen år, men ikke noe mer enn det
 
Vi er gift, men ikke fordi vi har barn. Vi er gift fordi vi er glade i hverandre. Man gifter seg for kjærligheten, ikke bare fordi man har barn sammen.
Jeg syntes man skal være gift når man har barn, mannen er ikke enig. Er dere gift? Hvorfor ikke? Det er det eneste rette når man har barn
Hvorfor mener du at det er det eneste rette?
 
Og når det er sagt, B, det er slet ikke bare "fordi det føles romantisk" det er det rette for mange.

for noen er det religion og for andre er det andre overbevisninger om hva som er viktig.

Men ingen sitter på fasiten for andre, hverken de som mener det er det eneste rette å være gift eller de som mener det er gammeldags eller noe annet.
 
Nei. Vi ser ikke poenget med å gifte oss. Er ikke religiøse og vi trenger ikke et papirark der det står at vi er sammen.
Det er ikke det eneste riktige for alle ;)
 
Jeg regner med at dette er en tråd kun for å provosere, men ja, vi er gift.

Det rette er vel å få barn inn i et miljø som er fullt av kjærlighet, stabilitet og trygghet, spiller da virkelig ingen rolle om man er gift.
 
Og når det er sagt, B, det er slet ikke bare "fordi det føles romantisk" det er det rette for mange.

for noen er det religion og for andre er det andre overbevisninger om hva som er viktig.

Men ingen sitter på fasiten for andre, hverken de som mener det er det eneste rette å være gift eller de som mener det er gammeldags eller noe annet.
Det har jeg da heller ikke sagt. De som vil gifte seg må jo bare gjøre det og det er jo hyggelig for dem,men det er ikke rett før meg.
 
Det har jeg da heller ikke sagt. De som vil gifte seg må jo bare gjøre det og det er jo hyggelig for dem,men det er ikke rett før meg.

Ja, altså, ment ikke du sa det, bare enda klarere tydeliggjøre ovenfor HI t jeg er ikke bare komplett uenig med henne fordi jeg ikke er enig med henne, men fordi et er prisnippe jeg er uenig i, så jeg måtte bevise for henne at de gjelder begge eier

Og da ble du eksempelet. Formulerte meg kanskje ikke klart nok.

Det er RETT for dem det er rett for, og UVESENTLIG for dem det er uvesentlig for, og INGEN hr fasiten for andre :)

Og fintfint at det er valgfritt er i landet :)
 
Jeg regner med at dette er en tråd kun for å provosere, men ja, vi er gift.

Det rette er vel å få barn inn i et miljø som er fullt av kjærlighet, stabilitet og trygghet, spiller da virkelig ingen rolle om man er gift.

HI har mange provoserende meninger, her velger jeg bevisst å være komplett uenig, og likevel slett ikke provosert :)
 
Ja, altså, ment ikke du sa det, bare enda klarere tydeliggjøre ovenfor HI t jeg er ikke bare komplett uenig med henne fordi jeg ikke er enig med henne, men fordi et er prisnippe jeg er uenig i, så jeg måtte bevise for henne at de gjelder begge eier

Og da ble du eksempelet. Formulerte meg kanskje ikke klart nok.

Det er RETT for dem det er rett for, og UVESENTLIG for dem det er uvesentlig for, og INGEN hr fasiten for andre :)

Og fintfint at det er valgfritt er i landet :)
Det er nettopp dette. For meg er det gammeldags,men rynker jo ikke på nesen om noen gifter seg. Folk har mange grunner for det, og folk kan ha mange grunner for å ikke ville gifte seg. :) Jeg er ikke religiøs eller særlig tradisjonell, så jeg forstår jo ikke helt omfanget av dette med at det føles så viktig også at andre gifter seg når de har barn,men jeg anerkjenner at det for en del handler om en slags indre moral enten religiøs eller gjennom å vise verden at det er oss to for alltid og at man er seirøse,men kan selvsagt ikke forstå det fullt ut pga min egen bakgrunn og holdninger til det.
 
Jeg synes at om man skal ha stort bryllup og hvit kjole skal det være før barn. (For min del og mitt liv!)

Det gjorde ikke vi, da mannen ikke ville gifte seg da.

Så bestemte han seg om, da hadde vi fått ett barn og venta ett til. Men gifte oss ville vi så ble overaskelsesbryllup på tinghuset med hver sin forlover med, og ungene.
 
Nei vi er ikke gift. Har ei datter sammen, og prøver på nr. 2. Hvis vi gifter oss en gang så er det ikke fordi vi har barn, men for kjærligheten, fordi vi elsker hverandre. Og hvis vi ikke gifter oss så er det helt greit, for det er han jeg vil være sammen med og vi har det veldig fint sammen. Vært kjærester i 9 år ❤️
 
Ja, vi er gift. Vært gift i 4 år, men først nå at vi venter barn sammen. Min personlige mening er at det har ingen betydning om man er gift eller ikke når man har eller skal få barn. :)
 
Nei vi er ikke gift og kommer heller aldri til å bli det, vi er ikke religiøse og vi trenger ikke noe «gift» status for å ha kjærlighet for hverandre og være en komplett familie. Vi har også tatt hensyn til div regelverks forskjeller når det gjelder samboer/gift.

Det at man må gifte seg for å bo sammen eller før man får barn mener jeg er en gammeldags tankegang, men forstår jo også at det for enkelte føles riktig å gifte seg på grunn av kjærligheten og et ønske om det.
 
For meg er det ikke viktig å være gift før barn. Vi er forlovet og har to barn. Fikk de før vi forlovet oss.
 
Ja vi er gift men kun fordi det var det riktige for oss.
 
Back
Topp