Er dere flinke til

Boblefrua

Forumet er livet
Å benytte dere av alt det naturen gir gratis?

Altså plukke bær, sopp, fiske osv..

Samtlige klager over matpriser, og så har vi en natur som har så mye å gi.

Jeg klager ikke over matprisene, hehe. Vi plukker litt bær, dyrker litt grønnsaker selv, fisker av og til, og mannen jakter. Kunne nok vært mye flinkere, og det prøver vi også på :-)

Vi er alt for dårlige til å gjøre det selv.
Men kjøper grønnsaker billigere enn i butikken av lokale bønder, så på et vis? :P
Mannen ønsker å jakte, men trenger å få orden på en fot først :)

Nei, alt for dårlig. Tenker hvert år at nå må jeg plukke blåbær, ,men kommer meg aldri ut for å faktisk gjøre det. Blir kanskje lettere når jeg kan ta med mini på skogstur til neste år. :)

Har plukket litt bær. Og vært hos mamma og hentet poteter, sukkererter, chilli og agurker. :)

Helt sant!
Vi er dårlige til å plukke ting i naturen, fiske osv. Vi solgte båten ifjor, så om vi hadde hatt den hadde vi fisket mer. Vi skal få oss båt igjen, men vet ikke når.

Jeg dyrker agurk, tomater, paprika, løk, hvitløk og gulrøtter, da. :)

Vi kjøpte en hjort skutt her i området av en lokal jeger, så vi har hatt hjortekjøtt i et år snart. Har fortsatt mer igjen.

Ja og nei. Hu er 2 år så er begrenset hva som er noe å ta hu med på. Fisking var kjedelig og endte med å løpe etter hu på glatte svaberg. Men å plukke blåbær i helga var kjempe gøy og må gjøres mer av. Har bringebær i hagen og mine besteforeldre har bær i hagen. Så får se hva vi gjør når vi kommer dit. Håper de ikke har plukket alt allerede.

Nei, men klager ikke på prisen på maten heller.

Samboer jakter, så kjøper sjeldent kjøttdeig f.eks, og siden han jakter en del forskjellig, har vi mye forskjellig i fryseren til en hver tid. Ellers kunne vi nok hvert flinkere. Hvert på blåbær tur i år da :p
Også har jeg en tante som plukker multer og tytterbær til oss, så har en del av det å:)

Klager ikke så mye på prisene men kunne hvert flinkere til å bruke det som er i naturen.

Har blåbær i frysern som er plukket på hytta, og så har jeg mye kjøtt i fryseren da min far jakter. Har tidligere hatt agurk, paprika, tomat, gressløk og urter hjemme. Vil gjerne så litt forskjellige ting til neste år og så har være rabarbra i hagen.

Nei - tenker stadig vekk på at jeg burde ut og plukke blåbær i det minste, men får aldri ut fingeren :-(

I år plantet jeg gulerøtter, tomat, paprika, salat og har div urter. Har plukket bær i år også. Men mat er uansett urimelig dyrt.

Har frukthage vi lager syltetøy og saft fra.
Plukker blåbær og Tyttebær og multer
Dårlig på sopp og prøver stadig fiskelykken men blir ikke noe:p

Kan bli mye flinkere. Årets beste dessert var blåbærbøtta tiåringen og vennene kom hjem med siste feriedag. :love7

Vi dyrker litt selv. Og plukker masse blåbær. Kjøper viltslakt om jeg får tak i.
Sylter og safter. Har til og med satt poteter i år.
Sopp kunne jeg ønske jeg kunne mere om.. Fiske er totalt uaktuelt for min del :P

Er ikke mye jeg henter fra naturen, men så klager jeg heller ikke på prisene.

Back
Topp