Er dere enige om barnet skal vaksineres?

Ingen diskusjon, snakket ikke om det heller. Var en selvfølge.
Synes det er helt greit at det bare er en som trenger å si ja!

vi er enige uten tvil om at barna skal vaksineres. har selv sett konsekvenser av ikke vaksinering på nært hold (en nabo). barnet holdt på å styrke med av meslinger. ble smittet i utlandet.
synes det er egoistisk og uansvarlig å ikke vaksinere barna sine!

Vi er enige om at barna skal følge vaksinasjonsprogrammet

Sånn rent praktisk vet jo ikke hs om mannen har vært enig. De har jo aldri spurt etter samtykke fra den som ikke var der. Jeg har bare gått på kontroll og fått vaksinert barnet.
Men mannen er jo helt enig så derfor har han ikke gjort noe poeng av å protester heller da

Vi diskuterte det aldri. Begge tok det som en selvfølge at vi skulle vaksinere.

Sånn rent praktisk vet jo ikke hs om mannen har vært enig. De har jo aldri spurt etter samtykke fra den som ikke var der. Jeg har bare gått på kontroll og fått vaksinert barnet.
Men mannen er jo helt enig så derfor har han ikke gjort noe poeng av å protester heller da

Samme her.

Den var veldig enkel å ta, ungene våre følger vanlig vaksinasjonsprogram + har fått bcg og hepatitt B. Lillegutt fikk mmr tidlig og skal få en gang til om 3 mnd.

Vi gjør det vi kan for å beskytte ungene våre [emoji4]

Jeg er med på at det skal bli obligatorisk å måtte vaksinere sine barn både for å beskytte sine egne og de som ikke kan vaksineres.

Det at foreldre velger noe annet er skummelt. For konsekvensene er og blir for farlige. Egentlig ikke en diskusjon i mine øyne

Her har det aldri vært en av diskusjonene rundt det å få barn. Vi har diskutert vogn, farger, navn og utstyr.

Vaksine har vært en selvfølge og er det enda.

jepp vi er enige. Sant skal sies at vi aldri har snakket om et annet alternativ :)

Ja vi er enig :)
Jeg var ikke så gira på rotavirusvaksinen, siden mange blir utrolig dårlig av den. Men det gikk heldigvis fint :)

Ja, vi var enige jeg og pappaen. Men vi opplevde motstand i nær familie og det var ekstremt sårende og en tung belastning på ett tidspunkt i livet som allerede var veldig tøft.

Vi endte alikevel opp med å ikke vaksinere vår yngste av medisinske årsaker etter samråd med flere barneleger. Det var ikke verdt risikoen. Han har nå fått to av vaksinene, så vi er igang.

Hpv vaksinen til eldste har vi etter mye frem og tilbake valgt å utsette ett år av gangen. Det er ingen tvil om at hun skal ha den, vi ønsker bare å vente litt.

Her ble det ikke snakket om en gang.
Var for oss begge en selvfølge at barna skulle vaksineres, vi ble faktisk begge (når første var liten) ganske overrasket når vi fant ut at det faktisk var frivillig og at enkelte valgte å ikke vaksinere

Ja, vi var enige jeg og pappaen. Men vi opplevde motstand i nær familie og det var ekstremt sårende og en tung belastning på ett tidspunkt i livet som allerede var veldig tøft.

Vi endte alikevel opp med å ikke vaksinere vår yngste av medisinske årsaker etter samråd med flere barneleger. Det var ikke verdt risikoen. Han har nå fått to av vaksinene, så vi er igang.

Hpv vaksinen til eldste har vi etter mye frem og tilbake valgt å utsette ett år av gangen. Det er ingen tvil om at hun skal ha den, vi ønsker bare å vente litt.
Men det er også en av de viktige tingene med vaksinene, den kollektive beskyttelsen.
Dersom deres yngste ikke kan vaksineres er han antagelig også mer utsatt for smitt og blir sykere.
Den kollektive beskyttelsen gjør at sjansen for at han blir utsatt for smitt veldig liten

De som prøver å få folk til å ikke vaksinerer når det ikke er gode grunner til ikke å gjøre det kan ta seg en bolle og holde kjeft

Back
Topp