er dere blodgivere?

Nica_

Glad i forumet
Mailykke <3
Ikke nå selvsagt, men når dere ikke er gravide :)
Jeg har ikke vært det tidligere, for jeg har hatt piercing i munnen, men den er ute.
Legen sa jeg har perfekt blodgiverblod 0+, så tenkte jeg skulle melde meg når mini er ute :)

Nope. Men organ donor. Har tenkt på å gi blod. Men ikke blitt til.

Jeg har gitt blod i 3 år:) synes det er veldig greit, selv om jeg har blodårene som gjømmer seg og de ofte må stikke flere ganger :)
Du må uansett vente 6 Mnd etter fødsel/ammeslutt før du kan gi blod. Jeg har fått neste time 15 sept 2015 foreløpig :)

Jeg har lyst, fordi jeg vet jeg har en sjelden blodtype og har hørt at det er mangel på nettopp denne. Men jeg blir så enormt dårlig av blodprøver så er helt ærlig redd :(

Så kjedelig å være redd, men hvis du prøver, kanskje du venner deg til det!?
Jeg skal melde meg, enklere når jeg ikke jobber som konsulent også :)

Organdonorer er vi alle sammen, det har vi diskutert! En ekkel samtale å ha, men det er viktig å for meg å vite hva sambo ønsker hvis jeg får spørsmålet. Å, gud forby, hvis noe skulle skje barna våre, så er det greit å være enig i forkant.
Jeg er av dne oppfatning at er man død så trenger man ikke organene sine lenger, og om de kan hjelpe noen så er det kanskje en trøst :)

Skulle gjerne vært, men det går ikke :-(
Jeg har for store problemer med blodprøver, og etter 6 år med jevnlige blodprøver pga sykdom, har det ikke blitt bedre. Så da blir det nok ikke bedre med tida. Det kommer nok av at jeg har årer som "stikker av", det blir fort mange stikk, blodet renner ikke, blodårer som sprekker, innimellom blod over alt i flere timer, ofte klarer jeg ikke bruke armen på gjerne 1-2 dager.
Så blodprøve ca hver 4-8uke pga sykdom holder!
Det er ikke sprøytene, og ikke blodet, bare selve blodprøver/tapping. Har satt sprøyter på meg selv i 8mnd for å bli gravid, og drevet med selvskading for endel år siden. Begge deler uten problemer :-/