Er dere aktive gravide?

RoXXy

Betatt av forumet
Gjør du noe spesielt for å holde deg aktiv i løpet av svangerskapet?
Er det noe du gjorde før av trening og aktiviteter som du ikke gjør lenger?

Her i Spania føler jeg at folk har en litt streng holdning til gravide og hva de burde og ikke burde gjøre.
Spesielt de første tre månedene.
Fikk feks høre i går at jeg ikke burde gå så mye tur:D

Prøvde å være flink å gå turer, men fikk så vondt i ryggen og nedover hofta/beinet av å gå.. Så måtte droppe det.. Så har jeg vært så dårlig, at jeg ikke har orket noen ting :p Men skal prøve å begynne å svømme! Legen sa det var bra for meg :)

Jeg trente mye før jeg ble gravid. Løping og styrke. Men jeg har rett og slett ikke hatt energi til å trene noe særlig midt i eksamensstress og dårlig form. MEN jeg skal ordentlig igang igjen når skolen er ferdig :) Det jeg har gjort av trening er lette styrkeøvelser hjemme, gått turer og spilt litt golf. Ellers har jeg hatt nok med hus og hage. :D

Prøver å få gått tur hver dag :) ellers så går jeg jo hjemme med to små, så da er det ikke mye rom for å sitte på ræva :p

Svømming er en god ide!

Jeg driver med surfing, og har surfet litt så langt i svangerskapet. Men det er ganske tungt og kan innebære noen fall, så kommer til å ta det med ro med det fremover. Pluss at når magen kommer er det vanskelig å ligge på brettet for å padle:p

Yoga er supert for gravide! Prøver å ha en økt hver dag.

Jeg gjør litt YouTube yoga når anledningen byr seg. Og så står og går jeg på jobb. Det holder tror jeg. Gruer meg til å bli tyngre og være på jobb.

Jeg trener på treningsstudio 3 dager i uken og de andre dagene går jeg alltid lang tur, 1-3 timer. Er ganske så aktiv, får håpe formen tillater det fremover i svangerskapet også :)

Ettersom formen er så dårlig her , eneste aktivitet er en liten tur hver kveld . Sliter også med smerter og stykking når går så er det en del begrensninger .

Jeg har hund, så jeg må ut opptil 3 ganger i løpet av dagen :) Beklageligvis har jeg blitt meget sliten, kvalm og uvel så har fått litt hjelp av samboer til å gå med henne.. Men er ute minst x 1 per dag og trasker :) Tenkte på å begynne å svømme litt faktisk når formen blir litt bedre, her blir man utslitt etter bare å ha shoppet sommerklær xD

Jeg begynner å bli mindre sliten og får da mer lyst til å bevege meg. Sykler fremogtilbake til jobb, blir litt over en time hver dag, og prøver å ha minst 2 lange sykkelturer i uka, på ca 3-4timer. Vil begynne på gravid-yoga snart, og tenker at det holder:)

Jeg har hund, så jeg må ut opptil 3 ganger i løpet av dagen :) Beklageligvis har jeg blitt meget sliten, kvalm og uvel så har fått litt hjelp av samboer til å gå med henne.. Men er ute minst x 1 per dag og trasker :) Tenkte på å begynne å svømme litt faktisk når formen blir litt bedre, her blir man utslitt etter bare å ha shoppet sommerklær xD

Har også hund!
Det krever jo litt aktivitet:D

Jeg er mye mindre aktiv nå enn før svangerskapet dessverre, av flere årsaker. Jeg er så latterlig trøtt og svimmel at mine vanlige økter er tilnærmet uoppnåelige. Dessuten har mai vært og juni er fullbooket av diverse sosiale arrangementer. Det er også noe som suger energi om dagen - i motsetning til hva det pleier! Jeg jobber i barnehage riktognok, så ligger alltid over 10000 skritt om dagen osv for det. Men høy puls og svett er det beklageligvis lenge siden jeg har vært. Går også noen kveldsturer med ei venninne i ny og ne.
Jeg krysser fingrene for et aktivt andre trimester!

Har også hund!
Det krever jo litt aktivitet:D

Ja det krever jo sitt :) Min er like dovendyr som meg da, nå som det er så varmt vil hun helst ikke ut før på kveldene, kjenner det er helt greit om dagen :) Regner det er det helt håpløst.. Men ut på tur må vi uansett :)

Spiller litt fotball og jogger litt - men må innrømme at jeg ikke har vært verdens flinkeste! Det blir en gang i blant på begge to!
Men formen er fin (bare litt trøtt). 6+ uker.

Det er for varmt til at jeg får til å trene! Er helt forferdelig. Var flink å gikk turer før kvalmen kom, men med kvalme og varmen er det utholdelig. I tilleg har jeg ligget rett ut med influensa en uke. Nå skal uflaksen være over så regner med mye turer fremover :D (Hvis det bare kunne blitt litt kaldt)

I en hektisk eksamensperiode blir det alt for liten tid til å trene og bevege seg. Satser på å få kommet meg ut litt mer etter jeg er ferdig med eksamen! :-)

Jeg var på et par av mine vanlige treningstimer i begynnelsen, men har rett og slett vært i for dårlig form etterpå. Gjør av og til noen knebøy og slikt hjemme, og har gått noen turer, en av dem var en skoletur på en "knaus", men gikk bra siden jeg gikk bakerst sammen med en umotivert førsteklassing :p På leirskole i uka som kommer blir det en fjelltur, spent der, men tror jeg skal komme meg opp. Husker fra sist at jeg mener den turen ikke var så bratt. Men har faktisk en elev med klumpfot, og hvis det funker dårlig for ham så blir det jo jeg som tar ansvaret der.

Ellers har jeg store planer om å gå flere turer utover sommeren, komme i gang med regelmessig trening igjen, og også stramme inn kostholdet igjen. Nå er jeg bare i overlevelsesmodus :p

Back
Topp