Er d mulig???

PS.I Love You

Gift med forumet
I går fortalte venninna mi som er gravid at ho ville ta abort!!
Ho er vel 9 uker eller no slikt? ho har en sønn fra før av som ho fikk med en fyr ho snaut kjente da de ble gravide..
nå ska de gifte seg å nå passer det ikke å få en til unge?? det måtte hun bare fortelle meg??
Når jeg sa hva jeg mente så fikk jeg til svar at ho å mannen kunne jo ikke se hverandre nakne uten å bli gravid så det var ikke noe stress å ta abort nå å bli gravid senere når det passa bedre!!
Men kan ikke skjønne d.. for 2 uker siden gleda ho seg sånn for å gå på tidlig UL og alt var fint å så plutselig dette??
Å mannen min ble så sinna når ho skreiv dette til meg på FB for ho kjenner veldig godt til å mye vi har slite for dette å hvor tungt det er for meg. så han mente ho kunne sagt at d ikke ble noe baby bare.. trengte ikke si ho hadde valgt d selv eller noe..

er jeg teit når jeg mister all repsekt for denne venninna mi ??

Ikke alle som har godt utviklet vurderingsevne i forhold til hvem man snakker til om hva.... Greit nok at hun tenker hun vil ta abort, men hun trenger kanskje ikke fortelle det til deg og forvente forståelse for valget sitt! Kanskje du burde fortelle henne hvordan dette føles for deg, men dersom hun ikke forstår at det er et sårt tema for deg ville jeg vurdert å ikke bruke noe særlig energi på denne "venninna" videre.

ORIGINAL: Hurricania

Ikke alle som har godt utviklet vurderingsevne i forhold til hvem man snakker til om hva.... Greit nok at hun tenker hun vil ta abort, men hun trenger kanskje ikke fortelle det til deg og forvente forståelse for valget sitt! Kanskje du burde fortelle henne hvordan dette føles for deg, men dersom hun ikke forstår at det er et sårt tema for deg ville jeg vurdert å ikke bruke noe særlig energi på denne "venninna" videre.

Jeg fortalte henne at dette syns jeg ikke no om. og at det var veldig tungt for meg i min situasjon å høre om slike valg så lenge det ikke var snakk om krise av noe slag. og at jeg ikke kunne repsektere eller akseptere valget hennes.
Fikk bare til svar at ho ikke regna med no forståelse men at ho syns æ burde vite det siden æ viste ho va gravid.

ORIGINAL: småsmurf

Hadde nok ikke hatt så mye respekt for henne jeg nei..
Er på ingen måte imot abort, men det må være en god grunn, og det mangler jo tydeligvis her.. Blir nok neppe siste aborten hun tar, litt dårlige holdninger føler jeg[:)]
Er jo sånn sett bra att hun er ærlig mot deg, men det hadde vel vært bedre å ikke vite akkurat det ja[:)]

Hun kunne bare sagt at d ikke ble no baby ferdig med det.. for når hun har så dårlig grunn til å ta abort og jeg er den første ho forteller. d blir bare feeeeil for meg !!
kan ikke orke folk som tar det forgitt å bli gravid..

Det er det verste jeg har hørt!!

Jeg takler ikke abort på så tynt grunnlag i utgangspunktet, det skal jeg være ærlig om. Det er jo en liten baby inni der...

Og å fortelle det på den måten, når hun vet om din historie!? Jeg hadde mistet respekten selv. For hun viser svært liten respekt for deg (og livet generelt...)

ORIGINAL: Hurricania

Nå har jeg selv vært på tidlig ul ganske nylig og så ett hjerte som banket...... så bare tanken på abort på tynt grunnlag etter å sett noe sånt gjør meg kvalm...... Jeg hadde mistet all respekt for det mennesket for all tid. Dette handler om perspektiv på livet og holdninger til medmennesker. Her er hun allerede godt på minussiden, og da kan du ikke vente deg noe annet fremover i andre situasjoner heller. Håper du har andre venner som er mye mer verdt å ta vare på enn henne!

Om jeg kan få si min første tanke da jeg leser dette.. så har jeg lyst til det:

sånne mennesker håper jeg på en måte kommer til å slite livet av seg den gangen de faktisk ønsker å bli foreldre over alt på jord................... kjenner jeg blir provosert. [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Jeg har ikke noe imot abort om det er grunnlag for det, jeg tok selv abort for 10 siden fordi jeg var ung, usikker og ikke klar for å bli mamma og ikke med daværende kjæreste den gangen.

jeg traff mitt livs kjærlighet for 3 år siden etter 3 år i et forhold med en som ikke var snill med meg (han var forøvrig far til 2 og fortjente ikke det i det hele tatt), men da jeg ønsket å "overraske" min samboer med at han skulle bli far så gikk det plutselig ikke så lett og nå sitter jeg her med kjøleskapet fullt av sprayer og sprøyter etc til flere tusen kroner, mange våkne netter, hodepine, blanke graviditetstester etc etc etc............................................

og da noen er gravide og tar seg så lite til takke med det så får jeg sånne tanker....
uansett syns jeg ikke hun virker som noen god venninne..................

Ønsker deg masse god helg og sender deg mange klemmer....[:)][:)][:)][:)][:)]

Back
Topp