Er Crocs friskmeldt til barn?

snuppa fikk av sin oldemor de blir kanskje brukt 5-10% av tiden hun bruker sko og kaster de gjerne av seg for å gå barbent.
har et par selv som blir brukt litt ute på området her ellers går jeg i ryn sko.

skjønner at sko er veldig viktig å velge riktig og ville aldri latt henne bruke det i barnehage for eksempel. når man ser hvordan mange barn går med de også så ser man jo lett hvorfor det ikke er "friskmeldt"

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Om man prøver slike sko selv så må man jo kjenne at de ikke er bra på en måte...
Og så klart, bruk inn og ut av bil, eller for å løpe til trampolina er vel ikke farlig.. Men som innesko..
Dømmer jo ikke, men man må ikke bare være uvitende, men har litt plikt til å finne litt ut av også...
Jeg finner stadig ut av ting jeg, uvitende er jeg heller ikke. Poden fikk crocs som innesko først på skolen da hna var 6 år. Før det hadde han ikke crocs.
Å si at folk er uvitende , ikke bryr seg om barna omtrent osv fordi man lar de gå i crocs er drøyt.

Å som sagt så finnes det mange forskjellige crocs, alle er ikke dårlige. Vi har crocs støvler feks som ble best i test.

Nei! Det er fremdeles mange som henger teppe foran vogna og røyker som gravide - noen folk er bare ikke opplyste eller bryr seg. Så selv om folk gjør det, betyr det ikke at det er bra/greit. Så nettopp en artikkel som frarådet converse og andre flate sko. Både til barn og voksen. Å bruke det som badesko på stranden el er jo ikke farlig - men ikke å bruke daglig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg finner stadig ut av ting jeg, uvitende er jeg heller ikke. Poden fikk crocs som innesko først på skolen da hna var 6 år. Før det hadde han ikke crocs.
Å si at folk er uvitende , ikke bryr seg om barna omtrent osv fordi man lar de gå i crocs er drøyt.

Å som sagt så finnes det mange forskjellige crocs, alle er ikke dårlige. Vi har crocs støvler feks som ble best i test.

Nå var det jo ikke støvler det ble diskutert her!
Men å la unger gå med vinglete sandaler som innesko i kanskje 8 timer er jo ikke bra...

Det at skoene ikke er bra for barneføtter har jeg jo da fått med meg NÅ! Det jeg reagerer på her er at man omtrent blir stemplet som dårlig mor med lite kunnskap og at man gir faen i barna sine dersom man ikke visste dette!!
Synes vel mange her inne er litt for lite kritiske i hva de skriver om og til andre mødre. De fleste av oss er ikke perfekte, men man gjør så godt man kan for barna sine og ønsker dem så klart det aller beste, og da er det faktisk ganske sårende å få slengt i tryne at man omtrent har feilet som mor fordi man satt på barna feil fottøy!
Så det er DETTE jeg reagerer på her. Man kan vel klare å INFORMERE uten å slenge dritt!

Synes ikke noe av dette er å slenge dritt? Men jeg synes man er litt "fraværende" hvis man ikke skjønner at crocks o.l IKKE egner seg som innesko eller "heltidssko"....
Det er jo ikke drittslenging det?

Man googler jo om solkrem, vinterdresser, bilstoler, barnemat, fyfymat i graviditet osv osv også...Så det er jo ganske lett å få med seg. Det har jo også vært skrevet på nettaviser, i vanlige aviser, og i blad som f.eks Foreldre og Barn.

Man er jo ikke en dårlig mor, men hvis man kverrulerer på at det er bra med crocks som innesko, da er man ikke helt opplyst om temaet...

Det å prøve å ta til seg kunnskap er gull verd, og det synes jeg man bør gjøre ang. innesko i barnehagen/skolen.

Her har crocs aldri vært ett tema engang! Helt til idag.... Er i Tyrkia og trengte badesandaler til tuppa, da ble det de forryktede crocsen! :oops: men kun fordi jeg vet at de ikke kommer til å bli brukt til annet enn bading nå i sommer. Kommer ALDRI til å kjøpe/bruke crocs til annet bruk enn på stranda eller ved bassenget:)

Vi har aldri hatt crocs noen av oss, og har aldri hatt lyst på det heller.

Men jeg syns det er litt teit å kalle folk uvitende eller si at de ikke bryr seg fordi de ikke vet at crocs ikke anbefales. Det er jo ikke alt som er like selvsagt. At det blir tett i en vogn med fleeceteppe over kan man logisk slutte seg til basert på erfaringer de fleste har. Men at et par sko som "alle" har kan være skadelige og at man blr drive research før man kjøper noe som helst til barnet sitt, det syns jeg faktisk ikke er like selvsagt. Og de i butikken et jo interessert i å selge, så de er jo ikke totalt nøytrale fagpersoner de heller...

Men jeg syns det er litt teit å kalle folk uvitende eller si at de ikke bryr seg fordi de ikke vet at crocs ikke anbefales. Det er jo ikke alt som er like selvsagt. At det blir tett i en vogn med fleeceteppe over kan man logisk slutte seg til basert på erfaringer de fleste har. Men at et par sko som "alle" har kan være skadelige og at man blr drive research før man kjøper noe som helst til barnet sitt, det syns jeg faktisk ikke er like selvsagt. Og de i butikken et jo interessert i å selge, så de er jo ikke totalt nøytrale fagpersoner de heller...

Jeg hadde faktisk kunne funnet på å kjøpe det selv til mine barn om jeg ikke var opplyst av bv fks. Bruker de selv i jobb og er de beste skoene jeg har:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Synes det er ganske logisk å tenke seg at flate sko ikke er bra for hverken foten eller ryggen, og som i tillegg ikke sitter godt på eller gir støtte (mtp de minste). På samme måte som at du synes teppe er logisk å tenke seg til at ikke er bra. Har aldri gjort noe research på crocks - det sier seg selv at dette ikke er gode sko å gå mye i. Og det er heller absolutt ikke alle som har fått med seg (eller klarer å tenke seg til selv) at man ikke bør henge et fleeceteppe over vognen i lang tid - så noen folk er både uvitende og i mangel på logikk i flere tilfeller, enten det er sko, teppe på vognen, barn i varm bil, hoppehuske osv...

Noe som er logisk for et individ, trenger ikke være det for alle!

Dessuten leste jeg en plass at en fotterapeut mente converse var helt ok så lenge man la inn en fotsåle.

Flate? De crocs-sandalene mine har er ikke flate, altså. Plast, ja. God demping og støtte, nei. Trenger de det? Egentlig ikke, friske bein skapt for å gå barbeint. Ortopeder sier at friske bein kan bruke det meste, også crocs og converse, uten at de blir ødelagt. De fleste av oss varierer jo uansett.

fra app

Jeg leste et sted at ortopeder mener crocs er helt greit så lenge man ikke har fotproblemer fra før, det sto å et annet forum. Infoen var lagt ut av en lege.

Mini bruker crocs i barnehagen og jg bruker dem også da jeg har plantar fascitt er de faktisk helt vidunderlige å gå med. Kjenner eneel fagfolk som har sagt at så lenge det ikke er noe galt m beina er det helt ok å bruke dem.

Også sitter jeg ikke hjemme hele dagen å googler hva slags klær å sko man måå kjøpe til barna sine, det går ann å bruke hue litt når man er i en butikk.

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

For noen år tilbake ble man frarådet å bruke disse skoene på barn. Nå ser jeg svært mange har har de på barna sine, også de minste som nesten ikke kan gå. Er det blitt "innafor" igjen?
nei, så en artikkel om det for ikke så lenge sida og de er fremdeles ikke å anbefale til små barn. men så lenge man ikke bare bruker crocs hele dagen går det nok bra ;) blir brukt minimalt her hvertfall.

Last edited:
Mini bruker crocs i barnehagen og jg bruker dem også da jeg har plantar fascitt er de faktisk helt vidunderlige å gå med. Kjenner eneel fagfolk som har sagt at så lenge det ikke er noe galt m beina er det helt ok å bruke dem.

Også sitter jeg ikke hjemme hele dagen å googler hva slags klær å sko man måå kjøpe til barna sine, det går ann å bruke hue litt når man er i en butikk.

Sent from my GT-S7560 using BV Forum mobile app

Dette var et meget selvmotsigende innlegg....!

Back
Topp