Er Crocs friskmeldt til barn?

Her brukes de kun på altanen og som badesko.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Minsten har et par som han har fått av bestemor. Han bruker dem på terassen og litt inne, men får ikke love til å ha dem på ute på tur eller i bhg. Visste ikke at de var så lite likt av fysioterapauter, da må vi kanskje ha litt mer restriksjoner på innebruken! Synd, for han elsker å gå med dem ..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har et par.. Men de blir ikke brukt... Hvis de ikke har sokker i,så blir føttene skikkelig svette og ekle også..
Noen andre som har merket det?

Sent from my iPad using BV Forum

Elsker å bruke de på jobb! Ungene har ikke:) største har et par angrybird tøysko type converse som han bruker innimellom. Men bryr meg om ungen fordi om,)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg visste faktisk ikke at de ikke var anbefalt. Så når jeg leser her at folk driter i hva barna har på bena så blir jeg provosert. Selvfølgelig bryr jeg meg men visste ikke at de ikke var anbefalt. Her har hun et par hun bruker når vi skal ut i hagen om sommeren. Så fort vi kommer på gresset løper hun barbent.
Synes dere skal Være forsiktig med å dømme med engang og si at foreldre ikke bryr seg osv for det kan faktisk Være at man ikke vet om det.

Jeg visste faktisk ikke at de ikke var anbefalt. Så når jeg leser her at folk driter i hva barna har på bena så blir jeg provosert. Selvfølgelig bryr jeg meg men visste ikke at de ikke var anbefalt. Her har hun et par hun bruker når vi skal ut i hagen om sommeren. Så fort vi kommer på gresset løper hun barbent.
Synes dere skal Være forsiktig med å dømme med engang og si at foreldre ikke bryr seg osv for det kan faktisk Være at man ikke vet om det.
Her på bv MÅ man vite alt for å være en perfekt forelder tydeligvis.. slitsomt!
Virker som mange mødre her kun leser om lover og regler... jeg har ikke tid til det :p

Det er jo fult mulig å sette seg inn i ting. Jeg mener at som mamma eller pappa så setter man seg inn i sikkerheten til barna, hva er bra for barna osv. Et barn som går med feil type sko kan få store konsekvenser for barns kropp.
De fleste vet at for mye sukker ikke er bra for barn, for meg er det en like stor selvfølgelighet å vite hva de skoene vi plasserer på barne vårt gjør med føttene og ryggen til barnet.
Det handler ikke om å være en perfekt mamma eller lignende, og forstår ikke hvorfor slike utrykk kommer i slike diskusjoner.

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er jo fult mulig å sette seg inn i ting. Jeg mener at som mamma eller pappa så setter man seg inn i sikkerheten til barna, hva er bra for barna osv. Et barn som går med feil type sko kan få store konsekvenser for barns kropp.
De fleste vet at for mye sukker ikke er bra for barn, for meg er det en like stor selvfølgelighet å vite hva de skoene vi plasserer på barne vårt gjør med føttene og ryggen til barnet.
Det handler ikke om å være en perfekt mamma eller lignende, og forstår ikke hvorfor slike utrykk kommer i slike diskusjoner.

Enig. Står stadig vekk artikler i nettavisene og blader om hvilke sko barn bør og ikke bør bruke. Mange skobutikker har også brosjyrer angående sko til barn. Burde være fullt mulig å sette seg inn i det.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg har ikke barn, og før nylig har jeg aldri planlagt å få barn.
Selv jeg har fått med meg at slike sko er skadelig for både barn og voksen.
Kjæresten min har slike, men etter diverse forelesninger fra meg et de nå redusert tilbadesko.

Absolutt helt enig med deg!
Jeg undersøker iallefall litt ekstra før jeg kjøper ting til ungene.

Men så vet jeg en del om det fordi storebror hadde fysioterapeut på føttene sine som baby, og jeg jobber med fysioterapeuter i jobben som pedleder.
Så da har jeg fått mye info fra dem :-)

Jeg skal faktisk ta det opp med et foreldrepar på avdelingen min til uka, de har nettopp kjøpt crocs til jenta på rett over året. Jeg ser hun går på en helt annen måte, mer subbete, nå enn med sandalene hun hadde.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Før jeg kjøper ting ja, og derfor ikke kjøpt slike.

Men det lå et par i en pose med arvetøy. Med kitty på, Selvsagt elsker hun dem, selvsagt.

De brukes ikke mye (ofte, ja, men ikke mye. Hun er lik sin mor og fjerner skotøy på et blunk. Alle steder i huset. Aldri der vi leter. Mine er i det minste plassert logisk...)

Broren arvet også et par, de har han vel ikke tatt på foten enda. Gjør meg ikke noe det.

Men, satt meg alvorlig godt inn i det har jeg ikke, jeg husker at de var populære hos helsearbeidere som går hele dagen da de kom, såååååå gode å gå i? Aldri vært aktuelt å kjøpe dem, så mer inn i det har jeg ikke satt meg.

Ungene får sandaler med tåkappe og helkappe som sitter godt, de får gode sko både vinter og sommer, jeg bryr meg om hva de har på beina. Selv om hun til tider er å observere med såååååååå fine, rooooooosa crocs.

Det finnes forøvrig masse forskjellig crocs, å nei alle er ikke dårlige. Jeg driter heller ikke i hva poden har på beina bare så det er sagt.

Har aldri likt crocs. De er ustabile på foten, de gjør deg statisk (har bare sett polyesters erosjonen til barn) og man snubler lett.

er vel ikke så overraskende at crocs ikke er anbefalt for barn?

Synes det er litt vel drøyt å si at folk ikke bryr seg og driter i hva de putter på beina til barna sine! Barna mine har, men jeg har ikke vært klar over at det ikke var/er bra. Alle bruker jo! Betyr ikke at jeg ikke bryr meg!

Man ser jo kanskje at ed ikke ser bra ut til føttene?
Spesielt barneføtter, også er det jo MANGE artikler hvis man googler...

Om man prøver slike sko selv så må man jo kjenne at de ikke er bra på en måte...
Og så klart, bruk inn og ut av bil, eller for å løpe til trampolina er vel ikke farlig.. Men som innesko..
Dømmer jo ikke, men man må ikke bare være uvitende, men har litt plikt til å finne litt ut av også...

Man ser jo kanskje at ed ikke ser bra ut til føttene?
Spesielt barneføtter, også er det jo MANGE artikler hvis man googler...

Det at skoene ikke er bra for barneføtter har jeg jo da fått med meg NÅ! Det jeg reagerer på her er at man omtrent blir stemplet som dårlig mor med lite kunnskap og at man gir faen i barna sine dersom man ikke visste dette!!
Synes vel mange her inne er litt for lite kritiske i hva de skriver om og til andre mødre. De fleste av oss er ikke perfekte, men man gjør så godt man kan for barna sine og ønsker dem så klart det aller beste, og da er det faktisk ganske sårende å få slengt i tryne at man omtrent har feilet som mor fordi man satt på barna feil fottøy!
Så det er DETTE jeg reagerer på her. Man kan vel klare å INFORMERE uten å slenge dritt!

Mine har hatt, men blir ikke brukt som sko. Mellomste elsker å ha de på når han er rett utenfor på terrassen.
Jeg selv elsker crocs. Bruker det på jobb, og kjenner ikke noe negativt av det. Helsevesenet med mye gåing.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp