Er Crocs friskmeldt til barn?

*Labambie

Forumet er livet
For noen år tilbake ble man frarådet å bruke disse skoene på barn. Nå ser jeg svært mange har har de på barna sine, også de minste som nesten ikke kan gå. Er det blitt "innafor" igjen?

Sånn jeg har forstått det er det greit på de større barna, men ikke på de minste.
Men bare greit, ikke bra.....
Jeg kommer ikke til å bruke det på mine barn!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke peil, så jeg spør...
Hva er gale med de? Dårlig støtte?:confused:At man lett kan gli/dårlig underlag?

Crocs har jo dessuten kommet med flere ulike modeller etterhvert,hva med dem?
Både sandaler,boots og sneakers.

Ingen anelse. Men på Sfo bruker neste alle barna det som innesko i allefall

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skjønner ikke å bruke dem til innesko og lignende, de faller jo så lett av eller tas av. Skjønner heller ikke hvorfor enkelte aldeles ikke vil bruke det til barna sine til enkelte ting. Jeg syns de er veldig kjekke på min gutt på 2,5 når vi bare skal en kjapp tur utenfor døra, eller en liten tur på butikken. Lett å ta på, lett å gå i. Skjønner de ikke gir god støtte til føttene, og det er jo gjerne viktig for de minste da, så ville nok ikke brukt det tidligere enn nå.

De har ingen støtte for foten, de er med på å skape feilstillinger i foten da de er for myke, allt for romslige som gjør at man strammer musklene for å holde de på plass osv. Det er det jeg har hørt oftest fra div eksperter. Men noen få har også ment de er gode for beina.
Selv velger jeg å kun bruke crocs som badesko, eller en kjapp tur på butikken. Aldri som innesko, eller andre aktiviteter som krever mye av bena. Ville aldri kjøpt crocs til meg selv eller barna, og jubla når crocsa lillegutt fikk av svigermor ble for små :)

Viss eg googlar "crocs bra for føttene# er dei tre første treffa følgande (dvs tre av dei fire første, fordi to av dei fire var same sak linka frå forskjellige plassar):

http://www.vg.no/forbruker/helse/he...crocs-er-langt-verre-enn-flipfloper/a/516308/
http://www.dagbladet.no/2011/11/26/tema/klikk/foreldre/19177915/
http://www.nrk.no/telemark/_-crocs-er-det-verste-skotoyet-1.8242481

Noko som gir eit ganske negativt svar på spørsmålet ditt, sjølv om produsenten sjølv (naturleg nok) forsvarer crocsen. Min 8-åring har eit par crocs - og lillesøster på 6 har hatt eit par ho og, som ho no har vokst ut av. Men dei blir svært sjeldan brukt. Ungane får beskjed om å ta på seg skikkelege sko dersom dei skal ut og leike, skal på butikk eller ut i hagen eller kva som helst. Einaste gongane det er aktuelt med crocs er (akkurat som for meg) viss det er snakk om å gå f.eks. mellom huset og trampolina (lett å ta av og på seg på føttene når ein skal på og av trampolina), eller når eg skal rett bort til naboen for å hente ein av ungane heim til middag eller noko slikt.

Eg ville ikkje latt verken store eller små barn gå rundt i crocs verken ute eller inne, men så har begge mine søte små (og spesielt jenta) problem med føttene sine, så eg er kanskje litt over snitt opptatt av barn, føtter og fottøy.

Crocs burde ikke kommet i nærheten av en barnefot spør du meg...

Barn skal ha god støtte rundt hælen, ikke slarkete fotstilling som det blir med Crocs.

Det er mange barn som kommer til å få ryggproblemer og fotstillingsproblemer når de blir eldre pga disse skoene..

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Er mange som bruker de som innesko i bhg. Som pedleder pleier jeg å si at jeg ikke anbefaler dem. De er ikke bra for føttene og de blir slengende rundt i bhg og så må vi rundt å lete etter dem når foreldrene ikke finner dem neste morgen... (Men jeg kan jo heller ikke nekte dem) Jeg tror mange foreldre ikke vet at de ikke er bra for beina. Sa det til en voksen i ungenes bhg, og han ble helt overrasket, og trodde jeg overdrev når jeg sa det..

Når det er sagt har begge mine hver sitt par som vi bruker i små doser om gangen. De er aldri "hovedsko" en hel dag her.

Crocs burde ikke kommet i nærheten av en barnefot spør du meg...

Barn skal ha god støtte rundt hælen, ikke slarkete fotstilling som det blir med Crocs.

Det er mange barn som kommer til å få ryggproblemer og fotstillingsproblemer når de blir eldre pga disse skoene..

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Signerer.

Mine har noen de fikk av bestemoren, men aldri om de får bruke de som innesko.

Folk er for lite kritisk til hva barna går i. Mange i vår bhg som "bor" converse også...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Crocs er fremdeles ikke sko som anbefales, snarerere tvert imot. Gutten min har et par som brukes som badesko (altså fra garderobe til svømmehall, fra solseng til basseng). Aldri ellers.

Mine har arvet, og eldste vil ikke bruke dem, yngste har dem av og til, men ikke som "skikkeige sko" da.

Synes det er litt vel drøyt å si at folk ikke bryr seg og driter i hva de putter på beina til barna sine! Barna mine har, men jeg har ikke vært klar over at det ikke var/er bra. Alle bruker jo! Betyr ikke at jeg ikke bryr meg!

Kommunens barne- fysioterapeut sa nylig til meg at mange sko er gode til barn. Men verstingene er nr 1: crocs , nr2: tøysko type converse. Hun fraråder sterkt å bruke crocs som innesko til barn

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Back
Topp