Er butikkene hos dere tomme for smør?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Jeg er passe frustrert etter en tur på Meny idag - hyllene er seriøst helt skrapa... det eneste som er igjen er lettsmør - og det egner seg jo skikkelig til kakebaking!!

Finfint, har en som fyller 3 år snart som ønsker seg kaker på bursdagen sin!
Er det virkelig lavkarbo som er roten til alt vondt her?

ikke som jeg så i dag nei..     er det mangel på smør?

Tomt her også...

¤Sunshine¤ skrev:
ikke som jeg så i dag nei..     er det mangel på smør?

Ja, det vil jeg si når hyllene er tomme for smør

Her har det vært tomt en god stund. Men det er jo ikke krise, det blir kaker av margarin også...

Ja, det var rimelig ribbet i smørhylla her, så jeg. Neste leveranse hos vår butikk er på onsdag. Stakkars folk som må vente på noe som kanskje ikke kommer. Jeg greier meg fint med hvilket som helst smør, men stakkars typen som kun vil spise Bremykt.

Løvesnuppa skrev:
Her har det vært tomt en god stund. Men det er jo ikke krise, det blir kaker av margarin også...

På Meny her var det bare typer som Soft Light og Vita Lett igjen... blir dårlig med kaker av det, gitt. Og ferdigmikser er jo ikke akkurat helt det samme.
Æsj, nå er jeg oppgitt altså.

blessa skrev:
Ja, det var rimelig ribbet i smørhylla her, så jeg. Neste leveranse hos vår butikk er på onsdag. Stakkars folk som må vente på noe som kanskje ikke kommer. Jeg greier meg fint med hvilket som helst smør, men stakkars typen som kun vil spise Bremykt.

Det er jo helt vilt.
Heldigvis er ikke bordsmør noe problem her siden vi er ganske altetende der - men i bakst er det jo fett man må ha... og de typene er selvsagt borte.

Er helt tomt på den ene Kiwi butikken her men har ikke sett så nøye etter på meny og maxi.

Rebecca85 skrev:
Jobber på Kiwi og vi sliter med å få smør ja..fikk inn en del men det ble utsolgt rimelig kjapt ja! 

Er det sånn at folk handler kilovis hver, eller?

Jeg kjøpte for noen dager siden, og her var det igjen heldigvis.

Tenker det samme. For hvis det først blir en liten sak om at det er lite tilgang, så kanskje folk begynner å hamstre, og da blir det jo tomt, og folk begynner å oppleve at det er fritt, og så baller det på seg. :p
Tror ikke det er fritt der vi bor da, håper ikke det iallefall. 
Men vi klarer vel å få tak i smør til det vi skal bake. Vi klarer oss uansett med Soft Flora, siden vi bare baker kakemenn, der skal det være masse Flott Matfett i, så det blir vel nok fett. 

Imogene skrev:

Rebecca85 skrev:
Jobber på Kiwi og vi sliter med å få smør ja..fikk inn en del men det ble utsolgt rimelig kjapt ja! 

Er det sånn at folk handler kilovis hver, eller?

Back
Topp