Er blitt henvist til fysioterapaut

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Og lurer på hva som skjer der den første timen? Aldri vært til fysio før. Hva kan jeg forvente?

Du eller barnet? Og for hva? Det blir en samtale om hvordan du har det og litt tilbake i tid, og sikkert en undersøkelse..

Du eller barnet? Og for hva? Det blir en samtale om hvordan du har det og litt tilbake i tid, og sikkert en undersøkelse..

Jeg skal dit pga jeg fortsatt har litt problemer med bekkenet. ;) Var visst litt kort i hovedinnlegget... ;)

Fysioterapeuter "knekker" ikke, sant? Det er min frykt og derfor jeg aldri i mitt liv kommer til å gå til kiropraktor. :P

Jeg skal dit pga jeg fortsatt har litt problemer med bekkenet. ;) Var visst litt kort i hovedinnlegget... ;)

Fysioterapeuter "knekker" ikke, sant? Det er min frykt og derfor jeg aldri i mitt liv kommer til å gå til kiropraktor. :P
Nei, det gjør de ikke. Men de kan lirke og lure litt for å kjenne på leddets bevegelse.

Jeg gikk til fysioterapeut pga bekkenet mens jeg var gravid. Han ville ikke ta så hardt i da, men han masserte og trykket meg forsiktig i ryggen og ved siden av baken, sistnevnte var litt vondt fordi det strålte litt nedover foten. Han tok og beina mine og strakk litt i de, både opp mot magen og til siden. Jeg trente litt i slynge mens jeg var der, enkle bevegelse. Fikk litt strekk og bøy øvelser som jeg skulle gjøre hjemme. Håper det går fint med deg :-)

Første time er vanligvis undersøkelse. Da klemmer de litt og ber deg om å gjøre enkle øvelser som å stå på ett ben osv.

Ofte bruker de vel også varmebehandling?
Og gir deg tips til trening, øvelser.

Back
Topp