Er "bedtime bath" olja fyfy?

glamaria

Gift med forumet
Jeg var på apoteket i dag og skulles kjøpe den natusan bedtime bath olja siden jeg har hørt så mye bra om den her inne. Men hun dama i kassa sa at den måtte jeg ikke kjøpe fordi det var ikke bra for barn under 1 år og bruke den, det var noe med diverse fyfy-stoffer som kunne redusere oksygenopptaket til den lille, osv osv... Noen som har hørt noe om dette?[8|]

jeg bruker ikke olja, men dusjsåpa, men vil tro det er samme opplegget.. Aldri hørt noe slikt jeg. da ville det nok stått på flaksen også ? :S

Tror det var noen stoffer som var i den før ? ! har hørt om disse stoffene, men husker ikke hva de het, men som jeg har forstått er de ikke i den lengere..

jeg aner ikke, men dytter på denne! Har ikke brukt den mer enn 1 gang på lillegull. Men har den i hus, da jeg bruker den selv når jeg raker skogen jeg får på leggene til tider [:D]

huff håper ikke den er fyfy her bruker vi den en god del for da sovner han så godt til kvelden...

natusan var VELDIG omdiskutert når eldste her var liten... 6-7 år siden! da var all natusan fy-fy!

Men tror de har skjerpet dette og fjernet tingene som ikke er bra! [;)]

Jeg tviller på at den er "farlig" å bruke for da ville den neppe vært solgt i butikkene... Jeg har i hvertfal ikke hørt om at det er stoffer i den som er farlig i forbindelse med oksygenopptak eller andre skadelige bivirkninger ved bruk, så det skal bli interessant om noen her kan bekrefte/avkrefte påstanden..

Den olja har mineralolje i seg (som all annen vanlig babyolje) som er veldig dårlig for huden hvertfall, men hindring i oksygenopptak har jeg ikke hørt om.

Grønn hverdag har testet de og mange andre såper og oljer
http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-baby/Saape-hudvask/(language)/nor-NO

http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-baby/Babyoljer/(language)/nor-NO

Ser ut som Natusan bedtime får tilfredstillende, men er alergifremkallende...

Har hørt skrekkhistorier om små babyer som har hatt olje i badevannet og fått dette i lungene... altså gått under/ svelget vrangt... da vil oljen legge seg på lungeblærene og ødelegge de... Er derfor ikke anbefalt å putte olje i vannet til de minste...
Kan det være dette dama har ment?

ORIGINAL: Påatt

Har hørt skrekkhistorier om små babyer som har hatt olje i badevannet og fått dette i lungene... altså gått under/ svelget vrangt... da vil oljen legge seg på lungeblærene og ødelegge de... Er derfor ikke anbefalt å putte olje i vannet til de minste...
Kan det være dette dama har ment?

Hun sa at de trekte inn gjennom huden. Er det eteriske oljer i Natusan bedtime bath? Har hørt at det ikke er så bra på de små, men det er det eneste...

Hvis det stemmer bør de jo opplyse om det.
Har aldri hørt at det ikke er bra å bade dem i olje heller- det gjorde vi på barselavdelingen allerede...

Natusan var ikke bra før, men snuppa vår har tålt Natusan bedre enn flere av de økologiske og "perfekte" produktene, som Grønn hverdag anbefaler. Så jeg tror hver enkelt må finne ut hva som passer sitt barn best. Og bruke alt med måte. Bebisene behøver jo ikke dunste såpe akkurat. De lukter jo så godt i seg selv[;)]

nei d har jeg aldrig hørt altså... jeg bruker den bade såpen.. rekner med at de hadde opplyst om d i vertfall stått på flasken

HEH, herlig advarsel isåfall:

"blablabla, lag gode søvnrutiner. NB! dette produktet kan gjøre slik at babyen får problemer med å puste".

Tenker den er god PR for produktet [8D]

det var vel en helt haug med tester i Foreldre og Barn for en liten stund siden?? Da reagerte jeg på at det var flere av de kremene og såpene som var i babyboksen fra apoteket var allergifremkallende...

ORIGINAL: Novemberstjerne

det var vel en helt haug med tester i Foreldre og Barn for en liten stund siden?? Da reagerte jeg på at det var flere av de kremene og såpene som var i babyboksen fra apoteket var allergifremkallende...

Sign...
Kastet mye av det etter å ha lest den testen. Blir litt påvirket da...[8D]

ORIGINAL: dresden

HEH, herlig advarsel isåfall:

"blablabla, lag gode søvnrutiner. NB! dette produktet kan gjøre slik at babyen får problemer med å puste".

Tenker den er god PR for produktet [8D]

burde de ikke fjerna det fra butikkhyllene da? 

har hørt at alle butikkprodukter spesielt natusan hadde farlige stoffer før, men de ble fjerna.

Sorry, men det der tror jeg er bare tull! Å si at det kan være farlig for pusten blir jo å skyte laaaangt over mål! Les om mineraloljer på nett, så finner du ut hva hun kanskje egentlig burde sagt.

Alt med måte, mener jeg. Det være seg om produktet kommer fra natusan eller helsekosten...

Back
Topp