Er barnet mye urolig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Sov lite på dagen, men etter kiropraktor beh sover han rundt 2 timer om vi er på farten. Sover sjeldent lange økter hjemme! er noe urolig på kveldene pga melkeproduksjonen er så lav. Men er stort sett blid selv om han er våken mye:-) 9 uker i morgen:-)

Stort sett blid, hvis ikke så er det mat eller søvn, og det fikses kjapt:) Blitt mye bedre den siste mnd etterhvert som magen har blitt bedre. Slet mye med magevondt den første tiden men er som en ny unge når den er borte. Er for øvrig 2 mnd:)

Vi har hatt noen ettermiddager og kvelder med magevondt. Han har vært veldig rolig og "enkel" helt til det dukket opp. Før knirket han bare litt når han var sulten. Håper problemene med luft i magen gir seg veldig snart. Ser han strever med å få ut luft og bæsj. Hvis noen har tips mottas de med takk. Fire uker gammel i morgen.

Vi har hatt noen ettermiddager og kvelder med magevondt. Han har vært veldig rolig og "enkel" helt til det dukket opp. Før knirket han bare litt når han var sulten. Håper problemene med luft i magen gir seg veldig snart. Ser han strever med å få ut luft og bæsj. Hvis noen har tips mottas de med takk. Fire uker gammel i morgen.
Vår hadde også mye magevondt på den alderen! Har du overflod av melk? Prøv å melk ut litt før du gir han mat.. Ellers så kan du passe på at han raper etter han har spist, du km massere magen hans med klokka og sykle med bena!! Alle de tingene har gjort underverker her!! Samtidig som jeg har kuttet ut lettbrus(det verste for babyen) og sterke krydder!! Håper det blir bedre:)

Vår hadde også mye magevondt på den alderen! Har du overflod av melk? Prøv å melk ut litt før du gir han mat.. Ellers så kan du passe på at han raper etter han har spist, du km massere magen hans med klokka og sykle med bena!! Alle de tingene har gjort underverker her!! Samtidig som jeg har kuttet ut lettbrus(det verste for babyen) og sterke krydder!! Håper det blir bedre:)
Tusen takk for mange tips! Alt skal prøves! :)

Etter at det meste av magevondten forsvant (hender hun har det noen kvelder enda, men ikke så ofte) - så har vi en veldig blid og fornøyd frøken. Hun har lakenskrekk, og tar lang tid å få henne til å sove, men hun hyler i alle fall ikke som hun gjorde før, og da er det litt med utholdelig :)

Han sover lite på dagtid for tiden og er derfor ofte overtrøtt og litt gretten, men bortsett fra det er han i godt humør :)

Vi sliter også med en del magevondt, som blir litt bedre når vi hjelper ham få ut luften ved å sykle med beina og massere magen lett. Det som også har hjulpet oss veldig er egentlig ammete, som jeg nå drikker kald hele natten, og han får et par teskjeer av før hvert måltid. Første natten vi prøvde det sov han plutselig flere timer i strekk! Det er deilig med mer søvn :)

Vi sliter også med en del magevondt, som blir litt bedre når vi hjelper ham få ut luften ved å sykle med beina og massere magen lett. Det som også har hjulpet oss veldig er egentlig ammete, som jeg nå drikker kald hele natten, og han får et par teskjeer av før hvert måltid. Første natten vi prøvde det sov han plutselig flere timer i strekk! Det er deilig med mer søvn :)
Her har jeg også gått til innkjøp av ammete! Tok det lang tid før du så noe virkning av at du drakk teen, eller måtte du gi til mini før det funket?

Etter at det meste av magevondten forsvant (hender hun har det noen kvelder enda, men ikke så ofte) - så har vi en veldig blid og fornøyd frøken. Hun har lakenskrekk, og tar lang tid å få henne til å sove, men hun hyler i alle fall ikke som hun gjorde før, og da er det litt med utholdelig :)
Hvor lenge strevde dere med magevondt, og hva gjorde du for å lindre/hjelpe?

Hvor lenge strevde dere med magevondt, og hva gjorde du for å lindre/hjelpe?

Det var noen uker, kuttet melk i kosten min og er veldig forsiktig med hva jeg spiser. (Ikke løk, kål, sitrusfrukter, kakao, brus..). Bruker og Nutramigen som mme. Hadde 5 kiropraktorbehandlinger på henne, der de fant stivhet ved bekkenet som kunne påvirke fordøyelsen. Kiropraktor sa de så forbedring hos 1/3 som kuttet melkeprodukter.

Back
Topp