Er barnet/barna deres bortskjemte ?

Stas for både oldeforeldre og besteforeldre, hva syntes dere om at hun stadig får noe nytt ?

Innimellom synes jeg det blir litt mye, men utenom bursdag og jul er det stort sett bare småting og klær osv som de trenger men hvis eldstejenta er med mormor på butikken kommer hun som regel hjem med noe kan kanskje bli en uvane, men foreløpig maser hun aldri på oss og godtar et nei når vi sier det.
 
Har du vurdert å sette bort litt og bytte lekene engang i blant, så de lekene du har tatt vekk plutselig blir nye igjen? :happy: Eller gi bort hvis de er utakknemlige ?

Begynte jo på det prosjektet, men vært for lat hittil med å bytte om. :p Har en stor søppelsekk nede med ting... Togbanen forsvinner og dukker opp igjen iblant, da. :p
 
Like mye bortskjemt som andre barn [emoji23][emoji23]
 
Han får sjeldent nye leker, men jeg kan fort finne på å komme hjem med plaskebasseng og vanngevær på samme dag hvis været er fint [emoji1] men han får aldri noe på eget initiativ, det blir alltid overraskelser. Har vel skjedd 2 ganger at han har fått et blad han har spurt om på butikken. Han har det han trenger og mye mer enn det, men ikke fordi han har krevd eller spurt. Wii-en fikk han av samboeren min som ikke brukte den mer, klatreveggen på soverommet stod der da vi flyttet inn og det gjorde trampolina også.
 
Nja, frøkna på 2 er kanskje littegrann :p men særlig hos besteforeldre;)
 
Ja litt. Men han krever eller maser veldig lite. Vet at han må ønske seg ting til bursdag og jul eller spare selv.
Han tar nei for et nei og blir ikke vrang. (Litt konflikt sky)
Men han ser veldig rart på andre barn som lager scener i butikken eller i foran isbilen osv.
 
Vil ikke si at de er bortskjemte. De har det de trenger av klær, leker, utstyr, men så og si alt jeg har kjøpt er kjøpt på salg/tilbud. Siden barna er små blir det mye praktiske ønsker til jul og bursdag + at vi er heldige og arver mye. Hvis vi er på kjøpesenter el matbutikken kjøper jeg ingen ting ekstra til barna utover det vi egentlig skal ha. Siden de ikke er vandt med det blir det heller ingen spørsmål.
Storebror blir mer glad for at mamma innimellom foreslår at frokosten kan inntas på gulvet under bordet eller ute på trappa enn han blir for en ny leke :p
 
Back
Topp