Er barna redde for å gå til legen/tannlegen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Er ikke redd, men ikke hvert tannlegebesøk som går smooth :rolleyes: Eldste har slått tenna ved 2 anledninger, som har resultert i ekstra tannlegebesøk. Den andre gangen klarte vi å få tatt et røntgenbilde da, så en forbedring :p
Går mer på det at han ikke vil osv..

Lege går supert med begge :)

Bare eldste som har vært hos tannlege :) Der trenge vi tre forsøk på å få han til å åpne munnen... Heldigvis en tålmodig tannlege som lot oss komme tilbake gang på gang :)

Vil tro det går bedre nå som han faktisk har prøvd :) Han har i tillegg vært med meg til tannlegen og sett at selv ting som ikke bare er sjekk ikke er skummelt (selv om jeg dør litt på innsiden hver gang jeg kommer til tannlegen) :)

Det går veldig bra, kun reguleringstannlege eldste gruer seg litt til, for det gjør vondt.

Med eldste så går det kjempe bra, med mindre man må stikke i hu eller gjøre noe hu trur er vondt.
Yngste har vært for mye på sykehus at han har fått skrekken. Han skriker så fort han kommer inn på ett legekontor, tannlegen er litt bedre Men sliter der også. Gruer meg til i morgen for da skal vi til barnelege på sykehuset igjen.sist vi var der så lå han på gulvet og skreik.

Nå er ikke sønnen min gammel nok for tannlege og ikke har han tenner i munn heller :hilarious: men jeg håper virkelig ikke at han blir redd for tannlege slik som jeg er. Jeg er hos tannlegen hvert år. Har ikke lyst, men innser at det er mye bedre med innkalling hvert år og sjekke tennene enn å dra dit når munnen er full av hull. :hungover:

Ikke redd for noen av delene. Vært mye syk, så hun ønsker bedøvelseskrem før blodprøver, da blir hun ikke redd :)

Går veldig fint med eldste, men han sitter ikke stille mer enn noen sekunder om gangen, men snakker og stoler på legen/tannlegen med en gang. Minste er 1,5 år, og skeptisk til fremmede, også legen, men ikke mer der enn andre steder.

Hun gleder seg, og synes det er morro. Hun er veldig flink og får mye skryt. Hun er også veldig flink å pusse og nøye med tennene sine.

Nei, verken det ene eller det andre er noe problem.

Når vi kommer til legen så vinker hun farvel og gråter, så ja. Redd for det...

Det går som en drøm :)

Back
Topp