Er barna hos besteforeldrene "uten grunn"?

Her msser ofte besteforeldrene om pass og overnatting
 
Bruker ikke/sjeldent barnevakt, så her er alle overnattinger på frivillig basis.. :) Barna spør stort sett selv, ellers spør besteforeldrene.
 
Ja. Minst en gang i uka. Farmora elsker å ha barna og barna elsker å være med farmor. Oldemora også elsker besøk fra de.

De to andre er litt mer sjeldent da. (Bestemora og farfaren)
 
Her etterlyser de han om de ikke har sett han på en stund.
Men ofte blir det til at jeg og han drar innom etter bhg for middag når sambo jobber sent feks.
Bruker de som barnevakt uten at det er super nødvendig, fordi jeg vil handle alene feks.
Så han får masse god tid med de :)
 
Så langt har han vært der til pass (mens vi jobber), men når han starter i bhg så tipper jeg at de primært kommer til å låne han til både overnatting og på dagtid bare uten noen annen grunn enn at de vil være med han :)
 
Overnatter der for kosen sin del, besteforeldrene spør og ungene vil :)
 
Nei, dessverre. De er aldri barnevakt!
 
Når venter vi vår første i oktober, men regner med at han får besøke besteforeldrene sine mye i årene fremover, og da ikke bare pga behov for barnevakt. Svigermor er den eneste som ikke har pensjonert seg enda, men hun skal det til neste år. Så da har vi fire besteforeldre som bor ca. 5 min fra oss. :p :) Er veldig glad for det. Jeg er selv vokst opp med å tilbringe mye tid hos mine besteforeldre.
 
Desverre så er det ikkje sånn. Eg er vokst opp i familietun med onkel, tante, bestemor og bestefar som nærmaste naboar, så eg syns det er kjempetrist at ikkje mamma (som er den einaste som bur nært nok) ikkje vil passe dei meir:(
 
Eldste har overnattet noen ganger fordi hun selv vil og spør. Veldig koselig det. De to minste vil heldt ikke, og besteforeldrene er ikke SÅ gira heller, for de er det jo mer jobb med :p
 
Ja :) Min mor (uføretrygdet) henter datteren min hver torsdag kl 12.00 og leverer henne igjen mellom 17-18 kun fordi hun har lyst til å være sammen med henne. Synes det er kjempefint av besteforeldrene ikke "trenger en unnskyldning" for å ha barna. Svigers derimot.... De ser henne sjeldent.
 
her er vel bare ungene hos besteforeldre når de spør om det, eller besteforeldre inviterer vi. max en gang i året er det fordi vi trenger barnevakt.
 
Ja, litt. :) Men er ofte sammen med han da, siden jeg har permisjon enda.
 
Nå bor vi ganske langt unna besteforeldrene hennes. Så vi er veldig på at de skal være mest mulig sammen når vi er først ilag :) Både å finne på noe alle sammen, eller at de tar med frøkna å finner på noe :)

Skulle gjerne bodd nærmere, slik at de kunne vært mer sammen på hverdager. Både pga barnevakt og "uten grunn" :p
 
Nei, blir bittelitt for langt unna. Ene bestemora er så gammel at da må vi være der selv, mens de to andre har ikke tid til sitt eget liv engang så gidder ikke spørre. Men vi treffes minst annenhver helg mens vi er der sammen med dem.
 
Back
Topp