Er barna flinke til å hjelpe til hjemme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Min er også 2 og hjelper meg med akkurat det samme. Jeg får ikke til å bøye meg så mye så sent i svangerskapet, så han må i tillegg finne fram alt av sko til både seg selv og mamma når vi skal ut.
De er så søte når de hjelper til ^^
Får bare håpe det varer for evig!!

Snuppa er bare to år, så er ikke så mye hun bidrar med :p hjelper til å legge klær i vaskemaskinen, får en egen klut når vi vasker, rydder noen ganger lekene sine, og elsker å støvsuge med håndstøvsugeren :)

Her har vi prøvd å få dem med på ryddinga fra de er veldig små. Nå er det helt naturlig for dem å hjelpe til med enkelte ting, mens andre ting må vi mase litt mer om. I går var det vasking av hus her, og da var det nesten krangling om hvem som skulle gjøre hva ;-) Da tenker jeg at resultatet ikke er så viktig, men bare la dem gjøre så mye de vil og eventuelt vaske igjen om ikke lenge :-)

Hjelper til å dekke på bordet og lignende jeg ber han om. Ellers blitt veldig flink til å rydde rommet og lekerommet i det siste. Støvsugd osv hvis jeg ber han :-) men fortsatt litt klaging til tider :-P bare 5år foreløpig så kommer til å lage mer faste oppgaver og ukepenger når han begynner på skolen :-)

Her rydder 4åringen rommet sitt, dekker på bordet når vi skal spise, rydder av når vi er ferdige :) Han e veldig glad i å hjelpe til med det meste egentlig, er ikke alltid mamma'n vil ha hjelp :p

Back
Topp