Er andre mistenksomme?

Pin-up

Forumet er livet
Her er det vanskelig å skjule at jeg er oppblåst og for å unngå kvalme soiser jeg heeele tiden. Har fortalt det til mine nærmeste kollegaer at jeg er gravid, men føler de på de andre avdelingene har begynt å bli mistenksomme. Ikke drikker jeg kaffe lenger heller og det ble kommentert i går :p
 
Er nok noen som er mistenksomme her også, har noen få kollegaer som vet det, de nærmeste.
Det at jeg har slutta å røyke brått, samt at jeg ikke har blitt med ut på lønningspils har vel gjort at noen er mistenksomme ;)
Gleder meg litt til 12uker, så man slipper å være så hemmelighetsfull :)
 
Jeg og har fått skikkelig oppblåst mage, ser ut som jeg er 4mnd på vei :D
Men her vet mamman min det nå, er henne jeg snakker mest med, og hun spør alltid om det går bra, så derfor fortalte jeg henne det. Er så forferdelig dårlig og da ikke lett å unngå det, men forferdelig å ta de hvite løgnene for familien til sambo, men jeg vet fra forrige gang at de ikke vil vite så tidlig. Så da venter vi :)

Jeg har fått beskjed å ta det med ro, har hatt en del spotting ol, så hadde hvert deilig å spurt noen om hjelp til ned vasking av huset og hjelp til pynting! Har denne kvalmen som gjør at jeg springer på do hele tiden nesten :( men vi får gjøre det beste ut av det ;) ifølge ul er jeg 7+5 i dag :)
 
Jeg tror mamma er mistenksom, men tenker at om hun spør så sier jeg det, hvis ikke venter vi med å si det til når vi tenkte å gjøre det :) ellers tror jeg de på jobb forventer at jeg er/blir det, men usikker på om de har mistanker eller ikke :p
 
Er heldig der, siden jeg er avholds og aldri har likt kaffe er det ingen som stusser på det :) men mamma er "on to me"! Vi bor omtrent seks timers bilkjøring unna hverandre, så vi sees ikke så ofte, men hun har en syk 6.sans når det gjelder barna sine! Sist jeg snakket med henne i telefonen begynte hun helt utav det blå å snakke om da hun var gravid, og en dåpskjole og noe styr! :p tydelig at hun har fått ferten av noe uten at jeg aner hva jeg har sagt som har gjort det! :p
 
Vel, jeg har fått sjefen til å ta meg av nattevakter, så er nok bare et spørsmål om tid før folk begynner å mistenke det. Har fått han med på å gjøre det litt pø om pø, og har ikke så veldig mange, så kanskje de ikke gjetter det med en gang... Det kan uansett være det samma, og hvis noen er frekk og spør så har jeg tenkt å servere en halvløgn om søvnprøblemer.
 
Æ trur ho svigermor har skjønt d. Ho spurte mæ i går sia æ hadde vært hos lægen. Men æ dvarte bære at nei d va æ ikkje såvidt æ vesste. Ho e alt før fæl å legge sæ borti ting ho ikkje har no me, så kan jo hende ho har sett papira nån plass som hobikkje sku læst å faktisk veit. Ellers e æ overvækti å har hatt jojo vekt di siste åran, så slepp at folk tænke sån. Drekk ikkje kaffe. Å svært sjeldent alkohol. Så regne me ingen bi å lure på koffer æ ikkje drejk på juleborde i år... heller....
 
Var på julebord i går, og av 50-60 stk, så var jeg den eneste son ikke drakk alkohol. Og det klart vistes jo godt og flere spurte om jeg var sjåfør. Julebordet var i Trondheim og vi bor 8 mil unna, så lå på hotell vi. Jeg sa nei vi ligger over ken skal på et julebord i dag også. Men ei kollega av typen spurte rett ut om vi skulle ha barn. Ble så paff, men svarte bare at jepp, er 10 uker i dag.
 
Nei, ingen mistanke på jobb. Ingen som vet noe.

Mine foreldre, svigers, min bror og mine venninner vet det.
 
Er ennå i permisjon så tviler kollegaer mistenker noe. Og er 12 uker når jeg begynner på jobb igjen så da kan jeg si noe. Tror ikke venner mistenker noe.
 
Er en del venner som veit, jeg gidder ikke juge. Nærmeste familie veit. Ingen på jobb veit, ingen som mistenker heller :)
 
Her har bomben gått av, pga folk skjønte det selv. Vi bor så tett på familien at når jeg er "syk" i lang tid er det umulig å skjule. Men jeg sa ikke noe før de spurte ;) Tror det er noen mistanker på jobb også, men har ikke fortalt det til andre enn sjefen. Satser på å si det etter en lang juleferie!
 
Vi er bare fire stykker på jobb og sjefen min har visst det hele tiden. De to andre, begge menn tenker nokså ulikt. Han ene har selv akkurat fått barn og har skjønt tegninga pga både røyke - og kaffestopp samt tre uker med oppkast. Han er imidlertid høflig nok til å ikke spørre eller kommentere det. Han andre derimot, ungkar i førttiåra har ikke skjønt noe. Forrige uke kommenterte han at jeg hadde smitta han fordi han var blitt så kvalm:hilarious:
 
Ble spurt seinest i går angående når nr 3 kommer, ble litt rart svar men følte ikke eg løy ved å si "lenge til" hehe har 2 små enda ;-) 7-8mnd er en stund til:clock hehe
 
Var på et nytt julebord i går med mine kolleger. Eneste som ikke drakk men mange ble mistenksomme. Til slutt kom det frem:) er jo 10 uker så..
 
Jeg er faktisk overrasket over at ingen har fått mistanke enda. Har slutta å drikke kaffe, begynt å drikke brus. Endret totalt lunsjen fra fire fem brødskiver med masse digg på til en til to brødskiver med hvitost. På julebordet bare latet jeg som jeg drakk velkomstdrinken. Ingen som har kommentert eller stillt spørsmål!
 
En venninne spurte meg i dag. Hun sa hun hadde det på følelsen. Fikk dårlig samvittighet med å lyge å si nei. Men er bare 9 uker og føler det er for tidlig å si noe. Hadde tenkt å si det i uke 12 med jul men trur jeg må utsette det til uti januar nå siden hu spurte. Føler det blir for dumt å fortelle det om 3 uker nå :)
 
Forrige gang ble jeg avslørt dagen etter positiv test. En på jobben bare så på meg og sa, er du gravid? Jeg løy febrilsk og følte meg som en dust som 8 uker senere fortalte sannheten. Hadde hun spurt meg alene og ikke foran alle andre på jobb hadde jeg nok svart ærlig. Denne gangen fortalte jeg det på jobb ved ca 5 uker pga så mye plager forrige gang som skyldes stress og ubehagelig arbeidssituasjon.
 
Back
Topp