Er ammeskjold?

*MammaTonje*

Gift med forumet
Sånn smokk på puppen på en måte??[:D]

Jepp

ORIGINAL: |ngebjørg|

ja, men anbefales ikkje
eg hadde dårlig erfaring med det [&o]

jeg også, men hadde forsåvidt ennå dårligere erfaring ammingen[&o]

ja, men anbefales ikkje
eg hadde dårlig erfaring med det [&o]

Om man er sår er det bedre å prøve litt forskjellig før man evnt. velger å la vær å amme [;)] Kan godt tenkes at det fungerer for henne.

Okei[:D] Husker jeg prøvde det med mathias siden han ikke fikk til å suge på puppen[8D] Men viste ikke at det var det som var ammeskjold[:D]

ORIGINAL: ~MissGravid~Berta~

Okei[:D] Husker jeg prøvde det med mathias siden han ikke fikk til å suge på puppen[8D] Men viste ikke at det var det som var ammeskjold[:D]

sjukehuset prøvde det på meg, men det gjorde alt bare verre
hadde så mye melk, at han vart drukna med skjoldet, og puppen klarte han ikkje å suge på

så da vart det ingen amming [:(][:(]

Høres ut som om det var veldig store hull i det skjoldet de brukte.

Litt sånn på siden kun fordi jeg er nysgjerrig, han hadde/har ikke tilfeldigvis for stramt tungebånd?

det veit eg ikkje
har aldri blitt snakka om eller noe

Vet ikke hvor ofte de sjekker slikt, men det kan være grunnen til at barnet ikke klarer å suge. Bare limer inn litt, kan være kjekt å vite om man skulle ha bruk for informasjonen ved senere anledning [;)] Eller evnt. for noen andre.

Barn som har veldig stramt tungebånd vil kunne oppdages ved at en ser at tungespissen blir trukket innover. Mer hjerteformet, enn spiss som andre barn har.

Barnet melker ikke brystet effektivt pga stramt tungebånd. Sjekk ut alle andre detaljer ved ammestilling og ammeteknikk først. Hvis barnet har stramt tungebånd, kan det klippes, men du skal oppsøke barnelege.

ORIGINAL: Annies*Leona

Hadde jeg ikke hatt ammeskjold hadde ikke jeg amma nå. Så jeg anbefaler det på det sterkeste hvis du har vondt under amming.

samme her

anbefaler d ikke om du ikke  trenger d [8|] på en  måte hehe

altså d er  bra om du virkelig sliter med ammingen men vil prøvd alt annet  først.

brukte d  selv  og  syns d var helt supert alertnativ når alt annet var  håpløst hadde avvenninge etter  3 mnd.jeg var heldig som greide d  får jeg høre fra hs .

Back
Topp